بازاریابیمطالب آموزشی

بازاریابی جذب بیمار از طریق استراتژی های دیجیتال

امروزه، زمانی که بیماران بیشتر به طور فزاینده ای به وب سایت ها برای اطلاعات پزشکی متکی هستند، اصطلاح بازاریابی جذب بیمار به نیاز برندهای مراقبت های بهداشتی برای همسویی با نیازهای بیماران در سراسر وب اشاره دارد. شما باید از طریق وب‌سایت‌ها، برنامه‌های ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های تبلیغاتی، کانال یوتیوب و موارد دیگر نشان دهید که مطب شما بهترین انتخاب برای نیازهای پزشکی بیماران است.

استراتژی بازاریابی جذب بیمار یک امر ضروری است

کاهش شکاف اطلاعاتی بین ارائه دهندگان خدمات مراقبت های بهداشتی و بیماران به صورت دیجیتالی، رشد آنلاین برند را برای پزشکان ضروری کرده است. برای انجام این کار، آن‌ها به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال گسترده نیاز دارند که بر ایجاد محتوای پزشکی برند مانند ویدیوهای توضیحی، ویدیوهای زنده، پست‌های وبلاگ و غیره تمرکز کند، یا کاربران (بیماران) را در تولید جریان محتوای مثبت (بررسی‌ها و توصیه‌ها) تشویق و تسهیل کند. وب سایت های بررسی مختلف و سایت های رسانه های اجتماعی، یکی از چالش های پزشکان برای به حداکثر رساندن دسترسی و جذب بیماران بیشتر هستند. این گزینه ها عبارتند از:

  • یک وب سایت با تبدیل بالا
  • بازاریابی ایمیلی
  • رسانه های اجتماعی
  • سئو پزشکی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • رویدادهای آنلاین

هنگامی که شروع به تمرکز بر روی این گزینه‌ها برای ارتباط و تعامل با بیماران خود کردید، راه طولانی را در حفظ رابطه بیمار پزشک، همراه با درآمد بیشتر برای کسب‌وکار مراقبت‌های بهداشتی خود خواهید برد. با این حال، توجه داشته باشید که هر کلینیک متفاوت است، به این معنی که همه استراتژی های بازاریابی جذب بیمار یکسان نخواهند بود.

وب سایت شما باید به صورت آنلاین فعال باشد

وب سایت های مراقبت های بهداشتی باید با پیشرفت های فناوری جدید به روز شوند. تولید محتوا را اولویت بندی کنید تا نشان دهید چرا در کسب و کار بهترین هستید و اطلاعات ارزشمندی را با کسانی که به دنبال اطلاعات پزشکی هستند به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، با ایجاد تبلیغی که به نظرات و توصیفات مثبت بیماران پیوند می‌دهد، روی نشان دادن رابطه خود با بیماران خود تمرکز کنید. از تصاویری استفاده کنید که روشن و خاطره‌انگیز باشند، اما همچنین داستان‌های واقعی را بیان می‌کنند که شما را قابل ربط‌تر می‌کند و به بیمارانتان اطلاعات بیشتری درباره عملکرد مراقبت‌های بهداشتی‌تان می‌دهد.

در بازاریابی ایمیلی بهتر شوید

امروزه، ایمیل مارکتینگ برای پزشکان یکی از بهترین گزینه ها است. بازاریابی ایمیلی روشی موثر برای آگاه کردن بیماران در مورد خدمات و محصولات شما و اطلاع رسانی در مورد کلینیک پزشکی شما است. ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند تا به صورت دیجیتالی با بیماران خود در ارتباط باشید و به شما کمک می کند هر زمان که راحت باشد، محتوا را به آنها ارائه دهید. همچنین به توسعه وفاداری و اعتماد در تمرین شما کمک می کند زیرا به صورت فردی قابل آدرس دهی است. بنابراین، با بازاریابی ایمیلی، می‌توانید روابط خود را با بیماران بالقوه و موجود ایجاد کرده و بهبود بخشید، زیرا به یک ابزار تجاری ضروری برای پزشکان تبدیل شده است.

با سئو از رقبای خود پیشی بگیرید

همه ما می دانیم که تعداد زیادی از بیماران بالقوه از اینترنت می آیند. اینکه چگونه مطب شما در نتایج جستجو رتبه بندی می شود، نقشی حیاتی در جذب بازدیدکنندگان محلی بیشتر به وب سایت شما ایفا می کند. با افزایش جذابیت مبتنی بر تبلیغات و همچنین جستجوهای پولی، می‌توانید تعامل و آگاهی بهتری از عملکرد خود داشته باشید، بنابراین، در جذب بیمار به‌صورت آنلاین موفق شوید.

سخن پایانی

با تمام این گزینه های ذکر شده، شما زمان دارید تا در مورد یک استراتژی بازاریابی جذب بیمار فعال و ایجاد رابطه برای بیماران جدید فکر کنید و در نهایت آن را اجرا کنید. با این حال، توجه داشته باشید که جذب بیمار پایان راه نیست، بلکه فقط آغاز راه است و کار بیشتری برای حفظ این بیماران جدید در پیش خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × = 14

دکمه بازگشت به بالا