بازاریابیمطالب آموزشی

استراتژی بازاریابی ورودی برای دندانپزشکان

بازاریابی ورودی فقط بیماران را جذب نمی کند، بلکه برند شما را می سازد، مخاطبان وفادار خود را حفظ می کند و در هزینه ها صرفه جویی می کند. بیایید نگاهی دقیق تر به بازاریابی دیجیتال ورودی برای دندانپزشکان بیندازیم. روزهایی که بازاریابی برونگرا منجر به تولید سرنخ موثر و تبدیل بیمار به مشتری می شد، گذشته است. بازاریابی ورودی دندانپزشکی امروز در مرکز توجه قرار گرفته است و به استراتژی‌های برون‌گرا جایگاه دوم را می‌دهد.

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی برون گرا

بازاریابی برون‌گرا یک استراتژی بازاریابی سنتی است که شامل جستجوی فعال برای بیماران و ارسال پیام شما می‌شود. نمونه‌های رایج بازاریابی برون‌گرا برای دندانپزشکان شامل تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بنری، بازاریابی پستی مستقیم و تبلیغات چاپی است.

بازاریابی درونگرا با نشان دادن اینکه شما راه حل هایی برای مشکلات آنها دارید و گزینه های بهتری نسبت به رقبا ارائه می دهید، بر جذب بیماران تمرکز می کند. نمونه های رایج بازاریابی دندانپزشکی ورودی عبارتند از سئو (بهینه سازی موتور جستجو)، بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی.

در حالی که بازاریابی برون گرا می تواند نتایج رضایت بخشی داشته باشد، اما مقرون به صرفه تر از بازاریابی درون گرا است، زیرا بازاریابی دومی مبتنی بر بیمار است.

برای فروش خدمات خود نیازی به قطع فعالیت های بیمار ندارید. آنها به صورت ارگانیک به درگاه شما می آیند که آماده هستند. تاکتیک‌های بازاریابی ورودی شامل هدف‌گیری دقیق و به حداقل رساندن هزینه‌ها برای سرنخ‌ها با پتانسیل تبدیل کم است.

مراحل بازاریابی درونگرا برای دندانپزشکان

تاکتیک های بازاریابی ورودی ارتباط نزدیکی با سفر بیمار دارند (که به عنوان سفر خریدار در یک فضای غیرپزشکی نیز شناخته می شود).

سفر بیمار مجموعه ای از مراحلی است که فرد بالقوه طی می کند، از جستجوی راه حلی برای مشکل خود (به عنوان مثال، سفید کردن دندان، دندانپزشکی زیبایی) تا تبدیل شدن به بیمار شما.

تاکتیک‌های خاص بازاریابی ورودی، بیمار را در هر مرحله از این سفر طی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که یک رابطه وفادار و LTV بالا (ارزش طول عمر بیمار یا میزان هزینه‌ای که در کلینیک شما در طول رابطه شما خرج می‌کند).

مراحل اصلی بازاریابی درونگرا عبارتند از:

بیماران را جذب کنند

شما در این مرحله بیماران را با مطالب ارزشمند و راه حل هایی برای مشکلات آنها جذب می کنید. روی بیمارانی که اخیراً مشکل دندانی را کشف کرده‌اند، کار می‌کند. آن‌ها اطلاعات آنلاین را جستجو می‌کنند یا «ارزان‌ترین ایمپلنت‌های دندان» «نکات بهداشت دهان» یا «بهترین دندان‌پزشکان نزدیک من» را جستجو می‌کنند.

تبدیل بیمار

هنگامی که بازدیدکنندگان به وب سایت شما می آیند، می توانید آنها را به بیمار تبدیل کنید. در این مرحله، می‌توانید از فرم‌های ثبت‌نام، فراخوان‌های مؤثر (CTA) و دیگر انواع محتوا استفاده کنید که می‌تواند به بیمار بالقوه در انتخاب درست کمک کند.

استراتژی های بازاریابی ورودی برای دندانپزشکان

بازاریابی ورودی موثر با شناسایی استراتژی های کلیدی برای کمک به دستیابی به اهداف بازاریابی شما شروع می شود. برخی از آنها شامل موارد زیر است:

1. بازاریابی محتوا

محتوا اصلی ترین واحد سازنده تبلیغات سنتی و استراتژی های بازاریابی ورودی است. بازاریابی محتوا ایجاد و توزیع محتوا در کانال های مناسب در زمان مناسب است.

محتوا می‌تواند به شما در جذب سرنخ، ایجاد تبدیل، حفظ مشتریان و بهبود آگاهی از برند کمک کند. در اینجا برخی از تمرین های برتر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • نیازهای فعلی فعالیت خود را ارزیابی کنید و اهداف بازاریابی را شناسایی کنید.
  • روی ایجاد یک شخصیت فوق‌العاده بیمار کار کنید (تمام محتوای شما حول آن می‌چرخد).
  • بهترین کانال ها برای توزیع محتوا (وبلاگ، رسانه های اجتماعی، وب سایت) را تعیین کنید.
  • موفقیت محتوای خود را بسنجید و استراتژی خود را بر اساس تجزیه و تحلیل تنظیم کنید.

بهترین بخش در مورد بازاریابی محتوا برای دندانپزشکان، طیف گسترده ای از موضوعات است که می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد آنها ارائه دهید. از تخصص خود استفاده کنید و آن را با بیماران احتمالی به اشتراک بگذارید.

2. بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو بالاترین بازگشت سرمایه را در بین تمامی کانال های بازاریابی ورودی دارد. بهینه سازی موتور جستجو، وب سایت شما را ساده می کند تا آن را به SERP های برتر (صفحات نتایج موتور جستجو) برساند.

بهترین روش ها برای سئوی دندانپزشکی شامل موارد زیر است:

  • توجه به سئوی محلی (استراتژی که بیماران محلی را هدف قرار می دهد).
  • با پاسخ دادن به نظرات و نظرات در نمایه کسب و کار Google خود، روی مدیریت شهرت کار کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی دندانپزشکی که به خوبی تحقیق شده اند همراه با مکان
  • شما یک نقشه سایت از وب سایت خود می سازید تا موتورهای جستجو را آسان تر به خزیدن و رتبه بندی آن بپردازید.

محتوای با کیفیت بالا و مرتبط یکی از ستون های سئو است. شما باید محتوایی با خوانایی آسان ایجاد کنید که برای بیماران بالقوه شما ارزش ایجاد کند.

3. بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) به معنای تبلیغ عملکرد شما در کانال های رسانه های اجتماعی است. پلتفرم های رسانه های اجتماعی فرصت هایی را برای تبلیغات ارگانیک و پولی ارائه می دهند.

روش های برتر برای SMM دندان شامل موارد زیر است:

  • بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای نیازهای خود انتخاب کنید (اینستاگرام و فیس بوک معمولاً در کانون توجه قرار می گیرند. با گذشت زمان، می توانید تلاش های خود را برای پوشش سایر پلتفرم ها گسترش دهید).
  • توصیفات و نظرات بیماران را در پست های خود به اشتراک بگذارید.
  • ارسال عکس قبل و بعد (با رضایت بیمار).
  • اطلاعات مربوط به سلامت دندان را ارائه دهید.
  • اطلاعات مربوط به تیم خود را به اشتراک بگذارید (عکس ها، اعتبارنامه ها، داستان های موفقیت)

4. طراحی وب

وب سایت شما پایه و اساس کل کمپین بازاریابی دیجیتال شما است. تمام تلاش‌هایی که در تاکتیک‌های بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کنید، بیماران بالقوه را به وب‌سایتی که در آن آنها را تبدیل می‌کنید، می‌آورد.

یک UI (رابط کاربری) بهتر می تواند نرخ تبدیل شما را تا 200٪ افزایش دهد. در اینجا نکات مهمی وجود دارد که به شما در دستیابی به آن کمک می کند:

  • از همان ابتدا روی طراحی وب و مدیریت وب سایت با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید.
  • روی تصاویر، زمان بارگذاری صفحه و UX (تجربه کاربری) خود کار کنید.
  • ناوبری وب سایت را ساده کنید و کیفیت محتوا را بهبود بخشید.
  • برای هر یک از خدمات اصلی خود صفحات فرود ایجاد کنید.

کلید طراحی وب سایت درخشان، بهینه سازی مستمر با تمرکز بر تجربه کاربر است.

5. بهینه سازی نرخ تبدیل

شما باید همیشه روی نرخ تبدیل خود کار کنید، مهم نیست که تلاش‌های شما برای تولید سرنخ چقدر مفید است. نرخ تبدیل درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت است که به بیماران شما تبدیل می شوند. بهترین روش های بهینه سازی نرخ تبدیل برای دندانپزشکان عبارتند از:

  • شما در حال کار بر روی CTA های خود هستید (به عنوان مثال، مطمئن شوید که آنها جذاب هستند، فقط از یک CTA در هر صفحه استفاده می کنید).
  • شما تبدیل شدن را برای بیماران آسان می کنید (مثلاً با اجرای برنامه ریزی وقت ملاقات آنلاین).
  • شما در حال افزودن یک گزینه چت مدیریت شده 24 ساعته به وب سایت خود هستید تا به سوالات شبانه روزی پاسخ دهید.
  • بهبود ناوبری وب سایت

بازاریابی ورودی دندانپزشکی مجموعه پیچیده ای از تاکتیک ها است که به شما کمک می کند در عین ایجاد اعتبار برند و تضمین بیماران وفادار، از رقبا جلوتر بمانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 × = 24

دکمه بازگشت به بالا