مدیریتمطالب آموزشی

مراقبت بیمار محور چیست و چه مزایایی دارد؟

در چند سال گذشته، متخصصان مراقبت های بهداشتی استفاده از اصطلاح مراقبت بیمار محور را برای توصیف تعداد فزاینده ای از فرآیندها و فعالیت ها آغاز کرده اند. از آنجایی که این اصطلاح فراگیرتر شده است، توصیف دقیق معنای مراقبت بیمار محور، آنچه را که شامل می‌شود و مهمتر از همه، چگونه می‌توانید تجربه بیمار محور تری را در سازمان مراقبت های بهداشتی خود ایجاد کنید، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

مراقبت بیمار محور چیست؟

مراقبت بیمار محور عبارت است از مشارکت دادن بیماران در مراقبت از طریق آموزش و ارتباط مستمر و همچنین به رسمیت شناختن ارزش ها و ترجیحات شخصی بیماران به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم گیری بالینی. این ممکن است به خانواده و عزیزان بیماران نیز تعمیم یابد.

در حالی که بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی از عناصر بیمار محوری برای نسل ها استفاده کرده اند، این اصطلاح پس از شکل گیری همکاری مراقبت های اولیه بیمار محور در سال 2006 محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

4 اصل اصلی مراقبت بیمار محور

در اینجا چهار اصل کلیدی مراقبت بیمار محور که توسط کالج پزشکان آمریکا (ACP) در سالنامه پزشکی داخلی تعریف شده است، آمده است:

  • با بیماران و خانواده ها با عزت و احترام رفتار کنید. مهم است که به ارزش های فرهنگی و مذهبی توجه و حساس باشیم. متخصصان مراقبت های بهداشتی باید با بیماران به عنوان یک فرد رفتار کنند و به استقلال آن ها احترام بگذارند – که اغلب به معنای وقت گذاشتن برای گوش دادن به خواسته های بیماران و تلاش برای حمایت از آنها به بهترین شکل ممکن است.
  • اطمینان حاصل کنید که بیماران و خانواده ها در تمام جنبه های مراقبت شریک فعال هستند.
  • بیماران اغلب در یک محیط بالینی احساس ناتوانی و آسیب پذیری می کنند. با این حال، با گنجاندن آنها در گفتگوها، آموزش آنها در مورد تشخیص آنها و ایجاد یک برنامه مراقبتی با هم، می توانید ترس بیماران را کاهش دهید و به آنها کمک کنید احساس راحتی بیشتری داشته باشند.
  • به بیماران و خانواده ها اجازه دهید تا در توسعه و بهبود مستمر سیستم های مراقبت های بهداشتی سهیم باشند. برای موفقیت در مراقبت بیمار محور، برای سازمان های مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است که بینشی در مورد دیدگاه های بیمار به دست آورند و بازخورد آنها را جمع آوری کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به این هدف، از طریق شورای مشورتی بیمار و خانواده (PAC) است که پانلی متشکل از بیماران و اعضای خانواده با پیشینه‌های مختلف است.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

بیماران و خانواده ها را در آموزش متخصصان مراقبت های بهداشتی شریک کنید. در حالی که بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی از طریق آموزش پزشکی خود در مورد روابط بیمار و ارائه دهنده اطلاعات می آموزند، مراقبت بیمار محور بر ادغام نظرات بیمار در برنامه های آموزش مداوم تمرکز دارد. با مشورت با بیماران و خانواده‌ها و سپس استفاده از این یافته‌ها در آموزش اساتید، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند درک کارکنان خود را از خواسته‌های بیمار تقویت کنند.

مزایای مراقبت بیمار محور چیست؟

مراقبت بیمار محور چندین مزیت را به سازمان های مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد، از جمله:

  • نمرات رضایت بیمار را افزایش می‌دهد

هنگامی که بیماران احساس می‌کنند ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به نیازهای آنها گوش می‌دهند، به ارزش های آنها احترام می‌گذارند و در طول تجربه به طور موثر ارتباط برقرار می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که در نظرسنجی های رضایت بیمار امتیاز بیشتری به این ارائه دهندگان بدهند. امتیازات بهتر نه تنها به افزایش شهرت تسهیلات شما کمک می کند، بلکه می‌تواند بازپرداخت دولتی شما را نیز افزایش دهد.

  • روحیه کارکنان سازمان را تقویت می کند

روابط بهتر نه تنها به نفع بیماران است بلکه کار را برای متخصصان مراقبت های بهداشتی نیز رضایت بخش تر می کند. مراقبت بیمار محور می تواند به شما کمک کند با بیمارانی که از آنها مراقبت می کنید پیوندهای قوی تری ایجاد کنید، که می تواند کار شما را کمی آسان تر کند.

  • نتایج بیمار را بهبود می‌بخشد

هنگامی که بیماران احساس می کنند بیشتر در مراقبت از خود مشارکت دارند و در مورد وضعیت خود آموزش های بهتری دریافت می کنند، احتمالاً برنامه مراقبت خود را دنبال می کنند. بر اساس مطالعه مجله Family Practice، مراقبت بیمار محور با بهبودی بهتر از ناراحتی، سلامت عاطفی بهتر و تست های تشخیصی یا ارجاع کمتر همراه است.

سخن پایانی

مراقبت موفق از بیمار به ارتباطات بستگی دارد، نه تنها بین بیماران و ارائه دهندگان، بلکه متخصصان مراقبت های بهداشتی و سرپرستان آنها نیز. به عنوان یک رهبر کلینیک پزشکی شما در موقعیتی هستید که می‌توانید بر تغییرات واقعی در سازمان خود تاثیر بگذارید و نتایج بهتری برای بیماران خود داشته باشید. با آموزش تیم خود در مورد مراقبت بیمار محور و اطمینان از رعایت چهار اصل اساسی، می‌توانید تجربه را برای همه افراد درگیر بهبود بخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا