سایت و سئومطالب آموزشی

نکات طراحی برای ایجاد یک وب سایت پزشکی حرفه ای

طراحی داخلی مطب پزشکان یکسان نیستند. به عنوان مثال، مطب متخصص اطفال ممکن است دارای دیوارهایی با رنگ روشن و یک منطقه بازی داخلی برای کودکان باشد و مطب متخصص پزشکی ورزشی ممکن است با تصاویر قاب شده ورزشکاران مشهور تزئین شده باشد. مطب ها به گونه ای طراحی شده اند که برای هر جمعیت خاص بیمار جذاب باشد.  یک طراح وب سایت پزشکی حرفه ای نیز باید این کار را انجام دهد.

طراحی وبسایت پزشکی

وب سایت مطب شما ماموریت اصلی آن را منعکس می کند. طراحی وب سایت پزشکی خیره کننده می تواند راهی قدرتمند برای جذب بیماران و افزایش شهرت مطب شما باشد. برای به حداکثر رساندن پتانسیل وب سایت خود، باید یک حضور وب سازمان یافته و آموزنده را هدف قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاربر پسند است

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که 80 درصد از بازدیدکنندگان آنلاین از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند. به همین دلیل است که وب سایت شما باید به گونه ای تنظیم شود که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی از طریق آن در هر دستگاهی از جمله تلفن همراه حرکت کنند. طراحی وب‌سایت مراقبت‌های بهداشتی ریسپانسیو با موبایل، نمایشگر را طوری تنظیم می‌کند که دستگاه مورد استفاده، خواه رایانه، تبلت یا تلفن هوشمند باشد.

در اینجا چند پیشنهاد برای طراحی  وب سایت پزشکی حرفه ای و سازگاری وب سایت شما با موبایل ارائه شده است:

صفحه اصلی خود را از نظر بصری و احساسی جذاب کنید

در اینجا شانس شما برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی است. نگاهی تمیز همراه با اطلاعات مرتبط، مانند تخصص مطب، ساعات اداری، آدرس و شماره تلفن، تا حد زیادی باعث جلب توجه می شود.

برای پیمایش یک «منوی همبرگری» در نظر بگیرید

شما منوی همبرگر را در بسیاری از وب سایت ها دیده اید. به نظر می رسد سه خط افقی یا چیزی شبیه به آن است و وقتی بازدیدکننده روی آن کلیک می کند یک منوی کشویی باز می شود. از منوی همبرگر باید علاوه بر دکمه های ناوبری واضح تر استفاده شود. این به بازدیدکنندگان بیش از یک راه می دهد تا راه خود را از طریق وب سایت شما پیدا کنند.

تماس برای قرار ملاقات را با یک کلیک دورتر کنید

به طور استراتژیک دکمه‌هایی را در وب‌سایت خود قرار دهید که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا مستقیماً از دستگاه خود با مطب شما تماس بگیرند.

تولید محتوای پزشکی

ارائه آموزش و محتوای ارزشمند به بیمار

تخصص پزشکی خود را با بیماران خود در وب سایت خود به اشتراک بگذارید. این رویکرد به بیماران شما آموزش می دهد، به آنها کمک می کند تا حامیان مراقبت های پزشکی خودشان شوند و با ارائه مرجعی برای بیماران در وقت شما و کارکنان مطب شما صرفه جویی می کند.

چندین راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • پست‌های وبلاگ منظم- می‌توانید اطلاعاتی درباره علائم، تشخیص‌ها و درمان‌های بالقوه پست کنید یا در مورد پیشرفت‌های پزشکی جدید بنویسید. یا می توانید به بیماران در مورد ساعات اداری یا مکان های جدید اطلاع دهید. وبلاگ های خود را به سبک خود بنویسید و از تصاویر برای جلب چشم و ایجاد صفحات زیبایی شناسی استفاده کنید.
  • صفحه پرسش و پاسخ- در اینجا می‌توانید پاسخ‌هایی به نگرانی‌ها و سوالات رایج سلامتی ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای نشان دادن دانش و تخصص شماست.
  • توصیه های بیمار از بیماران فعلی خود بخواهید نظرات خود را در مورد بازدیدهای خود از مطب شما و تجربیات خود با وب سایت شما به اشتراک بگذارند. توصیفات منبع ارزشمندی هستند که ممکن است به شما در بهبود طراحی وب سایت مراقبت های بهداشتی و درمانی خود کمک کنند و در عین حال کنجکاوی بیماران آینده را تحریک کنند.

از عکس ها و گرافیک ها برای ایجاد تصاویر آنلاین قوی استفاده کنید

مردم دوست دارند به تصاویر نگاه کنند. مطالعات نشان می‌دهد که یک وب‌سایت با جلوه‌های بصری قوی از وب‌سایت‌هایی که نسبت تصویر به متن مناسبی ندارند بهتر عمل می‌کند. برای وب سایت های پزشکی، عکس های با کیفیت بالا راهی عالی برای نشان دادن کیفیت محصولات و خدمات شما به بیماران است. بیماران همچنین دوست دارند عکس های ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی را ببینند. عکس های پزشکان و اعضای تیم پزشکی خود را همراه با بیوگرافی کوتاه قرار دهید.

در اینجا روش هایی برای برجسته کردن تصاویر خود آورده شده است:

  • شامل عکس ها و فیلم های منحصر به فرد. به جای استفاده از عکاسی استوک، از عکس‌ها برای نشان دادن عمل، ارائه دهندگان پزشکی، مطب و تجهیزات خود استفاده کنید. فیلم های مختصر به راحتی تولید می شوند و از نظر بازدید بازدیدکنندگان سود زیادی دارند. و به ایجاد ارتباط بین تیم شما و بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کنند.
  • اجزای بصری را به صورت استراتژیک قرار دهید.  با عکس و فیلم زیاده روی نکنید. تعداد بیش از حد بازدیدکنندگان را از محتوای نوشته شده منحرف می کند و می تواند سرعت دانلود صفحه شما را کاهش دهد.
  • کیفیت مواد آموزشی خود را افزایش دهید. اگر وبلاگی را به عنوان بخشی از طراحی وب پزشکی خود انتخاب کرده باشید، تصاویر ممکن است مطالب شما را جالب تر و آموزنده تر کنند. فراگیران بصری 65 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. در صورت امکان، از تصاویر منحصر به فرد استفاده کنید. اما، در اینجا یک احتیاط وجود دارد: برای استفاده از نمودارها و نقشه ها از سایر متخصصان پزشکی اجازه بگیرید.

پیام برند خود را بسازید

در یک بازار بسیار رقابتی، ساختن یک برند کاملاً قابل تشخیص در وب سایت پزشکی حرفه ای که آنچه را که شما ارائه می‌دهید به بیماران منتقل کند، ضروری است. برند شما همچنین باید آنچه را که رویه شما را از دیگران متمایز می کند، در بوق و کرنا کند. پیام های وب سایت خود را واضح و غیرقابل انکار کنید. بازدیدکنندگان پرمشغله وب ممکن است قبل از حرکت فقط به چند صفحه یا سرفصل نگاه کنند. مرتبط ترین اطلاعات را واضح و آسان برای یافتن کنید. وب سایت شما فرصتی برای به اشتراک گذاشتن ارزش های خود، گفتن داستان خود و اجازه دادن به بیماران خود است که خدمات قابل اعتمادی را با نگرش مراقبت ارائه می دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا