متخصص بیهوشی

متخصص بیهوشی کیست؟

متخصص بیهوشی کیست؟

متخصص بیهوشی یکی از پزشکانی می‌باشد که بیشترین فعالیت او در اتاق عمل است. وظیفه اصلی که پزشک بر عهده دارد ایجاد بی‌حسی و بی‌دردی در بیمارانی می‌باشد که در اتاق عمل هستند. آن‌ها وظیفه دارند که بعد از انجام عمل جراحی وضعیت تنفس و قلبی و عروقی بیمار را در اتاق ریکاوری به بهترین نحو ممکن پایش کنند. در صورتی که وضعیت بیمار نرمال و ثابت شد در برگه ریکاوری آن‌ها می‌توانند اجازه ترخیص بیمار را از اتاق ریکاوری به درون بخش صادر نماید.

متخصص بیهوشی تنها در اتاق عمل به عنوان فردی که بی‌حسی و بی‌دردی را ایجاد می‌کند فعالیت نمی‌کند، بلکه عملیات‌های متنوعی را حین عمل بر عهده دارد. اینکه وضعیت بیمار حین عمل از نظر تنفس و سیستم قلبی و عروقی در چه حالی می‌باشد اهمیت بسیار زیادی دارد که متخصص باید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد

برای مشاهده مقالات تخصصی هوشبری کلیک کنید.

مهارت‌های متخصص بیهوشی:

برخی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که متخصص بیهوشی باید داشته باشد عبارت است از:

  1. او باید دلسوز و مهربان باشد و برخوردی که با بیماران دارد مبتنی بر مهربانی و اخلاق نیکو می‌باشد. اینکه بتواند با بیمار ارتباط برقرار کند اهمیت بسیار زیادی دارد.
  2. اعتماد بیمار را باید در هر مرحله از اقدامات خود به دست آورد تا به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهد.
  3. متخصص بیهوشی باید با تمامی کادر پزشکی دیگری که در اتاق عمل حضور دارند هماهنگی لازم را داشته باشد. همچنین او باید بتواند کادر درمانی را به خوبی مدیریت کند.
  4. او باید بتواند در کمترین زمان بهترین تصمیم را برای سلامتی بیمار بگیرد. آشنا بودن او با مواد بیهوشی جدید و قدیمی دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد.
  5. او باید نسبت به کارهایی که انجام می‌دهد حس مسئولیت پذیری بالایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 × = 48

دکمه بازگشت به بالا