مدیریتمطالب آموزشی

بازیابی خدمات مراقبت های بهداشتی چیست و چگونه آن را برای مطب خود شروع کنید

خدمات مشتری برای افزایش و حفظ رضایت و وفاداری به برند در تمام صنایع غیرقابل مذاکره است. با گذشت زمان، این روند به صنعت مراقبت های بهداشتی گسترش یافته است و بیماران در هر مرحله از سفر مراقبتی خود انتظار خدمات و تجربه عالی را دارند. از آنجایی که خدماتی که دریافت می‌کنند و تجربه کلی آن‌ها با یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، «عامل اعتماد» را تعیین می‌کند و تعیین می‌کند که آیا در آینده به مطب شما بازخواهند گشت و آن شما را به دیگران توصیه می‌کنند یا خیر. بنابراین بیایید یاد بگیریم که چگونه انتظارات بیماران را برآورده کنیم و با استفاده از بازیابی خدمات مراقبت های بهداشتی برای کلینیک یا بیمارستان خود، تجربه ای بی دردسر به آنها بدهیم.

بازیابی خدمات مراقبت های بهداشتی چیست؟

بازیابی خدمات مراقبت های بهداشتی عمل شناسایی بیماران با تجربه خدمات بالینی یا مراقبت نامطلوب و رفع چنین مشکلاتی یا اصلاح برای اصلاح چنین شرایطی است. این کمک می کند تا اعتماد و خوشحالی بیماران ناراضی و ناراضی را به دست آوریم. هنگامی که بیماران احساس می کنند که نیازهای آنها برآورده نشده است یا اقدام کارمند تأثیر منفی ایجاد کرده است، آن کارمند باید به آن موقعیت رسیدگی کند و باید راه هایی را برای تبدیل آن به یک تجربه مثبت انتخاب کند. به هر حال، هدف کلیدی اقدامات مراقبت های بهداشتی، پیروی از یک رویکرد بیمار محور در عین ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی با هزینه های مقرون به صرفه و ایجاد تجربه ای راحت و غنی برای بیمار است.

چرا بازیابی خدمات مراقبت های بهداشتی ضروری است؟

در دنیای امروز، بازیابی خدمات مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است، زیرا به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اجازه می دهد تا انتظارات بیماران را برآورده کنند و شهرت برند خود را ایجاد کنند. این یک استراتژی موثر است که به اقدامات مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا رابطه خود را با بیماران خود حفظ کنند و در نهایت منجر به رضایت بیشتر مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی شود. عدم برآورده کردن انتظارات بیماران باعث می شود اعتماد بیماران را از دست بدهید و آنها شروع به در نظر گرفتن شخص دیگری برای خدمات مراقبت های بهداشتی خود می کنند. بازیابی خدمات نقش عمده ای در ایجاد فرهنگ مهربانی در اقدامات پزشکی ایفا می کند. این به کارکنان بیمارستان اجازه می دهد تا فعال تر، دلسوزتر، مراقب و همدل تر با بیماران خود باشند. احساس حضور شما در زمان نیاز و ناراحتی و حفظ نگرش مثبت نسبت به نیازهای بیماران باعث افزایش اعتماد به نفس و وفاداری بیمار می شود.

در صنعت مراقبت های بهداشتی، حفظ بیمار همیشه بازگشت سرمایه (ROI) بهتری را فراهم می کند، زیرا آمارها نشان می دهد که دستیابی به بیماران جدید پنج برابر بیشتر از حفظ بیماران موجود است. همچنین، یک بیمار موجود احتمالاً با هر ویزیت بیشتر از فردی که برای اولین بار وارد مطب یا کلینیک شما می شود، هزینه می کند. این به دلیل اعتماد و اطمینان بیماران ایجاد شده در طول سال ها است که باعث راحتی و رضایت بیشتر آنها از خدمات مراقبت های بهداشتی می شود.

مراحل اجرای استراتژی های بازیابی خدمات برای اقدامات مراقبت های بهداشتی

اگر می خواهید در بازیابی خدمات در مراقبت های بهداشتی سرآمد باشید، در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

شماره 1. نیازهای بیماران را پیش بینی کنید

پیش‌بینی نیازهای بیماران باعث تقویت اعتماد و ایجاد وفاداری می‌شود. این امر باعث ایجاد رابطه قوی بین پزشکان و بیمارانشان می شود و باعث می شود بیمار احساس کند در دستان امنی است.

شماره 2. ارائه خدمات قابل اعتماد

مهمترین استراتژی ارائه مراقبت عملی، راحت و بی عیب از بیمار است. این امر مستلزم تعهد مناسب و فعالانه عمل و کارکنان شما است.

شماره 3. فورا اقدام کنید

صرف ساعت های طولانی برای حل یک مشکل می تواند برای بیماران خسته کننده باشد. بنابراین، هرچه سریع‌تر مشکل را برطرف کنید، شانس بازیابی موفقیت‌آمیز سرویس بیشتر است.

شماره 4. جبران کردن

این یکی از راه های ممکن برای اصلاح یک اشتباه است. ارائه یک عذرخواهی صمیمانه، راه حلی برای رفع مشکل، یا حتی یک هدیه یا یک نشانه قدردانی می تواند راه هایی برای انجام این کار باشد. این حس توجه را نسبت به بیماران ایجاد می کند.

5. ارتباط باز و فراگیر

با ارائه نظرسنجی ها و داشتن ارتباط مستقیم و جامع که بیماران می توانند بازخورد، نگرانی ها و تجربیات خود را بدون ترس و تردید به اشتراک بگذارند، بیماران را تشویق کنید تا بازخورد خود را به اشتراک بگذارند.

شماره 6. یک فرآیند بسازید

توسعه یک استراتژی برای انواع مختلف خرابی خدمات ضروری است زیرا به حل مشکلات با ثبات و اطمینان کمک می کند.

شماره 7. کار گروهی

کار گروهی افراد را با پیشینه ها، تجربیات و مفاهیم مختلف گرد هم می آورد. تیمی که برای حل یک مشکل با یکدیگر همکاری می کنند، عملکرد کلی سازمان را افزایش می دهد و به حفظ بیمار با سرعت بیشتری کمک می کند.

سخن پایانی

بازیابی خدمات مراقبت‌های بهداشتی بر نحوه ارتباط بیماران با پزشکان، نحوه درک آنها از عملکرد مراقبت‌های بهداشتی شما و میزان احتمال بازگشت آنها برای مراقبت‌های بعدی تأثیر دارد. چیزی که به نظر بعضی ها آزاردهنده جزئی است، یک شکست قابل توجه برای دیگران است که اعتماد بیماران به سازمان شما و توانایی آن برای ارائه مراقبت ایمن و با کیفیت بالا را از بین می برد. به هر حال، اگر نتوانید چیزهای کوچک را به درستی انجام دهید، چگونه می توانند در مورد نگرانی های عمده سلامتی به شما اعتماد کنند؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 8 = 24

دکمه بازگشت به بالا