مطالب آموزشی

چگونه یک سیستم بازاریابی محتوا پزشکی بسازیم که موفقیت آمیز باشد؟

بازاریابی محتوا یکی از اجزای اساسی استراتژی بازاریابی پزشکی موفق است. توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا پزشکی خوب برای موفقیت شما در جذب و حفظ بیماران در بخش مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است. در این مقاله، ما در مورد اینکه استراتژی محتوای پزشکی چیست، چرا اهمیت دارد، بحث خواهیم کرد و نکاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی محتوای پزشکی کمک می‌کند.

بازاریابی محتوا پزشکی چیست؟

در گذشته، متخصصان مراقبت های بهداشتی از روش دهان به دهان برای جذب مشتری استفاده می‌کردند. با این حال، توسعه استراتژی های بازاریابی دیجیتال بیش از هر زمان دیگری مهم می شود زیرا مردم برای یافتن ارائه دهندگان خدمات به موتورهای جستجو متکی هستند.

این بدان معناست که برای مرتبط ماندن، جذب بیماران جدید و بازگشت مجدد آنها، به یک استراتژی بازاریابی آنلاین عالی نیاز دارید. بازاریابی محتوا پزشکی یک تکنیک بازاریابی دیجیتال تاکتیکی است که بر توسعه و ارائه محتوای خوب و مرتبط به منظور جذب مخاطب هدف متمرکز است. این به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند تا به مردم دسترسی پیدا کنند و به آنها آموزش دهند و شانس حفظ آنها را به عنوان بیمار افزایش دهد.

این مطالب می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله ویدئو، پست وبلاگ پزشکی، کتاب الکترونیکی و موارد دیگر. می‌توان آن را به صورت ارگانیک از طریق نتایج جستجو یا از طریق کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی یا ایمیل به اشتراک گذاشت.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که بازاریابی محتوا یک برنامه است. این فرآیند صرفاً تولید محتوا به خاطر آن یا تقویت بارها و بارها پیام های برند نیست. در عوض بازاریابی محتوای پزشکی یک رویکرد سیستماتیک به یک تعهد پویا و ارتباطی است. محتوای شما فقط مجموعه ای از چیزها است اگر آن پایه استراتژیک را نداشته باشد.

مزایای داشتن یک استراتژی بازاریابی پزشکی خوب

اگر در مورد لزوم استراتژی بازاریابی محتوا پزشکی برای کلینیک خود تردید دارید، در اینجا چند دلیل برای اتخاذ این رویکرد وجود دارد:

بازاریابی محتوا پزشکی به شما کمک می‌کند تا رتبه خوبی کسب کنید

بازاریابی محتوا برای بهینه سازی طولانی مدت موتورهای جستجو یا سئو پزشکی و ترافیک وب حیاتی است، اما باید به طور مداوم انجام شود. اگر پست های وبلاگی پر از اطلاعات مفید و مرتبط ایجاد کنید، موتورهای جستجو به شما پاداش می‌دهند.

مطالب روشنگر و اطلاعات ارزشمند الگوریتم گوگل را برآورده می کند و برند شما را در صدر نتایج جستجو نگه می دارد. مهم‌تر از آن، به شما کمک می‌کند تا از «سر و صدا» بالاتر بروید و تعامل مخاطب را حفظ کنید، که در نهایت، هدف است.

بازاریابی محتوا اعتبار ایجاد می‌کند

یک استراتژی بازاریابی محتوای پزشکی خوب می‌تواند به مطب شما کمک کند تا به یک رهبر فکری تبدیل شود. شما می‌توانید با قرار دادن سازمان و متخصصان بهداشت و درمان خود به عنوان متخصصان صنعت، اعتماد و وفاداری را به عنوان منبعی ارزشمند برای بازار هدف خود ایجاد کنید و در عین حال کسب و کار خود را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد از اطلاعات معرفی کنید.

از این استراتژی برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید

نام تجاری شما با یک رویکرد بازاریابی محتوای موثر تقویت خواهد شد. به عنوان بخشی از فرایند تعیین هدف، تیم شما در نهایت باید به این سوال بپردازد که امیدواریم چه مشکلات، نیازها یا نگرانی هایی را برای خوانندگان خود حل کنیم؟

کانال های بازاریابی دیگر را هدایت می‌کند

یک برنامه بازاریابی محتوا پزشکی موثر به شما این امکان را می‌دهد که تمام کانال های بازاریابی قابل دسترسی به بازار هدف خود را در نظر بگیرید. این شامل اینفلوئنسرها، رسانه های اجتماعی و مطبوعات می‌شود.

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق ایجاد کنیم؟

اکنون که می‌دانید چرا یک استراتژی بازاریابی محتوا برای موفقیت شما ضروری است، احتمالاً به این فکر می کنید که چگونه آن را توسعه دهید. ما شما را از طریق فرآیند تولید محتوا در بخش زیر راهنمایی می‌کنیم تا به شما در تعامل با بیماران جدید بالقوه و رشد کسب‌وکارتان کمک کنیم.

برای ساخت استراتژی بازاریابی محتوا پزشکی خود برنامه ریزی کنید

ورود بدون برنامه هرگز ایده خوبی نیست. قبل از اجرای هر گونه استراتژی بازاریابی محتوا، باید به دقت در نظر بگیرید که اهداف بازاریابی شما چیست و بازار هدف شما چه کسی است. مهم است که برنامه خود را یادداشت کنید، زیرا یک استراتژی محتوای مستند به شما این امکان را می دهد که برگردید و پیشرفت خود را با اهداف خود بسنجید.

بازار هدف خود را ارزیابی کنید و اهداف خود را تعیین کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، بودجه استراتژی محتوای شما چقدر است و چه چالش هایی را می خواهید برطرف کنید. این اطمینان حاصل می کند که کسب و کار مراقبت های بهداشتی شما به افراد مناسب می رسد و تلاش های شما هدر نمی رود.

نتایج مورد نظر را فهرست کنید

در حالی که محاسبه ROI واقعی بازاریابی محتوا دشوار است، مهم است که هنگام توسعه استراتژی خود به سؤال زیر توجه کنید:

  • امیدوارید با تلاش های بازاریابی محتوا پزشکی به چه چیزی برسید؟
  • آیا هدف شما ایجاد سرنخ بیشتر، افزایش آگاهی از برند، افزایش هزینه مصرف کنندگان برای برند شما یا ترکیبی از این سه است؟

یک فرآیند ایجاد کنید

یک فرآیند محتوا می‌تواند به یک تیم بازاریابی، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک باشد، کمک می کند تا در مورد نقش ها و وظایف توافق کنند. اگر این فرآیندها را نیز در یک تقویم ترسیم کنید تا در یک بازه زمانی معقول به اهداف خود برسید، کمک خواهد کرد. این چسبی است که تیم را کنار هم نگه می دارد و به آنها اجازه می دهد مسئولیت کار خود را بپذیرند.

پلتفرم های مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که تصمیم می‌گیرید محتوای خود را در کدام پلتفرم پست کنید، سوالات زیر را بپرسید:

  • چگونه تصمیم می‌گیرید که مطالب خود را در کجا قرار دهید و چگونه آن را به اشتراک بگذارید؟
  • مخاطبان هدف شما کجا به دنبال اطلاعات هستند و چگونه آن را پیدا می‌کنند؟
  • آیا این کار به صورت حضوری، از طریق اینترنت یا با مشاهده بروشورها انجام می‌شود؟
  • چه مجلاتی را مطالعه می‌کنند و از چه سایت های رسانه های اجتماعی بازدید می کنند؟

با پرسیدن این سوالات، می‌توانید کانال های مناسب بازاریابی محتوای پزشکی را شناسایی و اولویت بندی کنید..

استفاده مجدد از محتوای قدیمی

اگر چشم انداز توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا پزشکی دلهره آور به نظر می‌رسد، ما خبر خوبی برای شما داریم. یک استراتژی محتوای موفق فقط این نیست که تا آنجا که می‌توانید مطالب را تولید کنید. این در مورد ایجاد محتوای منحصر به فرد به طور منظم و تغییر کاربری یا انتشار مجدد آن است.

  •  آیا می توان آخرین وبینار را برای یک وبلاگ رونویسی یا خلاصه کرد؟
  • آیا می‌توان نتیجه گیری های مهم یک مطالعه یا نظرسنجی را در یک اینفوگرافیک نشان داد؟
  • آیا ترجمه یا تطبیق آن برای گروه دیگری از بیماران ضروری است؟

علاوه بر این، نباید فراموش کنید که بازاریابی محتوا فقط برای وب سایت شما نیست. از رسانه های دیجیتال، اینفلوئنسرها و بسترهای اجتماعی که مخاطبان هدف شما دنبال می کنند استفاده کنید.

موفقیت خود را بسنجید

هدف از بازاریابی محتوا پزشکی فقط گنجاندن محتوای خوب در وب سایت شما نیست. هدف آن تولید نتایج است، به همین دلیل است که پیگیری پیشرفت شما ضروری است. هزینه ها، استفاده و عملکرد خود را ارزیابی کنید. اگر تلاش‌های بازاریابی پزشکی شما به ثمر نرسیده است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا