متخصص پریودانتیکس

متخصص پریودانتیکس کیست؟

متخصص پریودانتیکس کیست؟

متخصص پریودانتیکس (Periodontist) یکی از پزشک‌هایی می‌باشد که جراحی لثه را انجام می‌دهد. این رشته یکی از شاخه‌های دندانپزشکی می‌باشد که بیماری‌های مربوط به حفره دهان را مورد بررسی قرار می‌دهد و روش‌هایی را هم برای درمان آنها به کار می‌گیرند. بسیاری از افراد هستند که به بیماری‌های لثه دچار میشوند و پزشک هم برای بازسازی و پیوند استخوان برای درمان این بیماری آن‌ها استفاده می‌کند.

 متخصص پریودانتیکس به طور معمول چندان ارتباطی با بیمار ندارد و به صورت غیر مستقیم آنها را درمان می‌کند. پزشک بافت‌های خارج شده از دهان بیمار را برای این متخصص در آزمایشگاه ارسال می‌کنند تا آن‌ها را ترمیم و بازسازی کند. در واقع تشخیص دادن ماهیت آنها امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

پیشنهاد می‌شود مقاله “جراح عمومی دندانپزشک کیست؟” را جهت آشنایی با بهترین دندانپزشکان مطالعه کنید.

وظیفه متخصص پریودانتیکس چیست ؟

هر یک از پزشکان وظیفه متنوعی را برای درمان بیماری‌ها بر عهده دارند که باید آنها را به درستی انجام دهند. متخصص پریودانتیکس هم وظیفه متنوعی را بر عهده دارد که باید با آنها آشنایی داشته باشد. وظیفه اصلی که او بر عهده دارد این است که بیماری‌های مربوط به لثه را درمان کند و بافت های نگهدارنده دندان را به خوبی مورد بررسی قرار دهد.  بیماری هایی که در لثه افراد به وجود می‌آید علت های مختلفی دارد. برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین علت‌های آن‌ها افزایش سن می‌باشد.

 همچنین باید بدانید عادات نادرست هم امکان دارد لثه را با مشکل مواجه سازد. زمانی که بیماری‌های لثه پیشرفت کند امکان دارد دندان‌ها به طور کلی بعد از مدتی از بین برود. بسیاری از قسمت های لثه که سلامت دهان را به خطر می اندازد بهتر است درمان شود و متخصص پریودانتیکس می‌تواند آن را درمان نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × = 32

دکمه بازگشت به بالا