متخصص دندانپزشکی ترمیمی

متخصص دندانپزشکی ترمیمی کیست؟

متخصص دندانپزشکی ترمیمی کیست؟

دندانپزشکی ترمیمی (Restorative dentist) یکی از پزشکانی می‌باشد که بیماری‌های دندان و دهان را به خوبی می‌تواند تشخیص دهد. دندانپزشکی که بیماری‌های دهان و دندان شما را درمان می‌کند می‌تواند یک برنامه ترمیم دندان‌های پوسیده را به شما ارائه دهد تا با استفاده از آن روش دوره‌های درمانی خود را تکمیل کنید.

 این برنامه‌ها و روش‌های درمانی هم برای آن دسته از دندان‌هایی که از دست رفته است بسیار مناسب می‌باشد. در حالت کلی باید بدانید که متخصص دندانپزشکی ترمیمی از 4 نوع مواد اولیه برای درمان و ترمیم دندان‌ها استفاده می‌کند. در گذشته از فلزهای متنوعی برای پر کردن دندان استفاده می‌شده است که اکنون دیگر آن مواد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.  هر یک از موادی که پزشک از آن‌ها استفاده می‌کند ویژگی‌های متنوعی دارد و در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش‌های متنوع متخصص دندانپزشکی ترمیمی کدامند؟

شما بسته به مشکلی که دندان‌هایتان دارد متخصص دندانپزشکی ترمیمی از روش‌های متنوعی برای ترمیم آن‌ها استفاده می‌کند. برخی از مهم‌ترین این روش‌ها عبارت است از :

  1. پر کردن دندان‌ها با پروتز یکی از مهم‌ترین و روش هایی می‌باشد که پزشک از آ‌ن‌ها استفاده می‌کند.
  2. روکش‌های ونیر امروزه یکی از بهترین روکش‌هایی می‌باشد که افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد برای زیباتر نشان دادن دندان‌های خود از این روش درمانی استفاده می‌کنند.
  3. تاچ‌ها و پل‌های دندان از دیگر روش‌های ترمیم دندان به شمار می‌رود.
  4. اینله دندان و آنله دندان یکی از دیگر روش‌های ترمیمی می‌باشد که متخصص دندانپزشکی ترمیمی از آن استفاده می‌کند.

پزشکانی که می‌خواهند جهت افزایش مراجعه بیمار سایت طراحی کنند بهتر است مقاله طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی را مطالعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا