بازاریابیمطالب آموزشی

9 ایده بازاریابی ارتودنسی برای به دست آوردن و حفظ بیماران مناسب

به عنوان یک متخصص ارتودنسی پرمشغله با لبخندهای بی شماری که باید اصلاح کنید، بازاریابی مطب دندانپزشکی خود ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهنتان می رسد. با توجه به تعداد زیادی از افرادی که به دنبال متخصص ارتودنسی آنلاین هستند، شما به استراتژی های بازاریابی ارتودنسی با دقت طراحی شده نیاز دارید تا از سایر کلینیک های ارائه خدمات مشابه پیشی بگیرید.

در اینجا فهرستی از ایده‌های بازاریابی ارتودنسی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به یک شهرت آنلاین درخشان برسید و بیماران جدید را جذب و حفظ کنید و آنها را به مروج وفادار تبدیل کنید.

1. بیماران خود را بشناسید و به نگرانی های منحصر به فرد آنها رسیدگی کنید

قبل از شروع یک کمپین بازاریابی ارتودنسی باید مشکلاتی را که بیماران هدف خود با آن مواجه هستند و نحوه حل آنها را بشناسید. به این ترتیب، می توانید یک پیام بازاریابی مرتبط برای جذب بیماران مناسب ایجاد و به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال: از آنجایی که اکثر متخصصین ارتودنسی عموماً با بزرگسالانی که از همترازی صورت خود ناراضی هستند رفتار می کنند، می توانید کمپین هایی را ایجاد کنید که به طور خاص چنین افراد بالقوه ای را هدف قرار دهند.

می‌توانید داستان‌هایی از تجربیات و نتایج بیمار به اشتراک بگذارید. این به مشتریان بالقوه در مورد آنچه از خدمات شما انتظار می رود، ارزش هایی که عملکرد شما را هدایت می کند و موارد دیگر آموزش می دهد.

2. یک برداشت اول عالی ایجاد کنید

یک وب‌سایت پزشکی با طراحی خوب و بهینه‌سازی سئو می‌تواند به شما کمک کند تأثیر اولیه‌ای عالی بر روی بیماران احتمالی ایجاد کنید. در حالی که یک لوگوی به یاد ماندنی با عنوانی جذاب می تواند شما را از سایر روش ها متمایز کند، استفاده از فیلم ها، متون، تصاویر، صدا و غیره با کیفیت بالا به طور موثر پیام برند شما را منتقل می کند.

مطمئن شوید که وب سایت شما:

  • پیمایش آسان است، با CTAهای کاملاً تعریف شده (Call-to-Action)
  • دارای طراحی واکنش گرا برای دستگاه های تلفن همراه
  • منسوخ یا مملو از عناصر مزاحم به نظر نمی رسد

طراحی مجدد وب سایت شما هر چند سال یکبار باعث می شود که جذابیت خود را حفظ کند و تجربه کاربری پیشرفته ای را ارائه دهد.

3. روی سئوی وب سایت ارتودنسی خود کار کنید

بهینه سازی وب سایت شما برای سئوی ارتودنسی نه تنها دید آنلاین آن را افزایش می دهد و ترافیک بیشتری را به ارمغان می آورد، بلکه بازدیدکنندگان را به افراد بالقوه و بیماران جدید تبدیل می کند. با توجه به اینکه 75 درصد از کاربران هرگز از صفحه اول عبور نمی کنند، بسیار مهم است که عمل ارتودنسی شما در بین 5 نتیجه برتر قرار گیرد که توسط بیماران مناسب پیدا می شود.

4. کار را برای بیماران خود آسان کنید

بیماران شما باید بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند. ارائه گزینه‌های رزرو آنلاین و زمان‌بندی مجدد، ارائه یک فرآیند ساده درمانی، مشاوره در مورد مراقبت‌های پس از درمان و غیره، چند راه برای اطمینان از تجربه بهتر بیمار است.

گزینه‌های برنامه‌ریزی آنلاین نه تنها کارها را برای بیماران شما راحت‌تر می‌کند، بلکه زمان را برای شما و کارکنانتان آزاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد بر روی سایر زمینه‌های مهم مانند بهبود کیفیت مراقبت تمرکز کنید. آموزش به بیماران در مورد روش ها به رفع نگرانی های بالقوه کمک می کند و اعتماد و اطمینان آنها را به مطب شما افزایش می دهد. حتی می‌توانید برای نتایج موفقیت‌آمیزتر، بایدها و نبایدهایی را که باید بعد از درمان دنبال کنید، فهرست کنید.

5. با پیشنهادات خود انعطاف پذیر باشید

ارائه کمک آفلاین یا مجازی روشی مؤثر برای کمک به بیماران گیج یا دلهره و جذب آنها به مطب شما است. چه بیمار نیاز به تراز کننده شفاف یا بریس های جدید برای دندان های خود داشته باشد، ارائه مشاوره رایگان می تواند به او کمک کند بر ترس و تردید خود غلبه کند.

در حالی که بیماری همه گیر روند سلامت از راه دور و پزشکی از راه دور را تشدید کرد، ارتودنتیست ها می توانند از چنین روش های مجازی کمکی در دراز مدت برای صرفه جویی در زمان و منابع ارزشمند استفاده کنند. اگر امکان پذیر است، مطمئن شوید که فقط یک تماس با بیماران خود فاصله دارید، مهم نیست کجا هستند.

6. در مورد قیمت گذاری شفاف باشید

اگرچه در گذشته متخصصان ارتودنسی از اعلام قیمت خود در وب سایت خود خودداری می کردند، اما شفاف بودن کامل با بیماران می تواند شما را از رقبا متمایز کند. بیماران اغلب نگران هزینه های خود پس از هر گونه عمل دندانپزشکی هستند. با ارائه یک تخمین قیمت قابل اعتماد از خدمات خود، مثلاً بریس‌های مخصوص نوجوانان، می‌توانید به بیماران خود اطلاع دهید که چه انتظاراتی برای آن خدمات دارند.

به این ترتیب، آنها آمادگی بیشتری برای پرداخت قبوض خود خواهند داشت و بدون نگرانی از پرداخت هزینه بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

شماره 7. از طریق چت زنده کمک بلادرنگ ارائه دهید

افزودن گزینه چت زنده در وب سایت پزشکی شما یک راه عالی برای ارائه پشتیبانی فوری به بیماران است. همچنین می تواند شما را از پاسخ دادن به ایمیل ها یا تماس های انبوه نجات دهد و از زمان صرفه جویی شده برای بهبود خدمات خود استفاده کند.

شماره 8. در بازاریابی ارتودنسی از نظرات و توصیفات بیماران استفاده کنید

98 درصد از بیماران در هنگام انتخاب دندانپزشک در بررسی های مثبت بیمار و میانگین امتیاز بالای ستاره ها نقش دارند. بنابراین، باید از نظرات مثبت بیماران برای جذب بیماران بیشتر به مطب خود استفاده کنید. حتی می‌توانید از یک ابزار خودکار مدیریت شهرت برای ردیابی نظرات مثبت و منفی استفاده کنید و از آدرس‌دهی سریع مورد دوم قبل از تأثیرگذاری بر شهرت آنلاین شما اطمینان حاصل کنید.

به اشتراک گذاری توصیفات ویدئویی از بیماران خوشحال یکی دیگر از راه های موثر برای بازاریابی عمل ارتودنسی شما است. می‌توانید شهادت را خودتان ضبط کنید یا از بیمار بخواهید آن را در تلفن خود ضبط کند و با شما به اشتراک بگذارد.

شماره 9. با کارشناسان و اینفلوئنسرها شریک شوید

اجرای استراتژی بازاریابی ارتودنسی یک چیز است اما دنبال کردن آن چیز دیگری است. برای مدیریت همه چیز به یک بازاریاب متخصص مراقبت های بهداشتی نیاز دارید. همکاری با کارشناسان بازاریابی می تواند زمان ارزشمند شما را آزاد کند، و به شما امکان می دهد در حالی که خدمات شما را تبلیغ می کنند، روی عملکرد خود تمرکز کنید.

همکاری با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی نیز می تواند به بهبود دسترسی شما به مخاطبان مناسب کمک کند. این اینفلوئنسرها می توانند در مورد خدمات ارتودنسی شما با پیروان وفادار خود صحبت کنند و چشم انداز جدیدی را به مطب شما بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 6 =

دکمه بازگشت به بالا