سایت و سئومطالب آموزشی

نکاتی که باید هنگام طراحی وب سایت پزشکی رعایت کنید

برای یک مدیر کلینیک پزشکی و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی فقط ایجاد و ارسال محتوا در وب سایت ها کافی نیست. اگر می‌خواهند در دسترسی به بیماران و کمک به آنها مؤثر باشند، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی باید بهترین شیوه‌ها را هنگام توسعه وب‌سایت‌های خود و طراحی وب سایت پزشکی دنبال کنند.

از سیستم های دیجیتال مناسب برای طراحی وب سایت پزشکی استفاده کنید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما انتخاب سیستم مناسب می‌تواند کمک کند تا وب سایت مراقبت های بهداشتی خود را به خوبی شروع کند. یعنی، آنها می‌خواهند یک سیستم مدیریت محتوای مناسب (CMS) را انتخاب کنند. در حالت ایده‌آل، سیستم باید با سایتی که ایجاد می‌کنند و سطح راحتی آنها با ایجاد وب‌سایت مطابقت داشته باشد.

خدمات طراحی سایت پزشکی

نمونه هایی از سیستم های مدیریت محتوا عبارتند از:

  • CMS های نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) در فضای ابری ذخیره می شوند، به این معنی که در اینترنت وجود دارند. راه‌حل‌های SaaS محتوای وب را مدیریت می‌کنند، فعالیت‌های مبتنی بر وب را میزبانی می‌کنند و برای مسائل فنی پشتیبانی می‌کنند.
  • CMS های اختصاصی توسط شرکت های منفرد ایجاد و اداره می شوند. کاربران اغلب برای استفاده از نرم افزار خود هزینه مجوز می خرند و هزینه های منظمی را برای پشتیبانی و به روز رسانی می پردازند.
  • CMS های منبع باز برای دانلود رایگان هستند اما از کاربران می خواهند برای سفارشی سازی، الگوهای خاص و کمک و پشتیبانی فنی هزینه کنند. نمونه هایی از سیستم های منبع باز عبارتند از وردپرس، دروپال و جوملا.

هنگام انتخاب CMS برای طراحی وب سایت پزشکی نیازهای سایت و همچنین افرادی که آن را ایجاد می‌کنند را در نظر بگیرید.

آیا سازندگان وب سایت شما سایت های دیگری را ایجاد یا مدیریت کرده اند؟ اگر این کار را نکرده اند، ممکن است با گزینه های منبع باز راحت تر باشند. راه‌حل‌ها ممکن است در ابتدا ارزان‌تر باشند، اما از کاربران نیز می‌خواهند که کارهای بیشتری را از ابتدا ایجاد کنند و تعمیرات بیشتری را به تنهایی انجام دهند.

از طرف دیگر، طراحان وب کمتر با تجربه ممکن است بخواهند گزینه های CMS را انتخاب کنند که کمک و پشتیبانی فنی بیشتری را ارائه می دهد.

همچنین برخی CMS وجود دارد که به صراحت برای سایت های مراقبت های بهداشتی طراحی شده اند، بنابراین افراد ممکن است بخواهند پول و زمان خود را برای کشف این گزینه ها سرمایه گذاری کنند.

به این فکر کنید که چرا مردم از سایت شما استفاده می‌کنند

فکر کردن در مورد افرادی که از وب سایت های پزشکی استفاده می‌کنند به همان اندازه طراحی وب سایت پزشکی مهم است. خوانندگان هنگام بازدید از سایت های خاص چه چیزی را می‌خواهند ببینند؟ پیش‌بینی نیازهای کاربران می‌تواند به طراحان وب مراقبت‌های بهداشتی کمک کند تا مشخص کنند که چه محتوایی را می‌خواهند در سایت‌های خود بگنجانند و چه چیزی را می‌خواهند پشت سر بگذارند.

آیا وب سایت های در نظر گرفته شده برای مطب های خصوصی پزشکان عمومی هستند؟ اطلاعات تماس برای این نوع سایت ها بسیار مهم است، بنابراین طراحان ممکن است بخواهند شماره تلفن و آدرس را به طور برجسته در هر صفحه نشان دهند. آنها همچنین ممکن است یک صفحه تماس جداگانه با ما ایجاد کنند که حاوی اطلاعات اضافی است که می‌تواند به بیماران فعلی و آینده کمک کند تا در تماس باشند و همچنین به برخی از سؤالات آنها پاسخ دهند.

وب‌سایت‌های متخصصانی مانند اپتومتریست‌ها یا چشم‌پزشکان نیز می‌توانند حاوی اطلاعات تخصصی‌تری باشند. برای مثال، این سایت‌ها می‌توانند صفحات جداگانه‌ای را برای هر بیماری که روش‌ها درمان می‌کنند، داشته باشند. مردم همچنین نگران پرداخت هزینه برای این درمان‌ها هستند، بنابراین ممکن است شرکت‌ها بخواهند صفحه‌ای اضافه کنند که انواع پرداخت‌هایی را که می‌پذیرند توضیح دهد.

آنها می توانند ارائه دهندگان بیمه ترجیحی خود را فهرست کنند. آنها همچنین می توانند فرمی ایجاد و ارسال کنند که به بیماران احتمالی اجازه می دهد اطلاعات بیمه خود را ارسال کنند یا سؤالات مالی بپرسند.

ویژگی‌های دسترس‌پذیری را بگنجانید

سایت ها به چیزی بیش از محتوا نیاز دارند. آنها همچنین باید در دسترس باشند تا واقعاً مؤثر باشند. در دسترس قرار دادن وب‌سایت‌ها برای همه نه تنها کار خوبی نیست، بلکه قانون است. در طراحی وب سایت پزشکی به نکات زیر توجه کنید:

  • به افراد اجازه دهید علاوه بر موس های کامپیوتری از صفحه کلید برای پیمایش استفاده کنند.
  • شامل برچسب‌ها، دستورالعمل‌های واضح و هشدارهای خطا باشد که نشان می‌دهد افراد به اشتباه فیلدهای خاصی را پر می‌کنند یا نادیده می‌گیرند.
  • برای ویدیوها و متن‌های جایگزین که تصاویر موجود در سایت را توصیف می‌کنند، زیرنویس اضافه کنید.
  • از تضاد رنگی کافی استفاده کنید و برای استفاده به نشانه های رنگی تکیه نکنید.

چنین ویژگی هایی باعث می‌شود افراد دارای معلولیت راحت تر بتوانند اطلاعات وب سایت ها را درک کنند. از آنجایی که دفاتر پزشکی افراد دارای معلولیت و شرایط را درمان می‌کنند، ضروری است که این مراکز مراقبت های بهداشتی هر کاری که می‌توانند برای دسترسی به بیمارانی که به آنها خدمت می‌کنند انجام دهند.

شامل صفحات پرسش و پاسخ و نوارهای جستجو

کلینیک های پزشکی باید سایت‌هایی را طراحی کنند که برای همه آسان باشد. علاوه بر صفحاتی که شامل اطلاعات تماس و بیمه است، ممکن است مطب‌ها بخواهند صفحه پرسش‌ های متداول (FAQ) را نیز در بر گیرند. صفحات مطب های فردی ممکن است سوالات و پاسخ هایی داشته باشند که منحصر به مطب آنها باشد، اما بیماران بسیاری از مطب ها ممکن است سوالات مشابهی داشته باشند، مانند:

  • در صورت بسته شدن مطب پزشکی چه اتفاقی می افتد؟
  • سلامت از راه دور چیست؟
  • برای کمک بیشتر با چه کسی تماس بگیرم؟

پاسخ به چنین سؤالاتی راه دیگری است که دفاتر مراقبت های بهداشتی می‌توانند به بیماران خود کمک کنند. نوار جستجو یکی دیگر از ابزارهای آنلاین مفید است که می‌تواند به سوالات بیماران پاسخ دهد و باید در طراحی وب سایت پزشکی گنجانده شود.

با افزودن این کادر به وب سایت های خود، متخصصان پزشکی ابزاری را معرفی می‌کنند که به بیماران امکان می‌دهد وب سایت ها را سریع و کامل جستجو کنند. با نوارهای جستجو، بیماران برای جستجوی اطلاعات دقیقی که به دنبال آن هستند، مجبور نخواهند شد تک تک صفحات یک وب سایت را جستجو کنند. در عوض، آنها می‌توانند در چند کلمه تایپ کنند تا در یک لحظه به آنچه نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

وب سایت ها را جذاب و ساده کنید

دسترسی به اطلاعات در وب سایت های پزشکی آسان تر است اگر سایت ها ساده و جذاب باشند. جذاب بودن نباید به معنای شیک بودن باشد. در واقع، طراحی زیبا و موثر اغلب ساده است.

طراحی زیبا می‌تواند شامل استفاده از مقدار محدودی از متن و احاطه کردن آن با فضای سفید فراوان باشد. این رویکرد می‌تواند متن را بسیار قابل مشاهده و آسان کند. طرح‌های ساده می‌توانند به مردم کمک کنند تا صفحات را سریع‌تر بخوانند. آنها می‌توانند به بارگذاری سریعتر صفحات کمک کنند. اینها ملاحظات مهمی در دنیای ما هستند.

شامل یک نوار منوی ناوبری ساده در بالای صفحات وب نیز می‌تواند به بازدیدکنندگان سایت در یافتن چیزها کمک کند. منو می‌تواند شامل چند کلمه باشد که به افراد کمک می‌کند صفحاتی را در سایت پیدا کنند، مانند

  • مکان ها و ساعات اداری
  • با تیم ما آشنا شوید
  • چیزی که ما درمان می‌کنیم
  • اطلاعات بیمه
  • با ما تماس بگیرید

هنگامی که بازدیدکنندگان سایت روی هر کلمه از نوار پیمایش کلیک می‌کنند، ممکن است با یک منوی کشویی با اطلاعات اضافی روبرو شوند. با استفاده از این جداول کشویی، طراحان سایت می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات قابل استفاده را بدون درهم ریختن هر صفحه به سایت اضافه کنند. سایت هایی که بدون درهم ریختگی هستند کنترل شده تر و برنامه ریزی شده تر به نظر می‌رسند. احتمال کمتری وجود دارد که قدیمی یا منسوخ به نظر برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا