بازاریابیمطالب آموزشی

چگونه بازاریابی خدمات درمانی شما می تواند تجربه بیمار را بهبود بخشد؟

به عنوان یک متخصص مراقبت های بهداشتی، شما کارهای بسیار سخت اما مهمی را انجام می دهید که بر سلامت و رفاه همه افراد جامعه تمرکز دارد. حصول اطمینان از اینکه نیازهای بیماران خود را برآورده می کنید و از تجربه مثبت آنها هنگام بازدید از مطب خود حمایت می کنید، بخش مهمی از کار شما است. یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند روی بیماران خود سرمایه‌گذاری کند، از طریق ارتباط آزاد و تعامل است. چگونه با بیماران خود هماهنگی ایجاد می کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها احساس می کنند در مطب شما دیده می شوند، شنیده می شوند و مورد قدردانی قرار می گیرند؟ پاسخ بازاریابی خدمات درمانی است.

بازاریابی دیجیتال فرصت های زیادی را برای شما ایجاد می کند تا با بیماران خود ارتباط برقرار کنید. از طریق یک استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌توانید بدون اشتراک‌گذاری بیش از حد، در زندگی بیماران خود یک فکر فعلی باقی بمانید. امروز قصد داریم چند روش عملی برای بهبود تجربه بیمار با ارتباطات مثبت و تعامل از طریق حوزه‌های خاص بازاریابی خدمات درمانی را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • مشارکت در رسانه های اجتماعی
  • کمپین های بازاریابی ایمیلی
  • توصیفات و بررسی ها

تعامل در رسانه های اجتماعی

ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم. کاربران در رسانه های اجتماعی هر بخش از زندگی خود را مانند یک کتاب باز به اشتراک می گذارند. در حالی که این می‌تواند راه خوبی برای ارتباط با افرادی باشد که می‌شناسید، اما اگر یک کسب‌وکار هستید، راه بسیار خوبی برای ارتباط با مشتریانتان است. به دلیل COVID-19، استفاده از رسانه های اجتماعی در همه سیستم عامل ها افزایش یافته است. بر اساس Global WebIndex ، «کاربران به طور متوسط ​​2 ساعت و 24 دقیقه در روز را در تمام پلتفرم‌های اجتماعی مختلف صرف می‌کنند». به احتمال زیاد، درصد بالایی از مخاطبان شما بخشی از این آمار هستند. حفظ فرصت‌های ثابت برای مخاطبان برای تعامل با شما در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تا حد زیادی به سمت ایجاد یک تجربه مثبت برای بیمارانتان کمک کند.

مخاطب هدف

بسته به جمعیتی که در خدمت شما است، یک پلتفرم ممکن است مناسب تر از بقیه باشد. برای اطمینان از اینکه محتوای شما برای اهداف شما کار می کند، برای ایجاد برخی شخصیت های بیمار بر اساس جمعیت هدف خود وقت بگذارید. اگر محتوای خود را با در نظر گرفتن آن افراد مدیریت می کنید، محتوای شما به جای اینکه صرفاً به ایجاد نویز آنلاین کمک کند، برای شما و اهداف تمرین شما کار می کند.

یادداشت های دقیقی در مورد سن، علایق، مکان ها و عادات شخصیت هدف خود نگه دارید. به صحبت های بیماران خود در هنگام انجام تمرین توجه کنید. صحبت‌های کوچک و نظرات مختصر در مورد فعالیت‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برند، می‌تواند در حفظ گفتگوی باز با آنها از طریق بازاریابی دیجیتال کمک زیادی کند.

تقویم رسانه های اجتماعی

همیشه لازم نیست فیس بوک خود را در یک برگه در مرورگر خود باز کنید تا از رسانه های اجتماعی و همه توانایی های آن برای تجارت خود استفاده کنید. ابزارهای بی‌شماری برای کمک به برنامه‌ریزی پست‌های شما در دسترس هستند تا مجبور نباشید خارج از ساعات اداری عادی کار کنید. فیس‌بوک و اینستاگرام یک ابزار زمان‌بندی در Creator Studio دارند که می‌توانید از آن برای زمان‌بندی پست‌ها مستقیماً در حساب خود استفاده کنید.

هنگام برنامه‌ریزی محتوای خود، مهم است که همه چیز را در یک روز یا در همان زمان از جلو بارگذاری نکنید. الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی همیشه در حال تغییر هستند، اما تقریباً هرگز به پست‌های ثابت واکنش خوبی نشان نمی‌دهند. پست‌های خود را حداقل چند ساعت فاصله دهید تا به مخاطبان خود فرصت دهید هر کدام را در فید خود ببینند. وقتی صحبت از محتوای رسانه های اجتماعی می شود، کیفیت بر کمیت یک قاعده کلی است. مطمئن شوید که پست‌های شما چیزی است که بیماران شما می‌خواهند با آن درگیر شوند، و نه فقط نویز در یک پلتفرم پر سر و صدا.

اعتبار

یکی از راه‌های جلب اعتماد مخاطبان این است که مطمئن شوید هر پلتفرم رسانه اجتماعی که استفاده می‌کنید تأیید شده است. ما این موضوع را در یک پست وبلاگ قبلی پوشش داده‌ایم که می‌توانید آن را بررسی کنید تا از مزایای تایید شدن در رسانه‌های اجتماعی مطلع شوید. این نماد تأیید کوچک می تواند کمک زیادی به مخاطبان شما کند که بدون توجه به کدام پلتفرم، منبع قابل اعتمادی هستید.

شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که به گونه ای با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید که آنها به دیدن شما عادت کرده اند. بیماران کاملاً دوست دارند که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود را در حال عمل در رسانه های اجتماعی ببینند. حتی اگر هنگام جشن تولد مسئول پذیرش، فقط یک عکس فوری می گیرید، توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد. ارسال محتوای آموزشی و آموزنده همچنان مهم است، اما چند لحظه وقت گذاشتن برای یادآوری این نکته که انسان ها پشت مراقبت های ارزشمندی هستند که دریافت می کنند، بسیار مفید است.

کمپین های بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی ابزار ارزشمندی است اما اگر به صورت استراتژیک مورد استفاده قرار نگیرد، می توان از آن بیش از حد استفاده کرد. چند راه اصلی برای استفاده از ایمیل مارکتینگ با بیماران وجود دارد.

  • یک خبرنامه تکراری با به روز رسانی ها و اطلاعات مهم
  • یک پیشنهاد ویژه

خبرنامه ایمیل

چه به صورت ماهانه و چه به صورت فصلی، خبرنامه ها راهی عالی برای به روز نگه داشتن مخاطبان شما در مورد هر گونه اطلاعیه یا اخبار بزرگ هستند. این می تواند فرصتی برای برجسته کردن فرصت ها یا خدمات جدید، به روز رسانی بیماران خود در مورد هر گونه تغییر در روال مطب، یادآوری مراقبت های معمول و برجسته کردن دستاوردهای کارکنان باشد. لازم نیست که خبرنامه ها با نکات مهم با حقایق مستقیم پر شوند. به راحتی می‌توانید خبرنامه خود را از طریق نکات برجسته ساده کارکنان یا داستان‌های رویدادهای سرگرم‌کننده در دفتر، انسانی کنید.

مهم نیست که چقدر مکرر یک خبرنامه ایمیل ارسال می کنید، این کار را به طور مداوم انجام دهید. اگر می خواهید ماهی یک بار ارسال شود، حتما ماهی یک بار ارسال شود. اگر قرار است فقط به صورت فصلی ارسال شود، آن را فقط به صورت فصلی ارسال کنید. ارسال آن در اغلب موارد در صندوق ورودی بسیار زیاد است، اما ارسال نکردن آن به طور مداوم یا اغلب به اندازه کافی به نظر یک فکر بعدی است. یک خبرنامه ایمیلی منظم و ثابت، بیماران شما را در جریان و با مطب شما در ارتباط نگه می دارد. حتماً یک فراخوان برای اقدام درج کنید که آنها را تشویق می‌کند تا در تماس باشند و با هر گونه سؤال یا نگرانی تماس برقرار کنند.

پیشنهادهای ویژه

یادآوری پیشنهادات و فرصت های ویژه به مشتریان وفادار باعث می شود احساس کنند که در یک پیشنهاد انحصاری گنجانده شده اند. پیشنهادها و تخفیف‌های ویژه برای بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی عالی هستند، اما اگر به اندازه کافی بزرگ است، اشتراک‌گذاری در ایمیل خودش نیز مهم است. در ایمیل های مخصوص پیشنهاد، یک فراخوان قوی برای اقدام ایجاد کنید. در این قالب شما در تلاش هستید تا آنها را در خدمات خود بفروشید و قرار ملاقات رزرو کنید.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

برای کمپین های ایمیل پیشنهاد ویژه، فقط زمانی باید آنها را ارسال کنید که پیشنهاد مربوطه باشد و مخاطبان شما بتوانند اقدام واقعی انجام دهند. یکی را در ابتدای ویژه و یک یادآوری را در پایان ارسال کنید. اگر یک خبرنامه به طور منظم برنامه ریزی شده دارید که در زمانی که خبرنامه مربوطه است ارسال می شود، می توانید حتی یک علامت یادآوری در مورد آن را در آن ایمیل قرار دهید.

تجربه بیمار کلیدی است

گرفتار شدن در کار روزمره می تواند آسان باشد، اما وقتی کار شما با بیماران منحصر به فرد سروکار دارد، مهم است که تجربه آنها را در اولویت قرار دهید. پرورش روابط از طریق بازاریابی دیجیتال هم ارزش زمان و هم سرمایه گذاری مالی را دارد. از طریق ارتباطات استراتژیک، بیماران احساس آگاهی، توانمندی، ارزشمندی و بخشی از چیزی بزرگتر خواهند کرد. راه هایی برای برجسته کردن تجربیات معمول، اما سرگرم کننده در مطب، احترام گذاشتن به بیماران با اجازه آنها و پیگیری هر زمان که کسی بهترین تجربه را نداشته است، پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × = 63

دکمه بازگشت به بالا