متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت کیست؟

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت کیست؟

متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت (Oral and maxillofacial radiologist)  یکی از پزشکانی می‌باشد که تخصص‌های ده گانه دندانپزشکی را دریافت کرده است. متخصصین در این رشته توانسته‌اند یک برنامه آموزشی بسیار پیشرفته که در مورد رادیولوژی دهان می‌باشد را تکمیل کنند و مراحل دیگر آن را پشت سر بگذارند.

آنها قادر به تماشا کردن چیزهای خاصی در رادیوگرافی بیمار هستند که به طور معمول و از طریق بصری نمی‌توانید آنها را مشاهده کنید. این متخصص به وسیله مشاهده خود ریشه‌ها و استخوان‌های هر فرد بیمار را به بهترین نحو ممکن می‌تواند تشخیص دهد. در تشخیص دادن بسیاری از شرایطی که مربوط به بیماری دهان و گلو هم می باشد این بیمار تخصص بسیار زیادی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم جهت مراجعه بیمار و در آمد بیشتر همین الان مقاله “طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی” را مطالعه کنید.

تکنیک‌هایی که متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت با آن‌ها آشنایی دارد :

وی باید در مورد نحوه نظارت روی اشعه یونیزا آموزش دیده است و به بهترین نحو ممکن می‌تواند با آن کار کند. علاوه بر این او آموزش‌های کامل و جامعی را در مورد تفسیر کردن بیماری‌های مختلفی دیده است و می‌تواند در این زمینه هر یک از این بیماری‌ها را تشخیص دهید. البته باید بدانید که این بیماری‌ها تنها در زمینه بیماری‌های فک، دهان و دندان می‌باشد.

وجود تکنیک‌های بسیار زیادی و پیشرفته‌ای که در Oral and maxillofacial radiologist وجود دارد کار متخصصان را راحت‌تر کرده و آن‌ها با آگاهی و دانش کاملی می‌توانند هر یک از بیماری‌ها را به بهترین نحو ممکن تشخیص دهند. بیماری‌هایی که مربوط به سر و گردن باشد را هم این متخصص می‌تواند به خوبی تشخیص دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا