متخصص اندودانتیکس

متخصص اندودانتیکس کیست؟

متخصص اندودانتیکس کیست؟

متخصص اندودانتیکس (Endodontic specialist) یکی از دندانپزشکانی می‌باشد که وظیفه اصلی او نجات دادن مرگ دندان می‌باشد. دندانپزشکانی که دوره عمومی خود را می‌گذرانند با گذراندن دو یا سه سال می‌توانند این تخصص خود را دریافت کنند. جراحی ریشه دشواری‌های بسیار زیادی دارد که این پزشکان می‌توانند به خوبی جراحی ریشه دندان را انجام دهند و دندان‌ها از اینکه نابود شوند نجات دهند. تخصص آن‌ها پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل در این زمینه باید آموزش و دوره‌های تخصص را بگذرانند. متخصص اندودانتیکس  می‌تواند با حفظ کردن دندان‌های بیمار لبخند طبیعی را به آن‌ها ارمغان دهد و آن‌ها بدون هیچ نگرانی غذای خود را میل کنند.

دندان پزشکانی که می‌خواهند از طریق سایت به درآمد بیشتری برسند حتما مقاله “طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی” را مطالعه کنند.

چرا باید نزد متخصص اندودانتیکس مراجعه کنیم؟

شما در برخی از شرایطی که خاص است باید نزد متخصص اندودانتیکس مراجعه کنید که این شرایط عبارت است از:

  1. زمانی که پالپ دندان‌های شما دچار عفونت و یا ملتهب شود باید نزد این متخصص مراجعه کنید تا آن را درمان نماید.
  2. پوسیدگی‌های عمیق که به صورت حفره‌ای می2باشد یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل عفونت و التهاب دندان به شمار می‌رود که این متخصص می‌تواند مشکل را حل کند. همچنین ترمیم کردن شکستگی‌های دندان را هم انجام می‌دهد.
  3. زمانی که به دندان‌ها آسیب وارد شود امکان دارد که ملتهب شوند و یا دچار تغییر رنگ گردند که در این صورت می‌توانید به متخصص اندودانتیکس مراجعه کنید تا آن را درمان نماید.
  4. در برخی از موارد امکان داد که دندان شما آبسه کند و همین امر درد بسیار زیادی دارد و باید هرچه سریع‌تر آن را درمان کنید. پزشک با استفاده از روش‌های خاص دوره بیماری دندان شما را تمام کرده و دندان را جراحی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 10 =

دکمه بازگشت به بالا