مطالب آموزشی

چگونه از سیستم های پاداش مطب دندانپزشکی برای خوشحال نگه داشتن تیم خود استفاده کنید

آیا کارکنان مطب دندانپزشکی شما در حفظ انگیزه مشکل دارند؟ آیا شاهد کاهش عملکرد در تیم خود به دلیل فرسودگی شغلی یا استرس بوده اید؟ یکی از راه های انرژی بخشیدن به تیم دندانپزشکی از طریق یک برنامه جایزه است. سیستم های پاداش مطب دندانپزشکی به کارکنان شما یک هدف مشترک برای کار به سمت آن می‌دهد و به آنها انگیزه می‌دهد تا کار مولدتری داشته باشند. این برنامه ها می توانند رضایت کارکنان را بهبود بخشند، گردش مالی را کاهش دهند و سودآوری مطب دندانپزشکی شما را افزایش دهند.

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

چرا باید سیستم های پاداش مطب دندانپزشکی را در نظر بگیرید؟

هر کسب و کاری در حرفه دندانپزشکی از نظر سودآوری و بهره وری به اوج و پایین می رسد. همین امر در مورد کارکنان آن نیز صادق است. تولید کارکنان در طول زمان کاهش می‌یابد و در روزها، هفته‌ها و ماه‌های خاصی از سال بالا و پایین‌ها رخ می‌دهد.

با این حال، زمانی که انگیزه کارکنان کاهش می یابد، نیازی نیست که مطب دندانپزشکی شما متضرر شود. در عوض، می‌توانید از یک برنامه پاداش برای ایجاد انگیزه در کارکنان دندانپزشکی خود در دوره‌های تولید کم استفاده کنید.

در اینجا آمده است که چگونه یک سیستم پاداش می تواند برای مطب دندانپزشکی شما مفید باشد:

  • تراز کردن اهداف: یک سیستم پاداش می تواند اهداف شما را به عنوان صاحب تمرین با اهداف اعضای تیم شما هماهنگ کند و به شما امکان می دهد برای یک هدف مشترک کار کنید.
  • بهبود رضایت و موفقیت: یک برنامه پاداش می تواند یکنواختی کارهای روزمره را از بین ببرد و به اعضای تیم کمک کند در کار خود احساس رضایت و موفقیت بیشتری داشته باشند.
  • به کارهای روزانه معنا بیاورید: یک سیستم پاداش می تواند به کارکنان شما دلیلی بدهد که سخت کار کنند و فراتر از آن کار کنند، به غیر از کمک ساده به کسب و کار، که همیشه به نفع آنها نیست.
  • کاهش جابجایی:  یک برنامه تشویقی می تواند کارمندان را برای ادامه کار در محل کار شما ترغیب کند و باعث کاهش جابجایی کارکنان شود.

چگونه سیستم های پاداش مطب را ساختار می دهید؟

شما می توانید برنامه پاداش کارکنان خود را به چند روش مختلف ساختار دهید. با این حال، توصیه می کنیم مطمئن شوید که برنامه شما حداقل یکی از ویژگی های زیر را دارد:

  • قابل اندازه گیری و دست یافتنی:  اعضای تیم شما می دانند که برای به دست آوردن انگیزه چه کاری باید انجام دهند
  • دست یافتنی:  هدف پاداش چالش برانگیز است اما قطعا برای حداقل چند کارمند قابل دستیابی است
  • کوتاه مدت: برنامه آنقدر طولانی نیست که هدف نهایی بسیار دور از دسترس به نظر برسد

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید برنامه سیستم های پاداش مطب خود را ساختار دهید:

  • پاداش ماهانه:  به کارکنان برای رسیدن به یک هدف ماهانه پاداش می دهد
  • پاداش رقابت:  به چند کارمند اول برای رسیدن به یک هدف خاص پاداش می دهد
  • پاداش نقطه ای:  به کارمندان خاصی در محل برای رفتار مطلوب پاداش می دهد
  • پاداش ارجاع:  به کارکنان برای معرفی نامزدهای شغلی که استخدام می شوند، پاداش می دهد
  • سیستم های پاداش مطب با اشتراک سود:  به همه کارکنان با درصدی از سود عمل شما پاداش می دهد

شما می توانید به کارمندان خود برای انجام طیف گسترده ای از وظایف، مانند آوردن بیماران جدید، ارائه مراقبت عالی از بیمار، یا کار خوب با سایر کارکنان، پاداش دهید. همچنین می توانید بسته به ساختار دفتر خود یک سیستم پاداش فردی یا تیمی را پیاده سازی کنید.

آیا می خواهید تیم دندانپزشکی شما زندگی کاری شادی داشته باشد؟

3 ایده برای ایجاد انگیزه در کارکنان شما

ایجاد سیستم های پاداش مطب که به کارکنان شما انگیزه می دهد و اصول بالا را برآورده می کند، گام مهمی برای اطمینان از دستیابی به اهداف شما است. در نتیجه، باید زمان زیادی را صرف ایجاد طرح انگیزشی قبل از اجرای آن در مطب دندانپزشکی خود کنید.

در حالی که برنامه‌های تشویقی در سطح تیم گاهی اوقات می‌توانند مؤثر باشند، ممکن است با تمرکز برنامه‌های خاص روی بخش‌های خاص، موفقیت بیشتری کسب کنید. به عنوان مثال، می توانید یک برنامه تشویقی برای هماهنگ کننده های درمان، مدیران مطب و متخصصان بهداشت دندان ایجاد کنید.

مثال 1: پاداش هماهنگ کننده درمان دندان

هماهنگ کننده های درمان دندان نقش عمده ای در رضایت بیمار، خدمات مشتری و سودآوری در مطب دندانپزشکی شما دارند. یکی از راه‌های شناخت و ایجاد انگیزه در این کارکنان دندان‌پزشکی، از طریق یک برنامه تشویقی است.

شما می توانید برنامه پاداش هماهنگ کننده درمان خود را به عنوان یک برنامه پاداش مبتنی بر تیم یا فردی ساختار دهید. با این حال، توصیه می‌کنیم اهداف فردی را که هماهنگ‌کننده‌های شما می‌توانند برای کسب جوایز برآورده کنند، شرح دهید.

به عنوان مثال، می‌توانید هماهنگ‌کنندگان درمان را تشویق کنید تا:

  • تعداد معینی از تمیز کردن را با بیماران قبلی که هنوز در برنامه نیستند، برنامه ریزی کنید
  • تعداد معینی از قرار ملاقات های بیمار جدید را برنامه ریزی کنید
  • هر ماه تعداد معینی از موارد بیمار را ببندید

می توانید با ایجاد پوستری در اتاق استراحت که در آن عملکرد هر یک از کارکنان را ردیابی می کنید، برنامه را برای هماهنگ کنندگان درمان خود هیجان انگیزتر کنید. سپس، می توانید به سه یا پنج نفر اول تیم که به اهداف تولیدی که شما تعیین کرده اید دست پیدا می کنند، پاداش دهید.

از طرف دیگر، می‌توانید یک سیستم پاداش مداوم را پیاده‌سازی کنید که ماهانه یا فصلی بازنشانی می‌شود. به عنوان مثال، می توانید هر ماه به هماهنگ کننده درمان با عملکرد برتر پاداش دهید.

مثال 2: پاداش مدیر مطب دندانپزشکی

مدیر مطب دندانپزشکی شما به میزان قابل توجهی به سودآوری، گردش مالی و سازمان شما کمک می کند. تشویق کارکنان در این نقش می تواند تولید آنها را بهبود بخشد و رضایت کارکنان اداری را که آنها نظارت می کنند افزایش دهد.

با این حال، ایجاد یک برنامه پاداش به طور خاص برای یک مدیر خود ممکن است احساس کند که آنها را جدا کرده و به آنها فشار می آورید. در عوض، می توانید مدیر خود را به چند روش مختلف در برنامه های تشویقی مشارکت دهید.

برای مثال می توانید از مدیر دعوت کنید تا در برنامه های تشویقی در کنار هماهنگ کننده های درمان شرکت کند. اگر مدیر مسئول زمان‌بندی بیمار نیز هست، می‌توانید آنها را در برنامه‌های مبتنی بر هدف برای برنامه‌ریزی قرارهای جدید و آوردن بیماران بالقوه بگنجانید.

از طرف دیگر، می‌توانید مدیر برنامه پاداش را برای هماهنگ‌کنندگان درمان قرار دهید و درصدی از پاداش را به آنها پیشنهاد دهید. انجام این کار به مدیر کمک می کند تا ضمن تشویق آنها برای ایجاد انگیزه در هماهنگ کننده های درمان، احساس مشارکت داشته باشد.

مثال 3: ساختار پاداش متخصص بهداشت دندان

در نهایت، ایجاد یک برنامه پاداش برای بهداشت دندانپزشکان شما می تواند آنها را تشویق کند تا تجربه بیمار را بهبود بخشند و حفظ آن را افزایش دهند.

این متخصصان دندانپزشکی معمولاً مسئول آوردن بیماران جدید نیستند. با این حال، بسیاری از مطب های دندانپزشکی برنامه ریزی خود را به گونه ای تنظیم می کنند که متخصصان بهداشت هستند که قرار ملاقات های آینده با بیماران را در پایان هر قرار تعیین می کنند.

می توانید دستیار دندانپزشک یا تیم بهداشتی خود را تشویق کنید تا تعداد جلسات تکراری را که برنامه ریزی می کنند افزایش دهند. از طرف دیگر، می‌توانید آنها را تشویق کنید تا تعداد بیمارانی را که بدون قرار ملاقات پیگیری یا نظافت از محل خارج می‌شوند، به حداقل برسانند.

همچنین می‌توانید برنامه‌ای برای تشویق بهداشتکاران برای ترویج خدمات دندانپزشکی زیبایی ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید به بهداشتکارانی که هر ماه بیشترین قرار ملاقات های آرایشی را برنامه ریزی می کنند، پاداش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا