بازاریابیمطالب آموزشی

محتوای نازک (Thin content) یا محتوای ضعیف پزشکی چقدر به رتبه سایت و تجربه بیمار آسیب می رساند

اگر هدف شما افزایش ترافیک ارگانیک است، باید معیارهای رتبه بندی مورد استفاده برای تعیین رتبه صفحات شما در SERP را بدانید. بر اساس دستورالعمل های فعلی گوگل، یکی از موثرترین استراتژی ها برای بهبود رتبه بندی جستجو برای افرادی که در فضای مراقبت های بهداشتی هستند، جلوگیری از محتوای ضعیف پزشکی در وب سایت پزشکی است.

در حال حاضر، هر زمان که گوگل سایتی را با استفاده از سئو کلاه سیاه شناسایی کند، آن سایت ها اغلب جریمه می شوند، بنابراین استفاده از این استراتژی ها خطرناک است. متاسفانه، بسیاری از شرکت ها هنوز از استراتژی هایی مانند محتوای ضعیف پزشکی استفاده می کنند، حتی اگر برای صنعت خدمات بهداشتی ناکارآمد هستند.

داشتن محتوای ضعیف پزشکی حتی می‌تواند منجر به حذف صفحات از فهرست گوگل از طریق خطای 404 شود. این بدان معنی است که گوگل هیچ محتوای قابل توجهی را شناسایی نکرده است و فکر می کند که این صفحه خالی است که فقط یک سربرگ و پاورقی دارد.

محتوای ضعیف پزشکی چیست؟

محتوای ضعیف پزشکی یا محتوای نازک صفحاتی با کیفیت پایین یا سطحی در سایت شما هستند که ارزش افزوده کمی برای بازدیدکنندگان شما ایجاد می کنند. به درخواست جستجوی آنها پاسخ نمی دهد یا هدف آنها را برآورده نمی کند. قبل از انجام هر کاری، باید مشکل یا مشکلی که با آن دست به گریبان هستید را درک کنید.

محتوای ضعیف پزشکی شامل محتوای تکراری، محتوایی که از وب‌سایت‌های دیگر کپی شده است و محتوایی که به‌طور خودکار تولید می‌شود، است.

چرا بهبود محتوای ضعیف پزشکی برای سایت شما مهم است؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بهبود محتوای ضعیف پزشکی برای سایت شما اهمیت دارد، اما مهمترین دلیل آن شواهد است. شواهد حاصل از تحقیقات تجربی داخلی بیمار و مطالعات موردی ما نشان داده است که بزرگترین محرک نتایج در اوایل تعامل، بهبود محتوای ضعیف است.

چگونه محتوای نازک را در سایت خود شناسایی کنیم

اکنون که می دانیم محتوای نازک چقدر می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند، گام بعدی در بهبود رتبه بندی SERP و رضایت بیمار از محتوای شما، فرآیندی ساده برای شناسایی محتوای نازک و سپس گسترش آن است.

ابتدا، برای بهبود محتوای نازک، یک بررسی داخلی سایت خود را با استفاده از یک خزنده مانند Screaming Frog را انجام دهید . Screaming Frog یک خزنده وب سایت است که به کاربران کمک می کند تا سئوی سایت خود را با استخراج داده ها و ممیزی برای مسائل رایج سئو بهبود بخشند.

 

نحوه بهبود محتوای نازک

اکنون که محتوای ضعیف پزشکی  را در صفحات خود شناسایی کرده اید، در اینجا یک فرآیند گام به گام برای گسترش به منظور پاسخگویی به تمام درخواست های کاربر مرتبط وجود دارد.  با شروع با صفحاتی که بیشترین ROI را تولید می کنند، به صفحات کم اهمیت تر بروید. برای هر صفحه، محتوایی را که ارائه می‌دهید گسترش دهید، محتوا را بازنویسی و جایگزین کنید، و محتوای تکراری یا نامربوط را که به کاربران در سفرهای مربوطه کمکی نمی‌کند حذف کنید.

بر اساس یافته های تیم ما، بهترین روش ها برای انجام این کار به شرح زیر است:

  1. محتوای طولانی مفید بیشتری اضافه کنید که پاسخ های منحصر به فرد و مفیدی را به سوالات رایج بیمار مورد نظر شما می دهد. اگر صفحه خدمات مراقبت‌های بهداشتی شما فقط چند پاراگراف دارد، کاندیدای اصلی برای گسترش است.
  2. به سوالات متداول برای خدمات، جایگاه یا پیشنهادات خود و همچنین صفحات رقیب نگاه کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید که مردم به دنبال چه چیزی هستند و می پرسند و چگونه رقبای شما به چنین سوالاتی پاسخ می دهند. اگر همین کار را انجام دهید، می توانید تا حد امکان اطلاعات مفیدی را در اختیار بیماران و بازدیدکنندگان خود قرار دهید. انجام این کار ممکن است شامل شامل گزینه‌های خاص برای رویه‌ها، افزودن جزئیات در مورد روش‌ها و خدمات شما، افزودن CTA‌های بیشتر در سراسر نسخه باشد که بیماران را تشویق می‌کند تا درباره هر خدماتی که ارائه می‌شود اطلاعات بیشتری کسب کنن.
  3. صفحات را بر اساس کلمات کلیدی بهینه کنید و محتوای بیشتری را مرتبط با کلمات کلیدی ثانویه اضافه کنید.
  4. ساختار صفحه، سرفصل ها، متا تگ ها و عناوین خود را بهینه کنید. این به معنای بهینه سازی به طوری که صفحات برای کلمات کلیدی قیف بالایی رتبه بندی می شوند که باعث بهبود ترافیک و دید کلی می شود و استفاده از ترکیبی از کلمات کلیدی محلی برای بهبود رتبه بندی محلی.
  5. بخش سوالات متداول را به صفحه خدمات اضافه کنید.

سخن پایانی

بهبود رتبه‌بندی سئو و SERP نیاز به درک این موضوع دارد که محتوای شما توسط گوگل چه چیزی و چگونه ارزیابی و «رده‌بندی» می‌شود و محتوای خوب در مقابل محتوای بد چیست. عدم درک نیازهای بیمار و بازدیدکننده یا ناتوانی در تولید محتوای مفید و جذاب که بتواند به بازدیدکنندگان شما کمک کند نه تنها به رتبه بندی گوگل شما آسیب می رساند، بلکه در نهایت بازدیدکنندگان شما را ناامید می کند و برای دریافت کمک و پاسخ به رقابت می پردازد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا