بازاریابیمطالب آموزشی

ایجاد تیم بازاریابی پزشکی که موفقیت شما را تضمین کند

امروزه مصرف کنندگان و بیماران بیشتر از گذشته در جریان درمان خود فعال هستند و به دنبال پزشکانی می گردند که بتوانند روی آنها حساب کنند. برای تقویت روابط قوی با بیمار، کلینیک ها به یک تیم بازاریابی پزشکی قوی و بیمار محور نیاز دارند. با به کارگیری یک استراتژی مارکتینگ پزشکی قوی این مراکز می توانند با درک همزمان تجربه بیمار و بازاریابی، روابط بلندمدت را پرورش دهند و حفظ کنند.

انواع مسئولیت ها در تیم بازاریابی پزشکی

سمت: مدیر حساب بازاریابی

نقش ها:  تاکتیکی و مفهومی، برنامه ریزی، توسعه و مدیریت کمپین ها و برنامه های بازاریابی دیجیتال سازمان شما را هماهنگ می کنند. آنها با همه کسانی که در ایجاد، توزیع و تجزیه و تحلیل هر ابتکار بازاریابی نقش دارند، همکاری می کنند.

مهارت های کلیدی:  برنامه ریزی و اجرای کمپین ، استراتژی بازاریابی دیجیتال، مدیریت پروژه

سمت: مدیر خلاقیت در تیم بازاریابی پزشکی

نقش‌ها: این فرد همه‌کاره، یک بینش‌گر خلاق، در ترکیب استراتژی و عناصر خلاقانه – یعنی محتوای دیجیتال و طراحی، برای شکل‌دهی کمپین‌های بازاریابی موثر نقش دارد. آنها بر UX/UI و طراحان بصری، متخصصان محتوا و استراتژیست ها و ویراستاران نظارت دارند.

مهارت های کلیدی:  توجه به طراحی دیجیتال و استراتژی، تفکر انتقادی، حل مسئله و اصول بازاریابی درونگرا

سمت: طراح بصری

نقش ها:  این حرفه ای که از نظر بصری هدایت می شود و از نظر دیجیتالی باهوش است، مسئول ایجاد دارایی های دیجیتالی جذاب است که برای کمک به پرورش روابط سالم با بیماران طراحی شده اند. صفحات فرود، لوگوها، اینفوگرافیک ها، تصاویر، انیمیشن ها، تبلیغات HTML5، قالب های ایمیل، وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی و راهنمای درمان، همگی بخشی از نمونه کار طراحان هستند.

مهارت های کلیدی:  خلاقیت،  تکنیک های طراحی بصری، تئوری رنگ، تایپوگرافی

سمت: استراتژیست محتوا

نقش ها:  آنها نه تنها نیازهای سازمان مراقبت های بهداشتی، بلکه نیازهای بیماران را نیز درک می کنند. آنها با استفاده از این بینش ها، نقش مهمی در تعیین ایجاد و ارائه محتوای مفیدی دارند که بیماران را جذب کند.

تولید محتوای پزشکی

مهارت های کلیدی:  نوشتن، داستان سرایی، بازاریابی درونگرا (به ویژه بازاریابی محتوا و سئو)، توسعه شخصیت های بیمار، نقشه سفر بیمار و مفهوم سازی خلاقانه

سمت: ویرایشگر محتوا

نقش ها:  این فرد با داشتن ترکیبی از خلاقیت و تفکر انتقادی، در شکل دادن به محتوای واضح، مختصر و قدرتمندانه مهارت دارد. ویراستاران محتوا توسعه محتوا را از طریق همکاری با مدیران حساب، نویسندگان محتوا، طراحان بصری و استراتژیست های محتوا هدایت می کنند.

مهارت های کلیدی:  تحقیق، کپی رایتینگ، ویرایش کپی، بازاریابی محتوا، تصحیح و مفهوم سازی خلاقانه

سمت: توسعه دهنده Front-End

نقش ها:  این شخص مسئول ظاهر و عملکرد یک وب سایت پزشکی است. آنها مفاهیم و طرح ها را با استفاده از انواع زبان های برنامه نویسی به خطوط کد ترجمه می کنند

سمت: کارشناس بازاریابی ایمیلی

نقش‌ها:  این فرد بر روی ساخت و تقسیم‌بندی فهرست‌های ایمیل، طراحی ایمیل‌ها، بهینه‌سازی محتوا و آزمایش ایمیل‌های A/B برای پرورش سرنخ‌ها و افزایش فروش تمرکز می‌کند. آنها علاوه بر توسعه و آزمایش کمپین های ایمیل، نتایج را ردیابی و تجزیه و تحلیل می کنند.

مهارت های کلیدی:  مدیریت برند، تولید سرنخ، بازاریابی مبتنی بر داده، بازاریابی ورودی، سئو، نوشتن رسانه های دیجیتال، و تجزیه و تحلیل وب و بازاریابی

سمت: کارشناس بازاریابی شبکه های اجتماعی

نقش‌ها:  این فرد به عنوان صدای برند، با ارائه محتوای جذاب و مرتبط در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، مشارکت و جذب بیمار را هدایت می‌کند. آنها برای بهینه سازی آگاهی از برند، افزایش ترافیک وب سایت و افزایش نرخ تبدیل کار می کنند.

مهارت های کلیدی: تعامل دیجیتال و  استراتژی تبدیل، تحقیق کلمات کلیدی و سئو، ایجاد محتوا، ردیابی کمپین، و تجزیه و تحلیل بازاریابی

سمت: تحلیلگر بازاریابی در تیم بازاریابی پزشکی

نقش‌ها:  این فرد که در تبدیل داده‌ها به بینش‌های عملی ماهر است،  مسئول تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از فعالیت‌های بازاریابی است تا تعیین کند چگونه یک سازمان می‌تواند تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود را بهینه کند.

سخن پایانی

سازماندهی کمپین بازاریابی دیجیتال یک کار تک نفره نیست زیرا قطعات متحرک زیادی وجود دارد که یک بازاریاب نمی تواند به تنهایی مدیریت کند. اگر زمان یا بودجه لازم برای استخدام یک تیم کامل از متخصصان بازاریابی را ندارید، از یک شرکت بازاریابی پزشکی مجرب مانند طب مارکتینگ کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 9 = 54

دکمه بازگشت به بالا