زنان و زایمان

سفید کردن واژن

سفید کردن واژن

یکی از سوالات و دغدغه های شما عزیزان علل تیرگی ناحیه تناسلی و راه های سفید کردن واژن است. به همین دلیل لازم دانستیم تا مطالبی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم.
نکاتی که  باید در رابطه با این موضوع بدانید:

  • این امر کاملا طبیعی است و مانند زبان و دهان که رنگ متفاوتی نسبت به سایر قسمت های بدن دارند، این قسمت هم در اغلب افراد بسته به ژنتیک و عوامل جغرافیایی دارای تفاوت رنگ است.
  • به طور کلی پوست های مختلف بسته به میزان ملانینی که دارند در 6 نوع از روشن ترین تا تیره ترین دسته بندی میشوند. با توجه به این که میزان سلول های ملاتونین در این منطقه بیشتر میباشد طبیعتا نسبت به سایر مناطق بدن فرد، رنگ تیره تری دارد.
  • تفاوت در میزان گردش خون میباشد.

پس با دانستن این موضوعات فرد می تواند تا حد زیادی آرامش  خاطر داشته باشد که این امر طبیعی است و دلیل بیماری نمی باشد.
متاسفانه برخی افراد سودجو از این دغدغه و عدم آگاهی بانوان سوء استفاده کرده و محصولات آرایشی را برای این ناحیه توصیه میکنند که در خارج از داروخانه ها و مراکز درمانی به فروش میرسد. استفاده از هرگونه ماده آرایشی و زیبایی به دلیل تفاوت جنس پوست در این ناحیه میتواند مشکلات جبران ناپذیری را به وجود آورد و نه تنها باعث رفع تیرگی نشود بلکه منجر به تیرگی بیشتر هم شود. تمام محصولاتی که در این ناحیه استفاده می شود باید تحت نظر پزشک باشد.

قطعاً دانستن عواملی که میتواند منجر به تشدید این تیرگی شود  میتواند تا حدی از بروز این مشکل جلوگیری کند.

عوامل افزایش تیرگی واژن:

  1. استفاده از لباس زیر تنگ و چسبنده
  2. ایجاد خارش و عفونت های متعدد
  3. عدم عبور و مرور هوا و باقی ماندن رطوبت در طولانی مدت
  4. ویژگی های آناتومیکی تعرق زیاد
  5. استفاده از مسکن ها و داروهایی که استفاده از آن ها اجتناب ناپذیر است مانند داروهای افسردگی ، دارو های شیمی درمانی و آنتی بیوتیک ها
  6. بیماری هایی از قبیل اختلال هورمونی
ویژگی های آناتومیکی تعرق زیاد:

به طور کلی در این ناحیه به دلیل ویژگی های آناتومیکی تعرق زیاد صورت می گیرد و باید عبور و مرور هوا به نحو مناسبی انجام پذیرد تا رطوبت در این منطقه باقی نماند زیرا علاوه بر تشدید تیرگی میتواند مشکلات دیگری را نیز به وجود آورد.

استفاده از مسکن ها و داروها:

عامل دیگری که میتواند باعث تیرگی در این ناحیه شود استفاده از مسکن هایی مانند ژلوفن و بروفن و داروهایی که استفاده از آن ها اجتناب ناپذیر است مانند داروهای افسردگی و روان درمانی، دارو های شیمی درمانی، آنتی بیوتیک هایی مانند تترا سایکلین، فلزات سنگین و استفاده از بیش از اندازه از آهن است که باعث تیرگی تمام قسمت های بدن من جمله این ناحیه می شود، به طوری که در 10% مواقع علت تیرگی بدن و این ناحیه به دلیل مصرف دارو هاست.

بیماری هایی از قبیل اختلال هورمونی

علاوه بر موارد گفته شده بیماری هم میتواند باعث تیرگی در این ناحیه شود. بیماری هایی از قبیل اختلال هورمونی مانند تنبلی تخمدان، دیابت و آلرژی های پوستی نیز باعث تشدید تیرگی در این ناحیه و همچنین زیر بغل میشود.

و اما در نهایت مهم ترین مورد که درمان میباشد. اولین نکته در رابطه با شروع روند درمان، رفع موانع درمان است.

در درجه اول  خود فرد باید مواردی  را رعایت کند. از پوشیدن لباس زیر های بسیار و تنگ و نامناسب اجتناب کند. همچنین به عبور و مرور هوا در این ناحیه و مرطوب نماندن  توجه کند. همچنین به دلیل تعرق از ایجاد خارش و سوزش و التهاب جلوگیری کند. عدم استفاده از تیغ های نامناسب که باعث ایجاد خراش سطحی و در نتیجه التهاب در این ناحیه میشود هم از مواردی است که فرد باید به آن دقت کند. همچنین خود فرد میتواند با کنترل بیماری و عدم استفاده از قرص ها در دوز های نامناسب به رفع این مشکل کمک کند.

در صورت رعایت تمام موارد، اگر بازهم روند تیرگی ادامه داشته باشد روش های درمانی اختصاصی برای این ناحیه وجود دارد که استفاده موردی و تک تک از هرکدام نمیتواند نتیجه مطلوب را برای شما به ارمغان بیاورد اما ترکیب این روش ها و استفاده آن ها در کنار هم بسته به تخصص و تجربه پزشک شما در این زمینه  میتواند نتایج مورد نظر شما را به همراه داشته باشد و مؤثر واقع شود.

بهترین روش ها در درمان تیرگی

بهترین روش ها در درمان تیرگی که به صورت ترکیبی استفاده میشوند:

  • لیزر های ایربیوم (erbium)
  • رادیو فرکوئنسی (RF)
  • استفاده از دستگاه های خنک کننده پوست (skin cool)
  • مزوتراپی
  • میکرونیدلینگ
  • استفاده از پلاسمای خود فرد هستند.

نحوه استفاده و ترکیب این روش ها، مدت زمان و شدت درمان به نظر پزشک شما بستگی دارد.

تا اینجا از علل ایجاد و نحوه بهبود این مشکل اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم در نهایت باید گفت سفید کردن واژن قابل درمان است و می توانید با خیالی آسوده به زیبایی خود بپردازید . بهترین راه درمان آن استفاده از لیزر اربیوم می باشد.

سوالات شایعی در این خصوص وجود دارد که عبارت است از:

  1. تعداد جلسات درمان به چه صورت می باشد؟
  2. آیا سفید کردن واژن یک روش زیبایی بدون عارضه است؟
  3. آیا انجام این روش زیبایی بدون بازگشت است ؟
  4. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما همراه باشید .

روش های رفع تیرگی ناحیه تناسلی

روش های زیادی برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی وجود دارد که عبارت است از:

سفید کردن واژن با صابون

امروزه صابون های زیادی به منظور رفع تیرگی ناحیه تناسلی وجود دارد، اما باید گفت صابون ها دارای مواد شیمیایی می باشند و در برخی از موارد به دلیل این گونه مواد حتی می تواند منجر به تیرگی بیشتر این ناحیه شود . لذا استفاده از صابون یک روش درمانی موثر نخواهد بود و بهتر است قبل از انجام آن حتما با یک پزشک یا جراح زیبایی زنان مشورت نمایید تا از بروز عوارض پبشگیری نمایید.

کرم های موضعی

کرم های موضعی زیادی به منظور رفع تیرگی ناحیه تناسلی وجود دارد اما بهتر است برای درمان از مصرف خودسرانه این نوع کرم ها خودداری نمایید و قبل از درمان حتما با یک جراح زیبایی زنان مشورت نمایید . زیرا هر کدام از این کرم های موضعی نه تنها برای فرد مزیتی را نخواهد داشت بلکه در برخی از موارد می تواند منجر به بروز عارضه و شدت تیرگی در فرد شود .

سفید کردن واژن با لیزر

لیزر یکی از بهترین و موثرترین روش ها در جراحی های زیبایی ناحیه تناسلی میباشد که در موراد متعددی از جمله لابیاپلاستی با لیزر استفاده میشود. در این مورد نیز برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی زنان به کار برده میشود . معمولا لیزر یک روش زیبایی مورد تایید سازمان غذا و دارو به شمار می آید و هیچ گونه عارضه ای را برای افراد به همراه نخواهد داشت . در صورتی که از تیرگی ناحیه تناسلی خود رنج می برید بهتر است به جای استفاده از روش های مختلف که می تواند همواره منجر به بروز عوارض در شما گردد با یک جراح زیبایی زنان در خصوص آن مشورت نمایید.

روشن کردن ناحیه تناسلی با لیزر معمولا یک روش زیبایی دائمی نخواهد بود اما مدت زمان ماندگاری آن نسبت به سایر روش ها و بسته به برخی از عوامل همچون نوع دستگاه لیزر متفاوت خواهد بود .

مدت زمان انجام سفید کردن واژن با لیزر حدود سی دقیقه می باشد . قبل از شروع پزشک ابتدا با کمک یک کرم بی حسی به بی حسی کردن موضعی ناحیه مورد نظر می پردازد سپس لیزر درمانی صورت می گردد . لیزر یک روش زیبایی کاملا بدون عارضه و درد می باشد . برخی از افراد به دلیل وجود اشعه لیزر ترس از بروز بیماری دارند در صورتی که باید گفت اشعه لیزر بسیار ناچیز بوده و هیچ گونه خطراتی را برای فرد به همراه نخواهد داشت .

مزیت‌ سفید کردن واژن با لیزر اربیوم

لیزر درمانی دارای دو جنبه زیبایی و درمانی نیز می باشد . لیزر یکی از موثرترین و بی خطر روش های درمانی و زیبایی در حوزه زیبایی و بیماری های زنان به شمار می آید . مزیت های دستگاه لیزر اربیوم عبارت است از :

تعداد جلسات سفید کردن واژن

تعداد جلسات سفید کردن واژن متعدد می باشد و بسته به عوامل مختلفی همچون شدت تیرگی ناحیه مورد نظر و پوست فرد متفاوت می باشد . اما در نهایت باید گفت تعداد جلسات سفید کردن واژن بین یک تا سه جلسه زمان نیاز دارد . لازم ذکر است، فواصل انجام سفید کردن واژن معمولا حدود 30 الی 40 روز بسته به شرایط فرد متفاوت خواهد بود .

علل بروز تیرگی ناحیه تناسلی زنان

عوامل زیادی می تواند منجر به تیرگی ناحیه تناسلی زنان شود، به طور مثال برخی از افراد به طور طبیعی و مادرزادی دارای ناحیه تناسلی تیره رنگ هستند اما علاوه براین مورد عوامل زیادی می تواند مستعد بروز این تیرگی شود، که عبارت است از:

  1. ارگاسم
  2. تهویه هوا
  3. استفاده از لباس با جنس و اندازه نامناسب
  4. ساییدگی ناحیه تناسلی به هنگام انجام فعالیت های ورزشی
  5. بارداری
  6. افزایش سن
  7. عوامل ژنتیک

مراقبت های بعد از سفید کردن واژن

رعایت بهداشت و خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی بسیار حائز اهمیت می باشد . همچنین اجتناب از برقراری رابطه جنسی به مدت 72 ساعت ضروری است . مصرف داروهای آنتی بیوتیک و استفاده از کرم های موضعی در صورت تجویز پزشک فراموش نشود زیرا به روند بهبودی و بروز از عفونت بسیار اهمیت دارد . از انجام فعالیت ورزشی به مدت ده روز خودداری ورزید .

هزینه سفید کردن واژن

هزینه سفید کردن واژن با توجه به عوامل مختلف متفاوت می باشد . به طور مثال هزینه سفید کردن واژن بسته به تعداد جلسات درمان و روش انجام آن متفاوت خواهد بود . به همین منظور برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه سفید کردن واژن به جراح زیبایی زنان خوب در تهران مراجعه نمایید .

نتیجه گیری

هدف از درمان و انجام اموری مانند سفید کردن یا جوانسازی واژن رفع مشکلات ظاهری آن می باشد . سفید کردن واژن با لیزر یکی از بهترین روش های زیبایی به شمار می آید که هیچ گونه عارضه ای را برای فرد به همراه نخواهد داشت و نتیجه آن معمولا بعد از مدت زمان بسیار کوتاه ده تا چهارده روز آشکار می شود . سفید کردن واژن یک روش کاملا بی خطر خواهد بود . در صورتی که خواهان زیبایی خود هستید سفید کردن واژن با لیزر بسیار موثر خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 14 = 19

دکمه بازگشت به بالا