بازاریابیمطالب آموزشی

 استراتژی های رشد بازاریابی برای پزشکان

در گذشته، پزشکان می توانستند حجم بیماران سودآور را در صنعت متمرکز بر پزشک حفظ کنند. اکنون پزشکان باید در یک کمپین بازاریابی دیجیتال قوی سرمایه گذاری کنند تا با توجه به رقابتی شدن صنعت مراقبت های بهداشتی، مطب خود را توسعه دهند. در این مقاله چندین استراتژی رشد در مورد بازاریابی برای پزشکان آورده شده است.

اهمیت بازاریابی برای پزشکان

امروزه، بیماران هنگام جستجوی یک ارائه دهنده خدمات پزشکی 1.7 برابر بیشتر از ارجاعات سنتی به منابع آنلاین متکی هستند. این بدان معناست که پزشکان دیگر نمی توانند برای جذب بیماران جدید و رشد مطب خود به روش های بازاریابی مرسوم تکیه کنند. به این ترتیب، بیماران از نقش خود به عنوان مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی آگاه تر هستند.

استراتژی های بازاریابی مختلفی برای جذب مشتریان بیشتر و ایجاد آگاهی از برند وجود دارد. با این حال، بازاریابی دیجیتال برای پزشکان می تواند متفاوت از سایر مشاغل محلی به نظر برسد.

1. درک نیازهای بیمار

تغییر محوری به سمت بازار مصرف‌کننده‌تر، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را وادار کرد تا تلاش‌های بازاریابی خود را مستقیماً بر روی بیماران متمرکز کنند. اگر می خواهید این رویکرد مستقیم به بیمار را کار کنید ، باید نیازهای بیماران را درک کنید-که در نهایت وظیفه تصمیم گیری های پزشکی را بر عهده دارند. با درک نیازهای بیماران، شرکت های مراقبت های بهداشتی می توانند به طور مستقیم با بیماران ارتباط برقرار کرده و آنها را درگیر کنند، که به ایجاد اعتماد و آگاهی از برند کمک می کند.

هنگامی که درک خوبی از نیازها، انگیزه ها و چالش های بیمار ایده آل خود داشتید، می توانید پیام های خود را برای کمپین بازاریابی خود بسازید.

 

2. یک وب سایت بیمار محور ایجاد کنید

وب سایت پزشکی شما در قلب کمپین بازاریابی دیجیتال شما قرار دارد و به عنوان اولین نقطه تماس بین بیمار و مطب شما عمل می کند. اساساً، وب سایت شما یک فرصت طلایی برای ایجاد تأثیر ماندگار در بین بازدیدکنندگان و به طور کلی بر سودآوری و شهرت شما ارائه می دهد.

برای اطمینان از تاثیرات اولیه عالی برای برند خود، یک وب سایت بیمار محور با اتخاذ بهترین شیوه ها در طراحی وب ایجاد کنید . بنابراین یک وب سایت پزشکی بیمار محور چگونه به نظر می رسد؟

  • سریع، شهودی و پاسخگو: بیمار محوری در مورد از بین بردن موانع و اصطکاک از سفر خریدار است که یک تجربه کاربری راحت را ارائه می دهد. حداقل، وب سایت پزشکی شما باید سریع بارگذاری شود، به راحتی قابل پیمایش باشد، و در همه دستگاه ها (رومیزی یا موبایل) به درستی کار کند.
  • محتوای قابل جستجو و قابل کشف: بیشتر بازدید کنندگانی که به وب سایت شما می آیند نگرانی ها و سوالات مربوط به مراقبت های بهداشتی دارند و در اسرع وقت به پاسخ نیاز دارند. وب سایت پزشکی شما باید دارای اطلاعات کلیدی مانند مقالات، صفحات خدمات و اطلاعات بیمه باشد که باید به راحتی پیدا و قابل جستجو باشد. بهترین محتوای خود را پشت طرح‌بندی‌های گیج‌کننده، منوهای با طراحی ضعیف و صفحات وب متعدد پنهان نکنید.
  • انتخاب خود را برای بیماران آسان کنید: بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد، سرنخ جذب شده است که وب سایت شما نمی تواند آن را تبدیل کند زیرا نمی توانید آنها را به نقاط تبدیل خود راهنمایی کنید. با چت ربات‌های هوش مصنوعی ، فراخوان‌های برجسته (CTA) و فرم‌های درخواست اطلاعات، تبدیل را برای بیماران آسان کنید.

3. از سئوی محلی برای پزشکان استفاده کنید

اکثر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در سطح محلی رقابت خواهند کرد. به هر حال، مراقبت های بهداشتی یک خدمات محلی است. منطقی است؛ پزشکان بر جذب بیماران در محدوده جغرافیایی خود متکی هستند، در حالی که بیماران می خواهند با یک پزشک مجاور کار کنند. بنابراین، بخش زیادی از سئو برای پزشکان باید بر افزایش حضور وب محلی خود با سئوی محلی تمرکز کنند.

  1. نمایه کسب و کار Google خود را بهینه کنید

یکی از ساده‌ترین و بسیار موثرترین راه‌ها برای تقویت حضور محلی خود، ادعای مالکیت و بهینه‌سازی نمایه کسب‌وکار Google یا GBP است. به لطف ویژگی‌های مختلف SERP، مانند بسته‌های نقشه محلی، قطعه‌های برجسته و GBP، گوگل به جای نقشه به مقصد بسیاری از جستجوگران تبدیل شده است.

5. در شبکه های اجتماعی فعال باشید

پلتفرم های رسانه های اجتماعی فقط برای ارسال اطلاعیه ها و فعالیت های تجاری نیستند. آنها کانال های باز برای ارتباط با بیماران شما هستند. می‌توانید با ارسال منظم مصاحبه‌های پزشک، پرسش و پاسخ پزشکی، تورهای ویدیویی در مرکز و نکات برجسته کارکنان، افراد را در رسانه‌های اجتماعی درگیر کنید.

6. از بازاریابی محتوا استفاده کنید

با بازاریابی محتوا، می توانید دانش و تخصص خود را از طریق محتوای آموزشی مانند مقالات وبلاگ، بیانیه های مطبوعاتی، مطالعات موردی، وبینارها و بسیاری موارد دیگر نشان دهید. با استفاده از محتوای باکیفیت و مرتبط، خود را به عنوان یک مرجع و منبع قابل اعتماد برای بیماران قرار می دهید. از محتوای خود برای پاسخ به سوالات رایج بیماران و ارائه اطلاعات ارزشمند استفاده کنید. شما همچنین رتبه بندی جستجوی خود را با ادغام کلمات کلیدی و عبارات هدف افزایش می دهید.

اصل مهم بازاریابی برای پزشکان شهرت مثبت در جامعه ست. نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که 71 درصد از کاربران اینترنت هنگام ارزیابی یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی به بررسی های آنلاین مراجعه می کنند.  با فرآیندهای ذکر شده، پزشکان باید بتوانند کمپین بازاریابی خود را بهینه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 × = 30

دکمه بازگشت به بالا