مدیریتمطالب آموزشی

چند راهکار برای ارتقا کیفیت اتاق انتظار کلینیک یا مطب شما

چگونه اتاق انتظار مناسبی را برای بیماران خود ایجاد کنیم؟

اتاق انتظار مطب اولین فرصت شما برای ارائه تجربه استثنایی به بیماران است. اگرچه اغلب زمان‌ انتظار خارج از کنترل شما (یا کارکنانتان) است اما به حداقل رساندن آن‌ می‌تواند به افزایش رضایت بیمار کمک کند. برای روزهایی که انتظار اجتناب ناپذیر است، انجام چند کار برای ارتقا کیفیت اتاق انتظار می‌تواند تجربه کلی بیماران شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. در این مقاله ما چند ایده ارائه می‌دهیم که می‌توانید آنها را برای ایجاد اتاق انتظاری که بیماران شما دوست خواهند داشت، پیاده سازی کنید.

برای ارتقا کیفیت اتاق انتظار مبلمان و چیدمان خود را به روز کنید

بسیاری از اتاق‌های انتظار یکسان به نظر می‌رسند، با ردیف‌هایی از صندلی‌، میزهای حجیم مملو از مجلات قدیمی. اما بهتر است که برای ارتقا کیفیت اتاق انتظار گزینه های مختلفی برای صندلی ارائه دهید. مجموعه‌ای از صندلی‌ها را در اطراف یک میز قهوه‌خوری برای خانواده‌ها و فضایی آرام و گوشه‌ای مناسب برای کودکان را اجرایی کنید تا بچه‌ها را بدون آزار دیگران سرگرم کنید. صندلی هایی که متحرک هستند، حس کنترل بیشتری به شما می‌دهد. همه‌گیری کووید-19 باعث شده است که بیماران از گذراندن مدت زمان طولانی در فضای نزدیک با افراد دیگر احساس امنیت کمتری داشته باشند. اولویت بندی فضا می تواند به همه بیماران کمک کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند. همچنین سبک، جنس و رنگ مبلمانی که انتخاب می‌کنید باید نشان دهنده برند خدمات بهداشتی شما باشد.

مدیریت نظرات منفی بیماران

به عنوان مثال یک مطب دندانپزشکی را در تصویر زیر می‌بینید که اتاق انتظار آن دارای نور طبیعی فراوان و صندلی های مخملی است. طراحی مینیمال و آرام است و مدرنیته را نشان می‌دهد.

ارتقا کیفیت اتاق انتظار کلینیک
ارتقا کیفیت اتاق انتظار کلینیک

یک کارمند برای اتاق انتظار تعیین کنید

بیماران می خواهند احساس کنند که برای شما مهم هستند. ناتوانی در ایجاد احساس قدردانی باعث می‌شود که به کلینیک دیگری مراجعه کنند. با انتصاب کارمند اتاق انتظار، اطمینان حاصل می‌کنید که بیماران از لحظه ای که وارد می‌شوند تا زمانی که مطب را ترک می‌کنند، توجه مورد نظر خود را دریافت می‌کنند.

آموزش مدیریت کلینیک

کارمند اتاق انتظار کسی است که هنگام ورود بیماران به آنها خوشامد می‌گوید. این شخص ممکن است به دنبال آشنایی با موقعیت های بیماران باشد و زمان بیشتری را صرف شناخت بیماران در مطب شما کند. شما می توانید یک کارمند جدید را برای این نقش استخدام کنید یا می‌توانید یکی از اعضای فعلی کارکنان خود را برای این مسئولیت منصوب کنید.

زمان انتظار را برای بیمار سرگرم کننده کنید

وقتی فعالیتی را ارائه می‌دهید یا زیرساخت‌هایی را که بیماران برای سرگرم بودن، نیاز دارند فراهم می‌کنید زمان انتظار را کوتاه‌تر نشان می‌دهید و بیماران را از تماشای ساعت نجات می‌دهید. وای فای رایگان یکی از پیشنهادات برای ارتقا کیفیت اتاق انتظار است.

مشاوره راه اندازی کلینیک

بیماران را از زمان انتظار مطلع کنید

همانطور که قبلا ذکر کردیم، کاهش زمان انتظار راهی مطمئن برای بهبود تجربه بیماران در اتاق انتظار شما است. اما انتظارهای طولانی همیشه قابل اجتناب نیست و در این موارد، بهتر است شفاف باشید.

همچنین ممکن است این گزینه را در نظر بگیرید که به بیماران اجازه دهید در اتومبیل خود منتظر بمانند یا در حین انتظار یک فنجان قهوه سریع بنوشند. در اوج همه‌گیری COVID-19، بسیاری از روش‌ها «انتظار مجازی» را انتخاب کردند تا تعداد افراد در اتاق انتظار در یک زمان را کاهش دهند. برای برقراری ارتباط با بیماران در مورد زمان انتظار یا نوبت آنها، مطب خود را به پیام‌های متنی امن مجهز کنید.

یک محیط کار دوستانه ایجاد کنید

اغلب اوقات، بیماران برای قرار ملاقات با پزشک خود، تایم کاری را از دست می‌دهند، که می‌تواند استرس زا و ناراحت کننده باشد. در اینجا برخی از ویژگی‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای ارتقا کیفیت اتاق انتظار به آن اضافه کنید تا به بیماران خود کمک کنید به کارشان هم برسند:

  • اتصال وای فای رایگان.
  • پریزهای برق فراوان.
  • شارژرهای اپل و اندروید.
  • میز کار (انفرادی یا اشتراکی).

چگونه مطب را استاندارد کنیم؟

سخن پایانی: یک اتاق انتظار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک اتاق انتظار مناسب که سلامت، تندرستی و بهره وری را ارتقا می‌دهد بخشی از تجربه ای است که بیماران را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند. هیچ کس از انتظار کشیدن لذت نمی‌برد، اما اتاق انتظار شما می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. یک اتاق انتظار خوب باعث راحتی و استقلال می‌شود. حتی اگر بیماران باید منتظر بمانند، می‌توانند احساس کنند که مالکیت زمان خود را در اختیار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا