مدیریتمطالب آموزشی

استراتژی های عملی برای رسیدگی به پرداخت های بیماران بد حساب

توجه به پرداخت های دیرهنگام یا از دست رفته بخش مهمی از مدیریت کلینیک شما است. دریافت سریع پول جریان نقدی شما را بهبود می‌بخشد و کارکنان شما را پر انگیزه تر می‌کند تا روی جنبه های خدمات مشتری به غیر از ردیابی بیماران برای پرداخت تمرکز کنند. متاسفانه پرداخت های دیرهنگام و بیماران بد حساب مشکلی رایج است.

حل مشکل بیماران بد حساب

ممکن است بیماری داشته باشید که به نظر می‌رسد هرگز صورت حساب های پزشکی خود را به موقع پرداخت نمی‌کند. در واقع، نزدیک به 64 درصد از تمام صاحبان مشاغل کوچک، فاکتورهای سررسید گذشته 60 روزه یا حتی بیشتر دارند. باید تصور کنید که این درصدها برای مطب پزشکان و سایر مراکز پزشکی حتی بدتر است.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

بنابراین چگونه می توانید بیماران را تشویق کنید که به موقع پرداخت کنند و پرداخت های معوقه را به شیوه ای مهربانانه و محترمانه دریافت کنید؟ در اینجا راهبردهایی وجود دارد که سایر پزشکان به آنها اعتماد دارند.

انتظارات پرداخت را از قبل تنظیم کنید

هزینه های غیر منتظره می‌تواند توانایی بیمار برای پرداخت به موقع را کاهش دهد. با آموزش کارکنان خود برای تایید پوشش بیمار و بررسی مسئولیت مالی قبل از ملاقات، از این مشکل و بیماران بدحساب جلوگیری کنید.

برای بیماران بدحساب طیف وسیعی از گزینه های پرداخت را ارائه دهید

با توجه به اینکه تنها 7 درصد از مصرف‌کنندگان، قبض‌های پزشکی را بالاترین یا حتی دومین اولویت در میان قبض‌های خود می‌دانند،  وادار کردن بیمار به پرداخت کل صورت‌حساب خود در مطب ممکن است بهترین گزینه برای جمع‌آوری کامل باشد. کارکنان را آموزش دهید تا زمانی که بیماران در مطب هستند، مبلغی را دریافت کنند. از قبل بپرسید که کدام روش پرداخت را ترجیح می‌دهند و  صورتحساب آنها را  تا پایان قرار ملاقات  آماده کنید.

همچنین می‌توانید به بیماران این امکان را بدهید که کارت اعتباری را برای  صورت‌حساب خودکار در پرونده نگه دارند  و در ملاقات‌های بعدی از آن استفاده کنند.

کارآمد و حرفه ای بمانید

به کارکنان خود توصیه کنید فوراً فاکتورها را پردازش و ارسال کنند  تا بیماران بفهمند که پرداخت سریع مورد انتظار است. در هر فاکتور یک شماره تلفن قرار دهید تا بیماران بتوانند با شما در ارتباط باشند و سؤالات خود را با شما در میان بگذارند و حساب‌های بیمار را پس از ویزیت‌هایشان بررسی کنند تا قبل از اینکه بدهی‌های پزشکی بیشتری دریافت کنند، پرداخت‌های دیرهنگام یا از دست رفته را دریافت کنند.

اگر بعد از خدمات پرداخت می‌کنید، مطمئن شوید که دفترتان اطلاعات لازم برای پیگیری پرداخت‌های دیرکرد را دارد. هنگامی که بیماران در مطب هستند، از آنها بخواهید اطلاعات تماس خود را تایید کنند ، ا جمله محل کار، شماره تلفن همراه و خانه، آدرس خانه و ایمیل، تا کارکنان شما بتوانند در صورت لزوم در مورد پرداخت های معوقه تماس بگیرند.

پیگیری پرداخت‌های معوقه و بیماران بدحساب ممکن است ناخوشایند باشد، بنابراین به کارکنان خود توصیه کنید مجموعه‌ای از اسکریپت‌ها را دنبال کنند تا مکالمه را در مسیر خود نگه دارند. زمانی مکالمه را زمانی تنظیم کنید که بیمار شما احتمالاً آرام باشد. برای مثال، در عصر به جای زمانی که در محل کار است. لحن باید همیشه صمیمانه و دلسوزانه باشد.

دنباله پیگیری  بیماران بد حساب

یک راه موثر برای اطمینان از اینکه پزشک شما از  بیماران بد حساب پرداخت ها را به موقع دریافت می‌کند، قرار دادن یک دنباله پیگیری مشتری است. برخی از بیماران به خاطر تاخیر در پرداخت بدنام هستند. برای جلوگیری از تاخیر در پرداخت تا حد امکان، مهم است که پیام های پیگیری منظم (از طریق تلفن، پیام متنی یا ایمیل) را با آنها برنامه ریزی کنید. با این کار می‌توانید به آنها اطلاع دهید که کدام فاکتورها پرداخت نشده اند و می‌توانید به آنها یادآوری کنید که چه زمانی سررسید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 54 = 60

دکمه بازگشت به بالا