متخصص ارتوپد

متخصص ارتوپد کیست؟

متخصص ارتوپد کیست؟

متخصص ارتوپد به پزشکی می‌گویند که در زمینه شناخت استخوان و مفاصل بدن تخصص و آشنایی بسیاری دارد. پزشکی که در این زمینه تخصص دارد می‌تواند با استفاده از روش‌های به خصوص و ویژه‌ای اقدام به درمان مشکلات استخوانی و سیستم حرکتی بدن نماید. بسیاری از افرادی که دچار کمر درد، درد گردن، آسیب‌های ورزشی، گرفتگی عضلات می‌شوند باید به متخصص ارتوپد(orthopedics) برای درمان مشکل خود مراجعه کنند.

روند درمان به وسیله متخصص ارتوپد چگونه انجام می‌شود؟

هر یک از بیمارانی که برای درمان درد بدن خود به متخصص ارتوپد مراجعه می‌کنند یک علامت خاصی دارند. از جمله مهم‌ترین و شایع‌ترین این علامت‌ها درد زیاد در آن ناحیه ای می‌باشد که می‌خواهند به پزشک نشان دهند. در واقع باید بدانید درد زانو یک بیماری نمی‌باشد، بلکه یک علامت است. بیماری‌های زیادی هستند که موجب درد زانو می‌شوند و درمان هر یک از این بیماری‌ها هم متفاوت است. بنابراین برای هر فردی که درد زانو دارد پزشک نمی‌تواند درمان مشخص شده‌ای را در نظر بگیرد.

متخصص ارتوپد در ابتدای دوره درمان به خوبی می‌تواند تشخیص دهد که چه نوع بیماری موجب درد زانوی فرد و یا درد کمر بیمار شده است.  پزشک با صحبت کردن و گرفتن اطلاعات از بیمار به خوبی می‌تواند علت بیماری را تشخیص دهد. اما برای اینکه اطمینان بیشتری در مورد بیماری فرد داشته باشد آزمایش‌های مختلفی را از او می‌گیرد تا با خیال راحت روند درمان بیمار را آغاز نماید. بعد از اینکه علت بیماری و درد بیمار توسط پزشک تشخیص داده شود، روند درمان او آغاز می‌شود. اینکه درمان جراحی باشد و یا بدون جراحی انجام شود بستگی به نظر پزشک و شدت بیماری دارد که پزشک باید آن را تشخیص دهد.

برای مشاهده مقالات مرتبط با تخصص ارتوپدی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + = 4

دکمه بازگشت به بالا