بازاریابیمطالب آموزشی

چگونه برای افزایش بیمار بازاریابی پزشکی خود را هدایت کنید؟ 

به عنوان یک پزشک با یک مطب خصوصی، ممکن است در مرحله ای باشید که نیاز به  بازاریابی پزشکی را درک کنید. این رویکرد درستی است و اگر مطب خود را تبلیغ نکنید، هیچ کس از آن مطلع نخواهد شد. بازاریابی می تواند به شما کمک کند حضور آنلاین و دسترسی خود را افزایش دهید و همچنین وفاداری و اعتبار را در بین مخاطبان هدف خود ایجاد کنید تا بیماران بالقوه را به مشتری تبدیل کنید.

اما چگونه مطب خصوصی خود را بازاریابی می کنید؟ بازاریابی برای متخصصان سلامت شامل برقراری ارتباط و ایجاد روابط با بیماران بالقوه و منابع ارجاع است. این نیاز به درک اساسی از رویکردهای بازاریابی دارد که نتایج خوبی را به همراه دارد.

تاکتیک های توسعه یک برند حرفه ای

به محض شروع یک مطب خصوصی، وارد اقیانوس متخصصانی می شوید که همان خدمات شما را ارائه می دهند. اگر می خواهید مورد توجه مشتریان بالقوه خود قرار بگیرید و جریان پایداری از مشتریان جدید دریافت کنید، باید متمایز باشید. برندسازی فرآیند مداوم ایجاد تصویری مثبت از عملکرد شما در ذهن مردم است.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا فعالیت خود را در جایگاه خود قرار دهید، یک برند قابل شناسایی ایجاد کنید و نام خود را در آنجا معرفی کنید.

هویت برند خود را ایجاد کنید 

برندسازی باعث می‌شود در بین رقبا متمایز شوید و به مردم کمک می‌کند شما را به خاطر بسپارند. هویت برند تجسم برند شماست. به لطف هویت برند، بیماران شما در یک نگاه شما را می شناسند. یک لوگو، یک طرح رنگ و نامی برای کلینیک خود انتخاب کنید که حرفه ای به نظر برسد و شما را متمایز کند. نام تجاری خود را ثابت نگه دارید و از این هویت در همه کانال ها استفاده کنید، وب سایت، رسانه های اجتماعی، تبلیغات، انتشارات و موارد دیگر.

علاوه بر این، به یک شعار فکر کنید تا پیامی که می خواهید منتقل کنید. شعار شما باید ساده، مستقیم باشد و نشان دهد که چگونه می توانید به مردم کمک کنید.

در رویدادهای عمومی سخنرانی کنید

سخنرانی عمومی فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد آگاهی از نام خود به عنوان یک متخصص، نشان دادن تخصص خود، ایجاد شهرت و درگیر کردن مشتریان بالقوه برای شما فراهم می کند. هنگامی که به عنوان سخنران در رویدادهای عمومی، سمینارها یا پادکست ها شرکت می کنید، بدون اینکه خدمات خود را به آنها بفروشید، روابط خود را با مشتریان احتمالی خود توسعه داده و پرورش می دهید. بنابراین، سطح بالایی از اعتماد ایجاد می کنید و مورد توجه مخاطبان بیشتری قرار می گیرید.

سازمان ها و همچنین میزبانان سمینارها و پادکست ها را رصد کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید تا در مورد موضوعات رویداد آنها بیاموزید و به عنوان یک متخصص به آنها بپیوندید.

تاکتیک هایی برای ایجاد حضور آنلاین شما

در حالی که  بازاریابی پزشکی را دنبال می کنید، تقویت حضور آنلاین شما در همه کانال ها باید اولویت اصلی شما باشد. پلتفرم های زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد تخصص خود را به اشتراک بگذارید و با مشتریان جدید ملاقات کنید، و می توانید همه آنها را انتخاب کنید یا جذاب ترین آنها را انتخاب کنید. هر چیزی را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که بهترین استفاده را از آن می کنید. در اینجا چند تاکتیک وجود دارد که می توانید در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود از آنها استفاده کنید.

1. یک وب سایت مشتری پسند طراحی کنید

برای اجرای موفقیت آمیز بازاریابی پزشکی برای فعالیت خود، باید حضور آنلاین قوی داشته باشید. حضور آنلاین خود را با ساختن یک وب سایت شروع کنید. این برای تمرین شما به عنوان مقصدی برای تمام تلاش‌های بازاریابی که انجام خواهید داد، ضروری است. وقتی مردم سعی می کنند شما را در منابع آنلاین پیدا کنند، همه مسیرها باید به وب سایت شما منتهی شوند. حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، فهرست‌های دایرکتوری و حتی ارتباطات شخصی شما باید افراد را به وب‌سایت شما راهنمایی کند.

  • یک صفحه رزرو اضافه کنید. یک صفحه رزرو برای وب سایت شما برای تبدیل مشتریان بالقوه ضروری است. این یک راه آسان برای مشتریان شما است که در دسترس بودن شما را ببینند و با یک کلیک جلسه ای را با شما برنامه ریزی کنند.
  • ایجاد سوالات متداول بخش پرسش‌های متداول با ارائه اطلاعات سریع برای کمک به مشتریان بالقوه در تصمیم‌گیری سریع‌تر، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، بخش پرسش‌های متداول دید شما را در گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش می‌دهد.

2. یک وبلاگ راه اندازی کنید

شما می توانید به مشتریان بالقوه خود حتی قبل از ملاقات یا قبل از اینکه به یک قرار ملاقات بیایند کمک کنید. مردم به دنبال پاسخ برای مسائل خود به صورت آنلاین هستند، بنابراین شما باید آنها را در آنجا ملاقات کنید. آماده خوشامدگویی به مشتریان بالقوه و ارائه پاسخ هایی برای کمک به آنها برای درک نحوه برخورد با مشکلات خود باشید.

در وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی خود، می توانید دانش و تجربه خود را به اشتراک بگذارید، در مورد ترس ها و مشکلات رایجی که ممکن است افراد با آن مواجه شوند صحبت کنید و به مشتریان بالقوه بگویید که چگونه می توانید کمک کنید. محتوای مفید رایگان اتلاف وقت و تلاش نیست، بلکه سکوی راه اندازی برای تبدیل خوانندگان به سرنخ است.

وبلاگ نویسی مهمان

اگر نمی‌خواهید وبلاگ خود را داشته باشید یا می‌خواهید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید، می‌توانید یک نویسنده متخصص مهمان برای متخصص، وب‌سایت یا ناشر دیگری باشید. وبلاگ نویسی مهمان یکی از تاکتیک های بازاریابی پزشکی است که پزشکان می توانند از آن بهره ببرند.

رزرو را برای بیماران آسان کنید

اگر صفحه رزرو دارید، به بیماران خود اطلاع دهید. آنها نمی دانند چگونه به دنبال شما بگردند اگر ندانند شما آنجا هستید. دکمه های «از وب سایت من بازدید کنید» یا «رزرو یک جلسه» را در نمایه های رسانه های اجتماعی و وب سایت خود اضافه کنید. یک صفحه رزرو برای وب سایت شما برای تبدیل مشتریان بالقوه ضروری است. این یک راه آسان برای مشتریان شما است که در دسترس بودن شما را ببینند و با یک کلیک جلسه ای را با شما برنامه ریزی کنند.

پادکست های خود را ایجاد کنید 

در حالی که پادکست ها به شما امکان می دهند جغرافیای خود را گسترش دهید، روش درمانی خود را بازاریابی کنید و حتی مهارت های سخنرانی خود را در جمع بهبود بخشید، می توانید از آنها نیز کسب درآمد کنید. پادکست به طور کلی منبع درآمد ثابت و قابل توجهی نیست، اما شما می توانید پولی را که به دست آورده اید را برای ترویج فعالیت خود سرمایه گذاری کنید.

محتوای ویدیویی ایجاد کنید

هدف وبلاگ نویسی ویدیویی ایجاد محتوای آموزشی و ایجاد قدرت در جایگاه شما است. با توجه به اینکه یوتیوب محتوای باکیفیت و خلاقانه ای برای همه نوع مخاطبان دارد جای تعجب نیست. به لطف وبلاگ نویسی ویدیویی، می توانید تخصص خود را در سراسر جهان به اشتراک بگذارید و به افرادی که نمی توانند در جلسات شما شرکت کنند کمک کنید.

در حین بازاریابی پزشکی می توانید یک وبلاگ آموزشی با موضوعات پیچیده راه اندازی کنید یا یک وبلاگ برای پاسخ به سؤالات رایج ایجاد کنید. فقط تناسب خود را با مخاطبان و تخصص خود پیدا کنید. در اینجا انواع ویدیوهایی وجود دارد که می توانید ایجاد کنید:

  • وبلاگ ها
  • روش ها و آموزش ها
  • فیلم های آموزشی
  • لیست پست ها
  • ویدئوهای پرسش و پاسخ
  • مصاحبه با متخصصان
  • وبینارها
  • پخش‌های زنده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا