تبلیغات

متن تبلیغات پزشکی

راهنمای نگارش و نکات متن تبلیغاتی پزشکی

برای آنکه یک تبلیغ چشمگیر درزمینه‌ی پزشکی داشته باشید، باید نکات متن تبلیغاتی پزشکی را بدانید. ما هرروز با تبلیغات متعددی روبرو می‎شویم. بسیاری از آن‎ها را فراموش می‎کنیم و تنها تعداد اندکی را که با نیازهای ما مرتبط باشند به یاد می‎سپاریم. روزانه شرکت‎های متعددی در تلاش هستند تا تبلیغات تأثیرگذار خلق کنند و در بازار رقابتی جهان، تجارت و کسب‌وکار خود را گسترش دهند. بازار پزشکی و سلامتی نیز استثنا نیست و برای ایجاد تبلیغات مؤثر باید به اصول متن تبلیغات پزشکی آگاه بود.
بازاریابی سلامتی و مراقبت‎های پزشکی بیش از هر چیز با اعتماد و شخصی‎سازی تجربه‌‌ی بیماران مرتبط است. اگر قصد دارید یک تبلیغ به‌ یادماندنی داشته باشید یکی از نکات متن تبلیغات پزشکی استفاده از تجربه‌‌ی بیماران است. باید بدانید که فعالیت شما مانند فعالیت یک شرکت تجاری است؛ اگر تصمیم دارید که برند سازی کنید باید بخشی از تجربیات مثبت مراجعه‌کنندگان خود را به اشتراک بگذارید. تبلیغات مؤثر درزمینه‌ی سلامتی به شما کمک می‎کند تا در این عرصه با بزرگ‌ترین مدعیان این بخش رقابت کنید.
اما چطور می‎توانید یک متن مؤثر تبلیغاتی خلق کنید که افراد بیشتری را جذب کند و شمارا نسبت به رقیبانتان متمایز نشان دهد؟ در این بخش نکات متن تبلیغاتی پزشکی برای یک ارتباط مؤثر به شما آموزش داده خواهد شد.

پدیده‎ای به نام بازاریابی دیجیتال در حوزه سلامت

آمار نشان داده است که تبلیغات دیجیتال حوزه‌ی سلامت از تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفته است و این به معنای ورود عرصه‌ی جدیدی از معرفی خدمات به متقاضیان مراقبت‎های بهداشتی است. اما باید بدانید که وقتی صحبت از تبلیغات به میان می‎آید، صنعت پزشکی جایگاه کوچکی را در این صنعت اشغال کرده است. بدین معنا که مخاطبان محدودی تبلیغات شمارا مشاهده خواهند کرد. برای ایجاد تبلیغات مؤثر در کسب‌وکار پزشکی باید مخاطبان خود و نیازهایشان را بشناسید؛ اصطلاحاً باید بازار هدف کلینیک و مطبتان را بشناسید. بدین منظور از بیماران فعلی‎تان کمک بگیرید. از آن‎ها بخواهید یک پرسشنامه را پر کنند. در آن سؤالاتی از خدمات موردنیازشان، انتظارات و همچنین نظر آن‎ها درباره فعالیتتان را بپرسید و از اطلاعات به‌دست‌آمده جهت تهیه یک متن تبلیغات پزشکی استفاده کنید.

تهیه یک متن اثرگذار در تبلیغات پزشکی

نگارش متن تبلیغات پزشکی اثرگذار

  • پلتفرم خود را برای تبلیغات انتخاب کنید

بهترین پلتفرم برای صنعت پزشکی لینکدین و اینستاگرام هستند. اگر بر روی تبلیغات مرتبط با کسب و کار و تجارت متمرکز هستید لینکدین گزینه‌ی بهتری است. اما یکی از نکات متن تبلیغات پزشکی، تشویق مخاطب به جستجو و پرسش درباره سلامتی است؛ پس داشتن یک صفحه اینستاگرام برای جذب مخاطب بهتر باشد. اگر مایلید با نحوه تبلیغات پزشکان در اینستاگرام آشنا شوید کلیک کنید.

  • مهم‎ترین اصل نکات تبلیغاتی پزشکی: انتقال پیام صحیح

متن باید قادر به انتقال پیام درست باشد. این اولین وظیفه‌ی آن است. پس یکی دیگر از گام‌ها در نگارش متن تبلیغات پزشکی توجه به جزئیات است. بی‎اهمیت‎ترین کلمات می‎توانند در انتقال پیام نقش اساسی داشته باشند. می‎توانید یک شعار تبلیغاتی و یا یک کمپین را برای خود شناسایی و ایجاد کنید.

  • محتوای خوب باید توانایی جذب احساسات مخاطب را داشته باشد.

اگر در حال طراحی تبلیغات برای بازاریابی هستید، به احساسات انسانی توجه کنید. محرک احساسی یکی از قوی‎ترین تکنیک‎های تبلیغاتی است. مخصوصاً از نکات متن تبلیغات پزشکی همین توجه به احساسات مخاطب است. تبلیغات می‎تواند احساسات مختلفی مانند غم، همدردی، امید یا دلتنگی را هدف قرار دهد. یا اینکه مسئولیت‎های اجتماعی را ترویج کند. هدف شما می‎تواند جامعه‌ی بیماران یا کسانی باشد که از ایشان مراقبت می‎کند. این دست از پیام‎ها از مؤثرترین راه‎ها برای تحریک واکنش هستند.

  • طنز و شوخ طبعی برای نگارش متن تبلیغات پزشکی

گاهی توجه به احساسات مثبت و انرژی‌بخش می‎تواند راهکار مؤثرتری برای جذب مخاطب باشد. طنز راهی عالی برای شادی است و شمارا در ذهن مخاطب ماندگار می‎کند. مردم خندیدن به طنزهای مؤدبانه را دوست دارند. افراد جوان دوست دارند تصاویر جالب را با دوستانشان در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارند. یک متن طنز می‎تواند به بهتر دیده شدن شما کمک کند. مثلاً در یک متن تبلیغاتی می‎توان از نتایج منفی مراجعه به افراد غیرمتخصص درزمینهٔ سلامتی به‌صورت طنز انتقاد کرد.

  • از نقل قول در تبلیغات پزشکی استفاده کنید

استفاده از نقل‌قول مخاطبان شمارا تشویق می‎کند تا متن شمارا در رسانه‎های اجتماعی به اشتراک بگذارند. یافتن یک نقل‌قول مرتبط که ارزش به اشتراک گذاشتن داشته باشد از نکات متن تبلیغات پزشکی است. شاید بهتر باشد برای کسب نتیجه‌ی بهتر به یک شرکت تبلیغاتی پزشکی که اشراف خوبی بر کتاب‎های پزشکی تاریخی و معاصر و نقل‌قول‌های جذاب از آن‎ها دارند، مراجعه کنید.

  • کال تو اکشن یا دعوت به اقدام در یک متن تبلیغات پزشکی

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، کال تو اکشن یک‌راه خوب برای جذب مخاطب است. برای آنکه تعامل را افزایش دهید از این گزینه استفاده کنید. مخاطبان خود را تشویق کنید که روی پیوندهای شما کلیک کنند. کلماتی مانند “کشف کنید”، “بیشتر بیاموزید”، “به کار ببرید” انتخاب‎های خوبی هستند. همچنین می‎توانید با عبارات مستقیم‎تری مانند “گرفتن وقت ملاقات” یا “رزرو مشاوره” مخاطبان را به کلیک روی پیوندها، فرابخوانید.

  • شرح خدمات و پیشنهادات یک راه حل ساده برای جذب مخاطب در حوزۀ سلامت

به‌سادگی پیشنهاد خود را شرح دهید. تا حد امکان از کلمات کم، جملات کوتاه و مفاهیم ساده استفاده کنید. البته مطمئن شوید که مهم‎ترین بخش‎های پیام خود را به مخاطب رسانده‎اید. توضیح ساده از نکات متن تبلیغات پزشکی است و راه‌حلی عالی برای افزایش مخاطبان شماست.

  • با متن تبلیغات پزشکی مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید! 

برای جلب توجه بیشتر بیماران و به کار بردن متن تبلیغات پزشکی جذاب درخصوص جذب بیمار بیشتر بهتر است هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهید. اگر شما هم به آن دسته از پزشکانی تعلق دارید که می‌خواهید با تبلیغ گسترده برای کسب و کار خود گامی مهم در راستای موفقیت شغلی خود بردارید، از تاثیرگذاری متن تبلیغات پزشکی غافل نشده و بدین ترتیب نتیجه‌ای بی‌نظیر را رقم بزنید. دنبال کردن مراحل  زیر می‌تواند راه را برای شما هموارتر ساخته و دستیابی به هدف را برایتان آسان‌تر کند.

  • اهمیت متن تبلیغات پزشکی غافل نشوید.

8 گام موثر در متن تبلیغات پزشکی

 

ضروری‌ترین نکات در نوشتن متن تبلیغات پزشکی

  • گام نخست: استفاده از تیتر جذاب

کار تبلیغات شغل خود را با معرفی برجسته ترین و بهترین خدمت خود آغاز کنید. بدین ترتیب زمینه ای را فراهم ساخته اید که به خوبی به چشم مخاطبان بیایید. اگر چه انتخاب این خدمت از میان خدمات گوناگون ممکن است برای شما دشوار و زمان بر باشد، اما با پرسیدن سوالات گوناگون می‌توانید این خدمت را از سایر خدمات متمایز کنید. برای مثال از خودتان بپرسید که کدام برتری خدمت مورد نظر شما موجب تمایز آن از دیگر خدمات شده است؟ آیا برتری این خدمت به دلیل تناسب قیمت آن است؟ آیا قابلیت اطمینان خدمت مورد نظر موجبات برتری آن را فراهم ساخته است؟

پس از این که گام نخست را محکم برداشتید، حال نوبت به نوشتن متن تبلیغات پزشکی است. بسیار حائز اهمیت است که تیتر انتخابی شما بتواند نظر و توجه مخاطبان را جلب کند. به یاد داشته باشید که مردم در دنیای امروز در معرض بمباران اطلاعاتی هستند. این افراد به خواندن موضوعاتی می‌پردازند که برایشان جالب باشد. در غیر این صورت وقت خود را صرف خواندن متن تبلیغات پزشکی فاقد جذابیت نخواهند کرد. بنابراین اگر تیتر انتخابی شما چندان جالب نیست، انتظار نداشته باشید که بازدهی تبلیغ شما بالا باشد. چرا که به احتمال فراوان کسی رغبتی به خواندن تبلیغ شما نشان نخواهد داد!

  • گام دوم: بولد کردن خدمات

پس از نوشتن تیتر جذاب برای متن تبلیغات پزشکی، نوبت به ادامه ماجرا می‌رسد. در این گام سعی کنید لیستی از جذاب‌ترین و جالب توجه‌ترین ویژگی‌های خدمت مورد نظر تهیه نمایید. هر یک از این ویژگی‌ها را به گونه ای در متن تبلیغات پزشکی مورد استفاده قرار دهید که مشتری و بیمار احساس کند در صورت استفاده از این خدمات سود بسیاری را کسب نموده است. برای دستیابی به بهترین متن تبلیغات پزشکی خود را به جای بیمار گذاشته و از دید وی به قضیه نگاه کنید.

  • گام سوم: ارتباط مستقیم با مخاطب

متن تبلیغات پزشکی مناسب متنی است که موجب ارتباط مستقیم با احساسات مخاطب گردد. جملات استفاده شده در متن را به گونه‌ای مورد استفاده قرار دهید که کسل کننده نبوده و با قدرت کلمات پیام اصلی را منتقل کنند.

  • گام چهارم: برندسازی مطلب و کلینیک

بسیار حائز اهمیت است که با ذکر نقاط قوت خود در متن تبلیغات پزشکی به برندسازی پزشکی و کلینیک پرداخته و توجه مخاطبان را جلب کنید. چند پاراگراف نخست تولید محتوای پزشکی را به این موضوع اختصاص داده و بدین ترتیب بیمار را به حضور در مطب و استفاده از خدمات مذکور تشویق کنید.

متن تبلیغات پزشکی را به گونه ای بنویسید که مخاطبان بتوانند برتری خدمات شما بر سایر خدمات را به طور کامل لمس کنند. به یاد داشته باشید که لازم نیست حتما جزئیات را به طور کامل مطرح کنید. آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ با تولید محتوای پزشکی مناسب به شما عزیزان کمک می‌کند تا بهتر دیده شوید.

  • گام پنجم: تبلیغات دهان به دهان

توصیه به استفاده از خدمات یکی از مهم‌ترین راه‌های موفقیت شما است. اگر سایر مشتریان شما تجربه‌ای موفق را در مطب شما گذرانده باشند، بدون شک خاطره این تجربه را نزد دوستان و آشنایان خود بازگو کرده و بدین ترتیب زمینه‌ای را فراهم می‌سازند که دیگران نیز به استفاده از خدمات شما ترغیب شوند. در واقع برای کلینیک و خدمات شما نوعی تبلیغات دهان به دهان روی می‌دهد.

بدون شک می‌دانید که افراد به تبلیغات پزشکی انجام شده در اینترنت به سختی اعتماد می‌کنند. بنابراین از مراجعین خود بخواهید که تجربیات خود را بیان نموده و با این کار نظراتشان را در اختیار سایر افراد قرار دهند.

  • گام ششم: رعایت پرسونای مخاطب

سبک نوشتن متن تبلیغات پزشکی باید به دور از افراط و تفریط باشد. نه آنقدر دوستانه بنویسید که مخاطب احساس کند قصد گول زدن وی را دارید و نه آنقدر رسمی که مخاطب فکر کند هدف شما صرفاً انجام تبلیغات است. بنابراین سعی کنید آنچه را که مهم است بیان کنید.

  • گام هفتم: شناسایی مخاطب

مشخص کنید که متن تبلیغات پزشکی مورد نظر را برای چه دسته‌ای از مشتریان و بیماران می‌نویسید. بدون شک لحن متنی که برای یک فرد جدی نوشته می‌شود، با متنی که برای یک بیمار با احساس و لطیف نوشته می‌شود متفاوت است. بنابراین مشخص کنید که کلام خود را برای چه گروهی از مخاطبان آماده می‌کنید.

  • گام هشتم: القای حس مثبت به مخاطب

القای ویژگی های مختلف می‌تواند موجب القای حس استفاده از خدمات به بیماران شود.

در متن تبلیغات پزشکی از عباراتی نظیر: برای برخورداری از این پیشنهادات تلفن را بردارید و با ما تماس بگیرید، کافی است تماس بگیرید، برای دریافت کلیک کنید، استفاده کنید تا بدین ترتیب مخاطب ترغیب شود که این کار را انجام دهد. متن‌های گفته شده را در قسمتی از تبلیغ قرار دهید که به راحتی دیده شوند. سعی کنید مراحل اخذ نوبت را ساده در نظر بگیرید تا بیمار بلافاصله آن را انجام داده و پشیمان نشود و یا می‌توانید خدماتی مانند نوبت دهی آنلاین را برای آن‌ها فراهم نمایید.

با استفاده از گام‌های فوق الذکر می‌توانید در تولید محتوای متنی بی‌نظیر و جذاب برای مارکتینگ پزشکی، رپورتاژ پزشکی، موفق بوده و تعداد مراجعین خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید. آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ خدمات رپورتاژ آگهی پزشکی را برای شما انجام می‌دهد و تنها کافیست برای مشاهده این خدمات کلیک کنید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام مطب زیبایی افتتاح کردیم نیازمند راهنماییتون در زمینه تبلیغات هستیم

    1. سلام خانم دکتر. لطفا با شماره 02122644773 تماس حاصل نمایید و یا با پر کردن فرم، شماره تماس خود را برای ما ارسال کنید تا همکاران ما در طب مارکتینگ با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + = 17

دکمه بازگشت به بالا