متخصص پروتزهای دندانی

متخصص پروتزهای دندانی کیست؟

متخصص پروتزهای دندانی کیست؟

متخصص پروتزهای دندانی (Prosthodontics) یکی از پزشکانی می باشد که دوره دندانپزشکی عمومی خود را گذرانده است و در زمینه های دیگر قابلیت های متنوعی پیدا می‌کند. بیشترین تمرکزی که در این رشته وجود دارد روی درمان و بازسازی کردن صدماتی می باشد که به بافت های دندانی وارد شده است. به عنوان مثال باید بدانید بیمارانی که یک و یا دو دندان خود را از دست داده اند  می توانند برای به دست آوردن زیبایی خود نزد متخصص پروتزهای دندانی مراجعه کنند. همچنین باید بدانید شما اگر به صورت مادرزادی دندان هایتان دچار نقص شده است برای زیباتر کردن آن‌ها می‌توانید به پزشک مراجعه کنید. دندان شما بر اساس مشکلاتی که دارد با بهترین روش‌های درمان زیبایی و سلامت اولیه را به دست می‌آورد.

فعالیت‌ها و اقدامات متخصص پروتزهای دندانی چیست؟

متخصص پروتزهای دندانی زمینه فعالیتش با دیگر پزشکان متفاوت می‌باشد و برخی از مهمترین اقداماتی که انجام می‌دهد عبارت است از :

  1. نصب کامپوزیت‌های ونیر یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که انجام می‌دهد. در واقع باید بدانید این روش درمان و زیبایی امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. از آنجایی که هزینه نصب کردن آنها نسبت به روکش بسیار پایین تر است افراد این روش را برای زیبای دندان‌های خود ترجیح می دهند.
  2. نصب کردن روکش ها که به عنوان پوشش های مصنوعی روی دندان قرار می گیرد از دیگر اقدامات پزشک پروتزهای دندانی می‌باشد.
  3. انجام دادن ایمپلنت از دیگر تخصص ها و اقدامات این پزشک می باشد که با استفاده از بهترین روش‌ها می ‌واند این فعالیت را انجام دهد. در واقع باید بدانید این روش هم از دیگر روش های زیبایی دندان می باشد که افراد زیادی از آن استفاده می کنند.
  4. در برخی از موارد امکان دارد پزشک از جراحی برای زیبایی دندان استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × = 3

دکمه بازگشت به بالا