مطالب آموزشی

بهبود تجربه بیمار از طریق آموزش و بازخورد

تجربه بیمار همچنان از اولویت بالایی برای سازمان های مراقبت های بهداشتی برخوردار است. بهبود تجربه بیمار بر وفاداری بیمار و نتایج درمان تأثیر می گذارد. هنگامی که بیماران رابطه مثبتی با پزشکان، کارکنان و بیمارستان برقرار می‌کنند، فعالانه‌تر درگیر مراقبت از خود می‌شوند و زودتر از درمان خود نتیجه مثبت می گیرند.

مزایای بهبود تجربه بیمار

تجربه مثبت بیمار به نفع بیمارستان ها و کلینیک ها است. بیماران شادتر می تواند به معنای کارکنان شادتر باشد همچنین کیفیت بهبود تجربه بیمار می تواند درآمد سازمانی را افزایش دهد. مهم نیست که چه برنامه‌هایی برای تجربه بیمار دارید، همیشه چند مورد ثابت وجود دارد که برای بهبود تجربه بیمار ضروری است. آموزش، قهرمانان تجربه بیمار، و بازخورد سه مورد از حیاتی ترین آنها هستند.

آموزش بیمار

سازمان های مراقبت های بهداشتی باید آموزش های خاص متمرکز بر تجربه بیمار را توسعه و اجرا کنند. این موارد شامل آموزش متخصصان در مورد همبستگی بین رضایت بیمار و پزشک می شود. آموزش جامع باید شامل راهبردهایی برای برآوردن نیازهای هر نوع بیمار باشد.

افزایش آگاهی از سوگیری ذاتی از جانب بیماران و پزشکان و ارائه نکاتی برای کاهش تأثیر آنها بر عملکرد بالینی نیز باید بخشی از برنامه آموزشی تجربه بیمار را شامل شود.

قهرمانان بیمار

هر سازمانی به یک یا چند قهرمان نیاز دارد. قهرمانان افرادی پرشور هستند که از مفهوم بهبود تجربه بیمار استقبال می کنند. آنها افراد مثبت و با انگیزه ای هستند که دیگران را در تیم تشویق و راهنمایی می کنند. آنها می توانند کارمندان، پزشکان یا داوطلبانی باشند که به طور مستمر تجربه برتری را برای بیمار نشان می دهند. با شناسایی افرادی که می خواهند پیشرفت کنند، تفاوت ایجاد کنند و آماده یادگیری هستند، قهرمان پیدا کنید.

بازخورد تجربه بیمار

اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی تلاش می کنند تا بهترین تلاش خود را انجام دهند و وقتی برای بهبود تجربه بیمار کمک دریافت می کنند از آن قدردانی می کنند. بنابراین، در ارائه بازخورد تجربه بیمار تردید نکنید. بازخورد سازنده یک مجموعه مهارت ضروری برای کمک به تغییر افراد است. عدم ارائه بازخورد ضروری می تواند منجر به پیامدهای نامطلوب شود. فرد می تواند همه چیز را درست فرض کند و به همان روش ادامه دهد.

با این حال، مردم اغلب در ارائه بازخورد مردد هستند. این فرمول بازخورد اثبات شده می‌تواند کار را آسان‌تر کند: موقعیت را توصیف کنید، رفتار را توضیح دهید و تأثیر آن را برجسته کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا