اخبار

حق‌الزحمه دستیاران ۴ رشته از امسال معادل دستیاران فوق تخصصی شد

دکتر ابوالفضل باقری، معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت حق‌الزحمه دستیاران ۴ رشته از امسال معادل دستیاران فوق تخصصی شده است.

به گزارش طب مارکتینگ و نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه به یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت:

دریافتی دستیاران تخصصی ۸ برابر شد و باید با توجه ویژه به مباحث معیشتی و رفاهی انگیزه دستیاران برای ادامه تحصیل افزایش یابد.

متوسط دریافتی دستیار تخصصی در زمان شروع به کار دولت سیزدهم بین ۲۰ میلیون ریال تا ۳۰ میلیون ریال بود و در حال حاضر این دریافتی برای مجردها به ۱۲۰ میلیون ریال و برای متاهل‌ها به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

دکتر باقری فرد اضافه کرد:

دریافتی کارورزان پزشکی هم در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۵ میلیون ریال تا ۲۵ میلیون ریال بود که در حال حاضر به ۳۵ میلیون ریال برای مجردها و ۵۰ میلیون ریال برای کارورزان متاهل رسیده است.

تولید محتوای پزشکی

وی تصریح کرد:

انگیزه دانشجویان پزشکی در رشته عمومی و دستیاری باید برای ادامه تحصیل افزایش یابد و اعطای برخی از تسهیلات در دوره دستیاری تخصصی، عامل افزایش انگیزه و کسب مهارت به شمار می‌رود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد رشته‌های کم‌اقبال هم بیان کرد:

دریافتی دستیاران تخصصی این رشته‌ها از امسال افزایش می‌یابد و با دریافتی دستیاران فوق‌تخصصی برابری می‌کند.

وی به عناوین برخی از این رشته‌ها هم اشاره، و بیان کرد:

دستیاران تخصصی در رشته‌های طب اورژانس، داخلی، عفونی و اطفال از امسال معادل دستیاران فوق تخصصی حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با همراهی دکتر غلامرضا حسن‌زاده، دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و دکتر بهروز عطار باشی مقدم، دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی به مراغه سفر کرد و ۲ طرح حوزه سلامت شهرستان مراغه شامل سالن‌های تشریح و مولاژ دانشکده پزشکی و مرکز جامع سلامت جانبازان با حضور آنان افتتاح شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 3 = 18

دکمه بازگشت به بالا