مدیریتمطالب آموزشی

4 معیار برای مدیریت مطب پزشکی 

مدیریت مطب پزشکی بدون اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مانند رانندگی با یک ماشین با چشم‌بند است. KPI ها ارقامی هستند که نشان دهنده نتایج تلاش های شما برای دستیابی به اهداف منحصر به فرد مدیریت کلینیک یا مطب شما هستند. هر مطب متفاوت است و عواملی مانند اندازه، مکان، خدمات ارائه شده و غیره همگی در تعیین KPI هایی که باید ردیابی کنید، نقش دارند. این معیارها می‌توانند به طور موثرتری مدیریت مطب پزشکی شما را به سمت برند و اهداف مالی شما هدایت کنند.

چرا متریک ها برای مدیریت مطب پزشکی اهمیت دارند؟

متریک ها بینش های حیاتی برای کمک به  مدیریت مطب پزشکی شما ارائه می‌دهند. با این حال، اگر در مورد ارزشمند بودن این اطلاعات برای کسب و کار خود تردید دارید، این سه دلیل اصلی را برای اولویت دادن به قابلیت های تجزیه و تحلیل داده های خود در نظر بگیرید:

  • KPI ها نقش مهمی در رضایت بیمار و عملکرد عملیاتی ساده ایفا می کنند. داده ها کلید آشکارسازی نقاط ضعف در شیوه های تجاری و تجربیات بیمار هستند. خرد کردن این اعداد می‌تواند به شما کمک کند تا مراقبت ها و روش های بهتری را برای رفع مشکلاتی که باعث کاهش عملکرد و درآمد می شوند، توسعه دهید.
  • بدون دانستن شاخص های کلیدی عملکرد خود، کسب و کار خود را نمی شناسید. برای دستیابی به اهداف مالی شما بیش از بودجه ریزی هوشمندانه و نرخ بالای جمع آوری نیاز است. مطب شما دارای جریان های درآمد زیادی است که می‌تواند بر زندگی بیماران و پایداری شرکت شما تاثیر بگذارد.
  • معیارها همچنین می‌توانند به شما در برنامه ریزی برای اهداف مالی آینده کمک کنند که به نفع  مدیریت مطب پزشکی شما باشد. طول عمر کلینیک شما به توانایی آن در رشد و افزایش مداوم ارزش آن بستگی دارد.

تا پایان سال منتظر نمانید تا حسابدارتان تعیین کند که کسب و کار پزشکی شما چقدر خوب بوده است. در حالی که تمرکز اصلی شما ممکن است بر ارائه مراقبت های با کیفیت بالا به بیماران باشد، اختصاص کمی زمان در هر هفته یا ماه برای بررسی KPI ها می‌تواند به حداکثر رساندن موفقیت شما در هر سال کمک کند.

KPI مهم در مدیریت مطب پزشکی

اگر شما یکی از آن دسته از صاحبان مطب هستید که کنترل خوبی در ردیابی معیارهای خود ندارید، با این چهار شاخص کلیدی کلیدی برتر شروع کنید.

تولید

معیار بهره وری شما یکی از مهم ترین معیارهای شماست. این به شما کمک می‌کند تا جزئیات مربوط به انواع و دفعات درمان را شناسایی کنید و مشخص کنید کدام خدمات آنقدرها محبوب نیستند. یکی دیگر از جنبه‌های مفید این KPI، توانایی آن در پیوند دادن حجم بیمار به میزان پذیرش درمان است که بینش ارزشمندی در مورد اینکه چرا ممکن است شما آرامش را تجربه کنید، می‌دهد.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

نرخ های مجموعه

تولید یکی از مهم‌ترین KPIهای شماست، اما مجموعه‌ها مستقیماً بر جریان نقدی شما تأثیر می‌گذارند. در حالت ایده‌آل، دفتر شما باید 98 درصد یا بیشتر از حساب‌های بدهکار را پس از اعمال تخفیف و تعدیل بیمه جمع‌آوری کند. گاهی اوقات گفتن این کار آسان تر از انجام آن است و ردیابی متریک شما می‌تواند به تیم حساب های شما کمک کند تا یک استراتژی موثر برای رسیدن به این هدف ایجاد کنند.

درآمد

اگر متوجه نبودید، بهره‌وری و درآمد سیب و پرتقال است، اگرچه یکی از آنها مستقیماً تحت تأثیر دیگری است. در حالی که مطب شما می‌تواند با کارایی 100 درصدی کار کند، اگر تیم مجموعه‌های شما تمام مواردی را که صورتحساب می‌شود جمع‌آوری نکند، معیار درآمد شما این واقعیت را منعکس می‌کند.

اما، مطب شما احتمالا حداقل یک طرح بیمه دارد که در آن شرکت می کند، و این تعدیل ها بر درآمد کل شما نیز تاثیر می گذارد. بنابراین، چه به یک مدل هزینه در ازای خدمات تکیه کنید یا از PPOها استفاده کنید، معیار درآمد شما می تواند به اطمینان حاصل شود که فرآیند جمع آوری شما اهداف مالی شما را برآورده می کند.

تاثیر حاشیه سود ناخالص در  مدیریت مطب پزشکی

برای ردیابی موثر سود مطب خود، باید چندین فاکتور را اندازه گیری کنید، از جمله:

  • مجموعه ها
  • تولید

اینکه حاشیه کلی شما چقدر بالا یا پایین است بستگی به هزینه های حاصل از درآمد جمع آوری شده شما دارد. با این حال، این معیار به ویژه هنگام ارزیابی سودآوری درمان‌ها و روش‌های مختلف درمانی که ارائه می‌کنید مفید است. به عنوان مثال، می توانید هزینه های عرضه را در مقابل نرخ خدمات خود تعیین کنید و به دنبال تامین کننده مقرون به صرفه تر باشید یا برای بهبود این KPI از بیماران خود هزینه بیشتری دریافت کنید.

ردیابی متریک برای  مدیریت مطب پزشکی

داده های کسب و کار و شاخص های کلیدی عملکرد برای بسیاری از پزشکان نادیده گرفته می‌شوند. با ویژگی تجزیه و تحلیل داده های مناسب، می‌توانید معیارهای مهمی را که مستقیماً بر موفقیت کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد، نظارت کنید، مانند:

  • پذیرش پرونده
  • انطباق با درمان
  • حفظ و یادآوری بیمار
  • تبدیل
  • بهره وری تیم
  • صورتحساب و جمع آوری

اگر بررسی این اعداد را رعایت نکنید، نمی‌توانید در مدیریت مطب پزشکی خود موفق باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 49

دکمه بازگشت به بالا