مدیریتمطالب آموزشی

چگونه می توان بینش بیمار را برای موفقیت کلینیک پزشکی بررسی کرد

بیماران شما واقعاً به چه چیزی اهمیت می دهند؟ آنها در مورد شما چه فکر می کنند؟ نظارت بر معیارهای عملکرد برای موفقیت بسیار مهم است. چیزی که بازاریاب‌ها گاهی فراموش می‌کنند این است که در پشت معیارهایی که بیشتر به آن اهمیت می‌دهند، شخصی نیز وجود دارد یعنی مردم واقعی. بیماران فعلی و آینده آنچه آن بیماران می‌خواهند، نیاز دارند، احساس می‌کنند، جنبه کیفی‌تری از بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی به نام بینش بیمار را شامل می‌شود.

مارکتینگ پزشکی چیست؟

علاوه بر بینش‌هایی که بیشتر بازاریابان از قبل برای بهینه‌سازی، سازمان‌دهی مجدد یا بازنگری کمپین‌ها استفاده می‌کنند، بینش‌های بیمار می‌تواند به آنها کمک کند تا با یک قدم به عقب، کمپین‌های بازاریابی بهتری ایجاد کنند. پرسیدن، “آیا من واقعاً می دانم بیمارانم چه می خواهند؟” یک تلاش مداوم است که می تواند مستقیماً تغییرات استراتژی های بازاریابی را اطلاع دهد.

اهمیت بینش بیمار چیست؟

در شرایط مناسب، اکثر بیماران می‌خواهند در مورد بازخورد خود، چه مثبت و چه منفی، اظهار نظر کنند. در برخی موارد، آنها قبلاً نظر خود را در سایت های بررسی یا رسانه های اجتماعی گذاشته اند. سوال این است که آیا فرصت های مناسبی را برای بیماران فراهم می کنید تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند؟ مهمتر از آن، آیا گوش می دهید تا به بینش بیمار برسید؟

از نقشه برداری سفر بیمار استفاده کنید

از کجا می توانید بینش بیمار عمیقی را به دست آورید؟ پزشکان باید هر مرحله از سفر بیمار را عمیقاً درک کنند. نقشه برداری از سفر بیمار را به یک تمرین روتین و بخشی منظم از تلاش های خود تبدیل کنید. این ارزیابی مداوم برای اطمینان از اینکه نیازهای بیماران خود را برآورده می کنید ضروری است.

از تعهد به نقشه برداری سفر بیمار چه چیزی می توانید بدست آورید؟ در واقع خیلی زیاد. نقشه برداری از سفر بیمار می تواند به شما کمک کند:

  • ترکیب رسانه ای خود را توسعه و تقویت کنید
  • پیشنهادهای مرتبط و قانع کننده ایجاد کنید
  • با شناسایی زودتر موانع، UX بیمار را بهبود بخشید
  • فاصله بین تجربه مورد نظر بیمار و تجربه واقعی را اندازه گیری کنید
  • نقاط درد مشترک بیمار خود را شناسایی و برطرف کنید

نحوه ترسیم نقشه سفر بیمار

موثرترین راه برای ترسیم نقشه سفر بیمار چیست؟ با نقشه برداری سفر بیمار و رسیدن به بینش بیمار باید قیف کامل را بررسی کنید. یک راه عالی برای انجام این کار، پرسیدن چند سوال کلیدی از خود است که به شما کمک می کند بیمار ایده آل خود را بهتر درک کنید.

 راه های فهمیدن بینش بیمار

کانال های موجود را مرور کنید تا ببینید مردم چه می گویند

با جستجو در فرم های بازخورد بیمار (با فرض استفاده از آنها) شروع کنید. به احساسات منفی توجه ویژه ای داشته باشید، هم در نحوه رتبه بندی بیماران به خدمات شما و هم در مورد آنچه که وقتی از آنها خواسته می شود جزئیات بنویسند.

انجام مصاحبه با بیمار

مصاحبه با بیمار فرصتی برای شماست تا مستقیماً از بیماران بشنوید، سؤالات سازنده بپرسید و مطمئن شوید که هیچ چیز از بین نمی رود. در برخی موارد، این تنها انجمنی است که بیماران در آن احساس راحتی می کنند تا افکار خود را به اشتراک بگذارند.

دسترسی به بیماران خود را متنوع کنید

در مرحله بعد، نظرسنجی ها و مصاحبه های بیمار خود را یک قدم جلوتر ببرید. اکثر مراکز دارای سه فرصت متمایز برای گسترش دسترسی به بیمار هستند:

  • با بیماران طولانی مدت خود صحبت کنید 
  • با بیمارانی که در حال ترک هستند یا در حال حاضر بیمار شما هستند تماس بگیرید 
  • از بیماران جدید خود نظرسنجی کنید 

پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی اغلب از بینش بیمار برای هدایت برنامه های درمانی، آزمایشات بالینی و سایر جنبه های پزشکی استفاده می کنند. برای بازاریابان مراقبت های بهداشتی که به بینش های بیمار دسترسی دارند، در اینجا چند ایده برای استفاده از آنها در جهت بهبود استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی ارائه شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا