رادیولوژیست

متخصص رادیولوژی کیست؟

متخصص رادیولوژی کیست؟

متخصص رادیولوژی (Radiologist) پزشکی است که با داشتن اطلاعاتی از بیماری‌ها و مشاهده کردن اطلاعات تصاویری که مربوط به بیمار می‌باشد می‌تواند به او روش درمانی مناسبی ارائه دهد. او به طور دائم وضعیت بیمار را مورد بررسی قرار می‌دهد و تیم پزشکی در اختیار دارد که به وسیله آن‌ها می‌تواند به بهترین نحو ممکن بیمار را درمان نماید. متخصص رادیولوژی (Radiologist) می‌تواند با در دست داشتن اطلاعات تصویری که مربوط به مشکل بیمار است بهترین روش درمانی را برای درمان کردن او مشخص کند و او را درمان نماید. تکنسین رادیولوژیست‌ها یکی از بهترین نیروهای همراه پزشک می‌باشند که می‌توانند در امر بهبودی بیمار به پزشک کمک کنند. آن‌ها می‌توانند در درست تشخیص دادن نوع بیماری به پزشک کمک شایان توجهی نمایند.

پیشنهاد می‌گردد جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله “متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت کیست؟” مطالعه شود.

متخصص رادیولوژی (Radiologist) و کاربردهای آن:

امروزه بخش رادیولوژی یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک بیمارستان به شمار می‌رود که سه نوع دارد. متخصص رادیولوژی (Radiologist) هم با این سه روش و کاربرد آشنایی دارد که عبارت است از:

  1. نوع تشخیصی:

 در این نوع پزشک سعی می‌کند بیماری‌ها و شکستگی‌ها را تشخیص دهد. در این روش پزشک این مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهد که آیا می‌تواند با استفاده از سوزن و لوله باریک جراحی ار انجام دهد و یا نمی‌تواند. متخصص رادیولوژی (Radiologist) از این روش استفاده بسیار زیادی برای درمان بیماری‌ها می‌کند.

  1. کاربرد درمانی:

این روش برای ریشه کن کردن تومورها و سرطان‌هایی است که امکان دارد در بدن بیمار به وجود آید. با استفاده از این روش پزشک این توده‌ها را از بین می‌برد.

  1. نوع صنعتی:

این نوع در حرفه پزشکی جایگاهی ندارد و از آن استفاده دیگری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا