اخبار

۱۰۰۰ شرکت باید در حوزه گردشگری سلامت ایجاد شود

رییس شورای عالی سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: 

ما باید یک هزار شرکت در حوزه گردشگری سلامت داشته باشیم. ما در ۱۴ کشور همسایه کارهای خوبی می‌توانیم انجام دهیم به شرطی که ۶ میلیارد دلار درآمدزایی ما محقق شود.

به گزارش طب مارکتینگ و نقل از خبرگزاری تسنیم، سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی IPH2024 توسط انجمن گردشگری سلامت استان تهران و با حمایت ویژه مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از تاریخ 17 لغایت 19 مرداد ماه 1403 در محل مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

این رویداد که با حضور نمایندگان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیش از 30 کشور برگزار می‌شود فرصت مناسبی جهت توسعه مناسبات بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های خدمات درمانی کشور فراهم ساخته و می‌تواند مورد بهره‌برداری فعالان حوزه سلامت و گردشگری سلامت قرار گیرد.

تولید محتوای پزشکی

دکتر مهدی کریمی؛ رییس شورای عالی سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک در دولت چهاردهم با رویکرد رییس جمهور جدید یک روند دیگری را در کشور ببینیم و شاهد سرخوردگی جوانان و مهاجرت نخبگان نباشیم و حوزه گردشگری توسعه پیدا کند.

وی گفت:

حوزه گردشگری سلامت توسعه می‌یابد به شرطی که بخش خصوصی ورود کند.‌ حوزه سرمایه‌گذاری در کشور در صنعت گردشگری سلامت باید مورد توجه قرار بگیرد و علت اینکه عنوان «صنعت» برای گردشگری به کار می‌بریم این است که شاید به این شیوه مورد حمایت دولت قرار بگیرد.

کریمی گفت:

ما در آینده از کشورهای همسایه در حوزه سرمایه‌گذاری جا می‌مانیم و این موضوع مغفول مانده است. ما انحراف سرمایه‌گذاری داریم و اقتصاد کشور تحریم زده و دچار مشکلات زیادی است.

کریمی تصریح کرد:

ما باید 1000 شرکت در حوزه گردشگری سلامت داشته باشیم. نمایشگاه ما امسال پربارتر است. ما در 14 کشور همسایه کارهای خوبی می‌توانیم انجام دهیم به شرطی که 6 میلیارد دلار درآمدزایی ما محقق شود.

رییس شورای عالی سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری کشورهای اسلامی گفت:

یک‌سوم پول نفت قابلیت این را دارد در گردشگری محقق شود.

به گزارش تسنیم، دکتر شهرام دبیری اسکویی؛ معاون امور مجلس رییس‌جمهور نیز در این همایش گفت:

کشور امارات مراکز تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌ای ندارد اما به واسطه فعالیت‌های جزیی جزو 10 کشور در حوزه گردشگری شده است.

سیستم آموزش پزشکی در کشور قوی است و از نظر تجهیزات خوب هستیم اما از نظر برندسازی در منطقه خوب فعالیت نکردیم و تجربه قبلی در زمینه جذب گردشگری خوب نیست و با دلال‌ها در حوزه گردشگری سلامت مواجه بودیم.

معاون امور مجلس رییس‌جمهور گفت:

نرخ خدمات درمانی ما در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین است. ویزیت پزشک متخصص 3 دلار است در حالی که در افغانستان 20 دلار است.

اگر بتوانیم روابط با کشورهای دیگر را تقویت کنیم در این حوزه موفق خواهیم شد. ما سعی می‌کنیم از طریق ظرفیت‌های قانونی، موضوع گردشگری را پیش ببریم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 25 = 31

دکمه بازگشت به بالا