کوچینگمطالب آموزشی

نقشه راه ساده برای ایجاد تجربه مثبت بیمار

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا کلینیک های خاص مراجعین بیشتری را جذب می کنند؟ تلاش‌هایی که برای تجربه مثبت بیمار انجام می‌شود، اغلب تمرکز اصلی یک پزشک نیست با این حال برای موفقیت مطب یا کلینیک نتیجه می‌دهد.

چگونه یک تجربه مثبت برای بیمار ایجاد کنیم؟

کاهش زمان انتظار

بعضی از مردم درباره انتظار طولانی تجربیات منفی زیادی داشته اند و اکنون از رفتن به دکتر می ترسند. زمان انتظار، کاغذبازی، هزینه، عدم اطمینان و پیچیدگی های کلی سیستم مراقبت های بهداشتی همگی جمع می شوند و اینجاست که می توانید با کاهش زمان انتظار، در تجربه مثبت بیمار تفاوت بزرگی ایجاد کنید.

چند راهکار برای ارتقا کیفیت اتاق انتظار کلینیک یا مطب شما

تجربیات بهتر بیمار زمانی ایجاد می شود که یک مطب بتواند زمان انتظار را کاهش دهد، خدمات عالی به مشتریان ارائه دهد و رزروها را برای آنها آسان تر کند.

  • لیست انتظار شما: زمانی که بیمار نیاز به درمان داشته باشد، نباید هفته ها یا ماه ها صبر کند زیرا احساس کلی استرس وی افزایش می یابد.
  • قرارهای ملاقات شما: اگر بیماران همیشه بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردند در اتاق انتظار بگذرانند، اضطراب، استرس و ناراحتی بیشتری را تجربه خواهند کرد.
  • پاسخگویی: اگر بیماران مجبور باشند ساعت ها یا روزها برای دریافت پاسخ به درخواست تلفن یا ایمیل منتظر بمانند، دوباره احساس ناتوانی و درماندگی ایجاد می کند.

تجربه دیجیتال بیمار را بهینه کنید

توجه به تجربه دیجیتال بیمار جنبه نسبتاً جدیدی از مدیریت یک کلینیک پزشکی است. ما می دانیم که افراد در موقعیت های مختلف از جستجوی آنلاین استفاده می کنند. هنگامی که آنها به دنبال یک پزشک در شهر یا منطقه اطراف خود هستند، قطعا می‌خواهید که در نتایج جست و جوی گوگل در صفحات اول ظاهر شوید و فراتر از آن، شما می خواهید مطمئن شوید که بیماران هنگام شروع تحقیقات خود با محتوای شما مواجه می شوند.

تجربه دیجیتال بیمار را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • بیمار علائم و شرایط را در گوگل جستجو می کند: در این مرحله، هرکسی که محتوای آموزشی در حوزه درمان شما ارائه دهد، برای بیمار در اولویت قرار می گیرد.
  • بیمار پس از آشنایی با انواع مسیرهای درمانی یا راه حل ها، تحقیقات آنلاین بیشتری انجام می دهد. تجربه مثبت بیمار زمانی افزایش می یابد که یک بیمار بتواند اطلاعات ساده پزشکی و ارائه شده را در وب سایت پزشکی بیابد.

بنابراین چه چیزی باعث می شود یک بیمار تجربه دیجیتال مثبتی داشته باشد؟ ظرفیت شما برای اطلاع رسانی، آموزش و ایجاد قدرت به عنوان یک پزشک متخصص یکی از عناصر است. کیفیت صفحات وب سایت شما به همان اندازه مهم است.

وب سایت پزشکی شما باید از نظر فنی سالم و مطابق با استانداردهای فعلی باشد. ساده بودن سایت، بارگیری سریع، پیمایش آسان و ریسپانسیو بودن سایت از برخی ملزومات سایت پزشکی است.

برای ایجاد اولین تاثیر مهم، فراموش نکنید که صفحه تماس خود را بهینه کنید، زیرا این صفحه به بیماران اجازه می دهد با تیم شما در تماس باشند.

برای بهبود تجربه بیمار راحتی را فراموش‌ نکنید

شاید بنظر شما راحتی موضوع مهمی نباشد اما یکی از مهم ترین ویژگی های یک کلینیک برای جذب بیمار، راحتی بیماران است. دقت کنید که موارد زیر بیماران شما را فراری می دهد:

  • اتاق انتظار کوچک و صندلی های معمولی و کارمندان عصبی پشت میز پذیرش
  • انتظار اغلب طولانی‌تر از حد انتظار است
  • مکالمات روزمره و تماس‌های تلفنی بیش از حد کارمندان شما

اگر فهمیدید که چگونه زمان انتظار مطب خود را به حداقل برسانید، مطمئن شوید که آن را در محتوای وب سایت خود، در صفحه درباره ما و در صفحه تماس خود ذکر کرده اید.

روی ارتباط عاطفی تمرکز کنید

در عصر دیجیتال امروزی، ارتباط عاطفی با بیماران در مقایسه با گذشته بسیار پیچیده تر است. قابل درک است که تمرکز اصلی شما به عنوان یک پزشک روی درمان بیمار و ارائه بهترین درمان باشد، اما حواستان باشد که ارتباط با بیمار، حمایت و همدلی نیز بخشی از درمان بیماران برای بهبود تجربه آنها هستند.

پزشکی که به طور کامل در اتاق حضور دارد، تماس چشمی را حفظ می کند و توجه کامل خود را به بیمار مقابل خود ارائه می دهد، به طور کلی حمایتگر و همدل تلقی می شود.

سخن پایانی

علاوه بر موارد بالا، به یاد داشته باشید که پذیرش دوستان در مطب پزشکان بسیار ارزشمند است. پذیرش دوستانه فقط داشتن اتاق انتظار راحت نیست و شامل خوشامدگویی‌ مناسب نیز می شود. تجربه مثبت بیمار به تجربه مثبت کارکنان پیوند دارد و هر دو به رشد کلینیک شما کمک می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

27 + = 36

دکمه بازگشت به بالا