مدیریتمطالب آموزشی

6 استراتژی برای بهبود جذب بیمار

چگونه برنامه حفظ و بهبود جذب بیمار خود را تقویت می کنید؟ داده ها و ابزارهای اتوماسیون پتانسیل فوق العاده ای برای افزایش نرخ نگهداری و بهبود تجربه بیمار دارند. در این مقاله شش راهبرد عملی حفظ بیمار را بررسی می کنیم که می‌توانید فوراً آن‌ها را عملی کنید.

همانطور که صنعت مراقبت های بهداشتی تکامل می یابد و رقابت افزایش می یابد، حفظ بیمار به طور فزاینده ای حیاتی می شود. البته میزان از دست دادن بیمار از مطب به مطب دیگر متفاوت خواهد بود. برای بسیاری از سازمان ها، حفظ و نگهداری یک نگرانی اصلی نیست. شما می خواهید که بیماران بهبود یابند، سلامتی خود را بهبود بخشند و ادامه دهند.

مشاوره راه اندازی کلینیک

استراتژی های مدرن برای بهبود جذب بیمار

جای تعجب نیست که درگیر نگه داشتن بیماران و ورود به مطب می تواند یک مبارزه واقعی باشد. برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در این شرایط، شش استراتژی برای بهبود جذب بیمار را بررسی می کنیم.

استراتژی 1: بازخورد بیمار را منبع حقیقت خود قرار دهید

چه فرصت هایی را به بیماران خود می دهید تا بازخورد بدهند؟ شاید مهمتر از آن، برای به دست آوردن بینش از آن داده ها چه می کنید؟ اگر می‌خواهید بدانید چه چیزی باعث سرخوردگی بیمارانتان می‌شود، بهترین قدم این است که از آنها بپرسید. سپس، هم کارکنان مطب خود و هم تیم های بازاریابی را بر روی گرفتن و تجزیه و تحلیل بازخورد بیماران متمرکز کنید. در اینجا روش های متداول برای جمع آوری بازخورد بیمار آمده است:

  • نظرسنجی رضایت: ایده در اینجا درک نیازها، نگرانی‌ها و بازخوردی است که بیماران در نقاط حساس سفر خود دارند. برای مثال، آنها را پس از قرار ملاقات یا مراحل انجام دهید. چه چیزی می توانست بهتر باشد؟
  • مصاحبه های حضوری: می توانید از بیماران جدید بپرسید که چگونه شما را پیدا کرده اند. از بیماران موجود بپرسید که وضعیت چگونه پیش می رود و چه چیزی می تواند بهتر باشد. در صورت امکان، این مبادلات در مطب را در سیستم پرونده الکترونیک سلامت و CRM خود یادداشت کنید.
  • رسانه های اجتماعی: «گوش دهید» و بازخورد و احساسات موجود در نظرات، اشاره ها و مشارکت کلی خود را تجزیه و تحلیل کنید. گوش دادن اجتماعی به روشی قدرتمند برای سنجش جایگاه برند، شناسایی نقاط دردناک و بهره‌برداری از فرصت‌ها برای جلب نظر یا بازپس‌گیری نگرش بیمار تبدیل شده است.
  • راه حل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) : اشکال مختلف بازخورد بیمار را در CRM ثبت کنید. سپس این داده ها را می توان با ابزارهای دیگر برای اندازه گیری وفاداری بیمار، شناسایی روندها و موارد دیگر ادغام کرد. ایده ایجاد حلقه‌های بازخورد برای بهبود تجربیات بیمار در آینده است.

استراتژی 2: انتظارات بیمار را تنظیم کنید

اکنون، می دانید که جمع آوری بازخورد بیماران چقدر مهم است. از تمام اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید استفاده کنید تا به بیماران چیزی برای چشم انتظاری ارائه دهید. مراقبت از بیمار مدرن فراتر از پرداختن به نگرانی ها و شکایات مراقبت های بهداشتی یا صرفاً ارائه درمان پزشکی است. این شامل درک خواسته های آنها و استفاده از بینش برای ایجاد انتظارات است. صداقت هنگام پایبندی به انتظارات حیاتی است.

از دادن وعده‌های غیرواقعی خودداری کنید و اگر نتایج به دست نیامد، این را شفاف بپذیرید تا از تأثیر منفی برندتان جلوگیری کنید.

به عنوان مثال، یکی از بزرگترین مسائلی که بر تجربه بیمار در زمان نشستن در اتاق انتظار قبل از قرار ملاقات تاثیر می گذارد. همه ما موقعیت‌هایی را تجربه کرده‌ایم که مشخص نیست چه ساعتی باید به مقصد برسیم، که اغلب منجر به عدم ارتباط، طولانی شدن زمان انتظار و ناامیدی می‌شود. با اطلاع از اطلاعاتی مانند زمان انتظار تخمینی، زمان ایده آل رسیدن و غیره، این انتظارات را برای بیماران خود زودتر تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید، رضایت بیمار در حفظ بیماران و ایجاد یک درمان طولانی مدت و موفق بسیار مهم است. تجربیات منفی با درمان ضعیف می تواند طولانی مدت باشد و می تواند باعث شود که بیماران برای همیشه از عمل شما رد کنند.

استراتژی 3: شخصی سازی تعامل با بیمار

سازمان های مراقبت های بهداشتی باید بر شخصی سازی تعاملات بیمار تمرکز کنند. با انجام این کار، آنها می توانند رضایت بیمار را بهبود بخشند، وفاداری بیمار را تقویت کنند و مشتریانی را حفظ کنند که در غیر این صورت ممکن است به دنبال خدمات مراقبت های بهداشتی در جای دیگری باشند.

با شخصی‌سازی تعاملات، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند رفتار بیمار بهبود یافته را مشاهده کنند، از جمله ملاقات‌های از دست رفته کمتر، پذیرش مجدد کمتر و پرداخت‌های به موقع، که می‌تواند منجر به افزایش ارزش طول عمر بیمار شود. برای شخصی‌سازی تجربیات بیمار، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند چندین تاکتیک را اتخاذ کنند

آخرین چیزی که بیماران، مصرف‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی و عزیزانشان می‌خواهند این است که احساس کنند فقط تعداد دیگری از جمعیت هستند – به‌ویژه هنگام تصمیم‌گیری‌های مهم مراقبت‌های بهداشتی. ارتباطات بازاریابی شخصی پتانسیل تغییر این ادراک را دارد – تجربه بیمار را غنی می کند و بیماران را وادار می کند که به دنبال مراقبت از شما باشند.

در اینجا فقط چند نمونه از نحوه استفاده از شخصی سازی برای بهبود حفظ بیمار آورده شده است:

  • مواد مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه متناسب با مشخصات بیمار خاص
  • یادآوری های شخصی و اطلاعات مقدماتی برای قرار ملاقات های آینده
  • پیام‌رسانی مستقیم درون برنامه‌ای یا درون پورتال با پزشکان
  • پورتال های بیمار سفارشی شده با نتایج آزمایش، شرایط و غیره به روز شده است.
  • تجارب وب سایت مبتنی بر مکان

استراتژی 4: از فناوری برای افزودن راحتی استفاده کنید

در دنیای امروز، بخش قابل توجهی از سفر مراقبت های بهداشتی بیمار به صورت آنلاین انجام می شود. با پیشرفت مراقبت های بهداشتی دیجیتال، از جمله رزرو نوبت آنلاین، پورتال های بیماران و خدمات بهداشتی از راه دور، بیماران به طور فزاینده ای برای نیازهای مراقبت های بهداشتی خود به پلتفرم های دیجیتال متکی هستند.

در نتیجه، بیماران اکنون انتظار تجربه‌های دیجیتالی بی‌نظیر و بدون دردسر را در طول سفر مراقبت‌های بهداشتی خود دارند. کانال‌های دیجیتال به بخش مهمی از فرآیندهای تصمیم‌گیری بیماران تبدیل شده‌اند و آنها آنها را در مدیریت مراقبت‌های بهداشتی ضروری می‌دانند.

در بازارهای رقابتی مراقبت های بهداشتی، یک تجربه راحت برای بیمار نه تنها می تواند نحوه تشخیص برند خود باشد، بلکه می تواند عامل بزرگی در تصمیم گیری یا عدم بازگشت بیمار به مطب شما باشد. در اینجا چند راه برای استفاده از فناوری برای ایجاد تجربیات راحت‌تر برای بیمار وجود دارد:

  • برنامه‌ریزی آنلاین را ارائه دهید – اجازه دهید با آن روبرو شویم، دیگر برداشتن تلفن و تماس برای قرار ملاقات کاملاً منسوخ شده است. . این همچنین می‌تواند به ویژه برای بیمارانی که برنامه‌های شلوغی دارند یا ترجیح می‌دهند به راحتی از طریق رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود قرار ملاقات داشته باشند، مهم باشد.
  • ارسال پیامک یادآوری قرار ملاقات – با ارسال پیام های متنی خودکار به بیماران یک یا دو روز قبل از قرار ملاقات برنامه ریزی شده، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند زمان و مکان قرار ملاقات را به بیماران یادآوری کنند، که می تواند احتمال عدم مراجعه را کاهش دهد.
  • یک ربات چت در وب سایت خود نصب کنید – چت بات ها می توانند ابزار مفیدی برای بیمارانی باشند که در مورد سلامت خود سؤال یا نگرانی دارند. با نصب یک ربات چت در وب سایت خود، می توانید بدون نیاز به تماس و صحبت با یک پذیرش یا منتظر تماس یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی، راهی آسان برای دریافت پاسخ سوالات خود به بیماران ارائه دهید.

استراتژی 5: شاخص های کلیدی عملکرد را که برای  بهبود جذب بیمار مهم هستند اندازه گیری کنید

راه های بی شماری برای سنجش موفقیت دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. ما برای سنجش میزان بهبود ناشی از استراتژی‌هایمان و همچنین تمرکز بر فعالیت‌های آینده به KPI نیاز داریم.

نرخ حفظ بیمار شما (PRR) یک شاخص قوی از رضایت بیمار، کیفیت تجربه و نحوه بهینه سازی استراتژی بازاریابی برای بهبود این معیار است.

نرخ ریزش

به طور معمول، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی با در نظر گرفتن تعداد بازدید واقعی در برابر تعداد بازدید مورد انتظار، نرخ ریزش را اندازه می گیرند. نرخ ریزش اساساً مخالف نرخ حفظ است. با این حال، نگاه کردن به نرخ ریزش می تواند بینش منحصر به فردی در مورد اینکه چرا بیماران بر نمی گردند ارائه دهد.

ارزش طول عمر بیمار

ارزش طول عمر بیمار (PLTV) میانگین پولی را که مشتریان شما در طول رابطه با مطب شما خرج می کنند محاسبه می کند.

استراتژی 6: از اتوماسیون بازاریابی (MA) برای هدایت موتور حفظ بیمار استفاده کنید

در نهایت، از MA به نفع خود استفاده کنید. به این فکر کنید که چگونه نقاط تماس و فرآیندها را خودکار کنید تا کارایی را بهبود بخشید و سازمان خود را برای بیماران خود در اولویت قرار دهید. این ممکن است شامل کمپین‌های ایمیل، هدف‌گیری مجدد تبلیغات یا اتوماسیون CRM باشد.

صرف نظر از وضعیت نگهداری بیمار در سازمان شما، شش استراتژی فوق فقط می تواند کمک کند. به صورت خلاصه برای  بهبود جذب بیمار باید:

  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل بازخورد بیمار را اولویت بندی کنید
  • انتظارات بیمار را تنظیم کنید
  • تجربه بیمار را شخصی سازی کنید
  • از فناوری برای اضافه کردن راحتی استفاده کنید
  • معیارهای اصلی حفظ بیمار را شناسایی و اندازه گیری کنید
  • از اتوماسیون بازاریابی برای به حرکت درآوردن موتور نگهداری استفاده کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 55 = 62

دکمه بازگشت به بالا