سایت و سئو

طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی

طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی

سایت کلینیک دندانپزشکی می‌تواند یک گزینه خوب برای پزشکان و بیماران باشد که بتوانند از طریق آن با یکدیگر در تعامل باشند. امروزه با توجه به اهمیت و نقش دندان در زیبایی افراد و همچنین خدمات متفاوت دندان، لازم است تا برای هر کلینیک و درمانگاه تخصصی دندان یک سایت دندانپزشکی وجود داشته باشد که بیماران از طریق آن بتوانند اقدام به رزرو آنلاین نوبت نمایند و با خدمات دندانپزشکی آشنا شوند.

با طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی، پزشکان قادر هستند تا رزومه و سابقه فعالیت‌های خود را در دید عموم قرار دهند و همچنین از مهارت خود در قالب تصاویر قبل و بعد از جراحی‌های ظاهری، توضیحات قابل استناد ارائه دهند. در واقع با طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی علاوه بر اینکه می‌توان خدمات را به صورت موثر تر و آنلاین در اختیار کاربران قرار داد، می‌توان از آن به عنوان یک بستر جهت انجام تبلیغات پزشکی نیز استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص نکات مربوط با طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی صحبت نماییم و از فاکتورهای اساسی که قادر هستند، یک سایت کارآمد و قوی را بسازند، پرده برداریم.

نکات مهم در طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی:

هدف از طراحی یک سایت دندانپزشکی این است که شما بتوانید انواع خدمات لازم را به صورت سریع تر و راحت تر در اختیار بیماران قرار دهید. از سوی دیگر نوع طراحی تا حدی باید قوی باشد که در صدر نتایج جستجو موتورهای جستجو گر بتوان این سایت را مشاهده کرد. این کار موجب می‌شود که به عنوان بستری برای تبلیغات پزشکی نیز بتوان از آن بهره برد.

در طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی باید به این نکته توجه نمود که در اینگونه سایت‌ها باید خدمات مختلف و در واقع بخش‌های مختلف در یک کلینیک را از یکدیگر جدا نمود. به طور مثال جراحی‌های فک و صورت، ترمیم و زیبایی، خدمات دندان کودکان و … بهتر است هر کدام در یک بخش مجزا قرار داده شوند. برای رزرو آنلاین نوبت نیز به این شکل راحت‌تر خواهد بود. از سوی دیگر دسترسی به پزشکان و بررسی اطلاعیه‌های مربوط به هر بخش در مدت زمان کمتری انجام خواهد شد.

ویژگی‌های یک سایت دندان پزشکی خوب:

طراحی سایت کلینیک دندانپزشکی یک پروژه چالش برانگیز است زیرا ضمن اینکه شما باید بتوانید کاربران را به ماندن در سایت و رزرو نوبت جذب نمایید، بلکه باید کاری کنید برای تمام اقشار و با هر گروه سنی قابل درک باشد. از سوی دیگر در اینگونه سایت‌ها چون بحث زیبایی و سلامت افراد در میان است، لازم است تا اعتماد مخاطبان جلب گردد. برای این منظور عموماً در بحث زیبایی از تصاویر قبل و بعد از جراحی استفاده می‌شود. اما به جز این مورد در سایت کلینیک دندانپزشکی باید به نکات زیر دقت شود:

ویژگی های وبسایت کلینیک دندانپزشکی

 

  • سرعت بارگذاری سایت:

سایت دندانپزشکی عموما به دلیل نوع خدماتی که ارائه می‌دهد، دارای تصاویر زیادی است. حجم و تعداد بالای تصویر، می‌تواند بر روی سرعت لود سایت بسیار تاثیر بگذارد. در طراحی اینگونه از سایت‌ها باید دقت شود که از تصاویر بهینه استفاده شود. تجربه نشان می‌دهد که بیش از 3 الی 5 ثانیه کاربر منتظر لود سایت نخواهد ماند و اگر این زمان افزایش یابد منجر به خروج کاربر از سایت می‌شود.

  • استفاده از ترکیب رنگی مناسب:

در رنگ بندی سایت کلینیک دندانپزشکی از آنجا که گروه‌های سنی متفاوت، شامل می‌شوند، لازم است تا به انتخاب رنگ بیشتر دقت نمایید. معمولا پس زمینه سفید با ترکیب رنگ‌های سبز و آبی، گزینه خوبی برای طراحی این گونه سایت‌ها می‌باشند. باید در نظر داشت که انتخاب رنگ در سایت دندان پزشکی باید به گونه‌ای باشد که چشم خسته نشود. البته توجه به این مورد نیز لازم است که تبلیغات پزشکی عموماً در سایت‌های اینترنتی با رنگ‌های متضاد از پس زمینه درج می‌شوند که این امر باعث برجسته‌تر نشان دادن آن‌ها می‌شود.

  • استفاده از تصاویر خوب:

عموما در سایت کلینیک دندانپزشکی، تصاویر نقش بسزایی دارند. این مورد مخصوصاً زمانی که تصاویر قبل و بعد از عمل جراحی و زیبایی، در سایت درج می‌شوند، اهمیت بیشتری می‌یابد. تحقیقات نشان داده است که در این گونه سایت‌ها، تصاویر می‌توانند به عنوان یک نیرو محرکه جهت رزرو آنلاین نوبت شوند. این نمونه های پزشکی ضمن اینکه باید با کیفیت باشند، لازم است تا بهینه نیز گردند و این مورد کار طراح و برنامه نویس را دشوار می‌سازد.

  • دسترسی آسان:

مخاطب باید در سایت کلینیک دندانپزشکی به راحتی نیازهای خود را برطرف سازد و به تمام بخش‌ها دسترسی راحتی داشته باشد. لذا آیتم‌ها باید گویا و شفاف باشند. یکی از روش‌هایی که می‌توان برای طراحی از ان استفاده کرد، بولد نمودن یا درشت نمودن فونت می‌باشد.

  • درگاه‌های پرداخت:

تعبیه درگاه‌های پرداخت که پس از رزرو آنلاین نوبت در سایت دندانپزشکی، امکان پرداخت را فراهم آورند، گزینه الزامی و کارآمدی می‌باشد.

  • درج مقالات و اطلاعیه‌ها:

این مورد عموماً در اکثر وب سایت2های اینترنتی یافت می‌شود. یک کلینیک دندانپزشکی باید بتواند مقالات و آخرین اخبار را از طریق وب سایت خود اطلاع رسانی نماید. لذا لازم است تا فضای لازم برای این مورد در سایت تعبیه گردد.

جمع بندی:

طراحی سایت پزشکی دارای چالش‌های خاص خود می‌باشد. این گونه سایت‌ها عموماً دارای بایدها و نبایدهایی است که تنها یک برنامه نویس با مهارت نسبت به حل آنان آگاه است. با این تفاسیر تلاش شد تا برخی از موارد مهم که در سایت کلینیک دندانپزشکی می‌بایست مد نظر قرار گیرند، عنوان شوند. حال چنانچه برای طراحی سایت کلینیک خود نیاز به کمک دارید تیم طب مارکتینگ آماده کمک رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 5 = 40

دکمه بازگشت به بالا