اخبار

بیانیه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی کشور پیرامون ممنوعیت خرید تعهدات بعد تحصیل علوم پزشکی

سازمان نظام پزشکی کشور در راستای وظایف خود همواره در تمام مسائل مختلف نظام سلامت ضمن در نظر گرفتن سلامت جامعه و مردم، پیگیر مسائل صنفی، آموزشی و غیره جامعه پزشکی مانند خرید تعهدات حول محور قانون بوده است.

بسمه تعالی

سازمان نظام پزشکی کشور در راستای وظایف خود همواره در تمام مسائل مختلف نظام سلامت ضمن در نظر گرفتن سلامت جامعه و مردم، پیگیر مسائل صنفی، آموزشی و غیره جامعه پزشکی حول محور قانون بوده است.

از ابتدای ایجاد برخی محدودیت ها برای خرید تعهدات بعد از تحصیل دانش آموختگان علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی کشور همواره به ابعاد مختلف این ماجرا پرداخته است و پیگیری های مختلفی در بازه های زمانی انجام داده است اما متاسفانه کمتر به دلایل و ابعاد مختلف این ماجرا پرداخته شده است. چرا که این سازمان معتقد است حل این مشکلات به جای هرگونه اقدام سلبی، نیاز به اقدام ایجابی، بنیادی و مبتنی بر شواهد دارد.

برخی رسانه ها بدون اطلاع از ابعاد مختلف مسائل حوزه سلامت و پزشکی، گاهی به انتشار برخی مصاحبه ها و گزارش ها می پردازند که عملا نه تنها هیچ کمکی به حل مشکل سلامت جامعه نخواهد کرد بلکه منجر به عدم فهم درست از مساله نیز میشود.

سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به قانون محوری تاکید می کند حل مشکلات بنیادی آموزشی، صنفی و … در جامعه پزشکی نیاز به ارائه راه حل های ایجابی و درست دارد که ضمن تحقق سلامت مردم، منجر به ایجاد مشکل برای جامعه پزشکی نشود.

از تمام رسانه ها درخواست می شود قبل از پرداختن به مسائل جامعه پزشکی ضمن انتشار درست و کامل متن و تصویر مصاحبه های مسئولین نظام پزشکی و صنفی، به تمام ابعاد ماجرا تسلط پیدا کنند و نگذارند حل مشکلاتی از جمله خرید تعهدات بعد از تحصیل جامعه پزشکی از مسیر عقلانی، درست و قانونی خود فاصله بگیرد.

گفتنی است طی چند روز آتی، سازمان نظام پزشکی در گزارش های مختلف، به ابعاد مساله خرید تعهدات بعد از تحصیل جامعه پزشکی واکنش نشان خواهد داد و از طریق رسانه های رسمی سازمان منتشر میشود.

تولید محتوای پزشکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا