مدیریتمطالب آموزشی

8 استراتژی حفظ بیمار که به مطب شما کمک می کنند

برای رشد و شکوفایی کلینیک شما، نه تنها باید بر جذب بیماران جدید بلکه بر حفظ بیماران موجود تمرکز کنید. اما کلینیک شما باید از چه راهکارهایی برای حفظ بیمار استفاده کند؟ در این مقاله استراتژی های ارزشمندی در مورد نحوه نگهداری بیماران را خواهید آموخت. اما ابتدا، بیایید ببینیم چرا حفظ بیمار برای کلینیک شما بسیار مهم است.

چهار مزیت کلیدی حفظ بیمار

مزیت حفظ بیمار چیست؟ داشتن پایگاه بیماران وفادار یکی از جنبه های اساسی موفقیت کلینیک شما است. بیایید ببینیم که چگونه می توانید از اجرای یک استراتژی حفظ بیمار قوی بهره مند شوید.

  • 1. افزایش درآمد

بیماران راضی بیشتر از بیماران جدید به شما اعتماد دارند، زیرا آنها در حال حاضر رابطه قوی با کلینیک شما دارند. یک بیمار راضی احتمالاً بیشتر از کسی که برای اولین بار وارد کلینیک شما شده است هزینه می کند.

اعتماد از طریق هر بازدید ایجاد می شود، که به بیماران کمک می کند وقتی دوباره به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی نیاز دارند، در بررسی خدمات شما اطمینان بیشتری پیدا کنند. با ایجاد اعتماد با بیماران خود، می توانید بیماران بیشتری را حفظ کنید و در نتیجه درآمد کلینیک خود را افزایش دهید.

  • 2. تصویر برند خود را تقویت کنید

تصویر برند شما نحوه درک بیماران از خدمات شما است. با داشتن تصویر مثبت از برند، فرصتی برای جذب بیماران جدید و افزایش سودآوری به دست می آورید. بیماران راضی و خوشحال احتمال بیشتری دارد که در مورد برند شما صحبت کنند.

  • 3. کاهش هزینه های بازاریابی

مردم تا حد زیادی تحت تأثیر ارجاعات خانواده و دوستان خود قرار می گیرند. به این می گویند بازاریابی دهان به دهان. این ارزان ترین و یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی است که به شما کمک می کند بیماران بیشتری را به کلینیک خود جذب کنید.

  • 4. ارزش برند را بالا ببرید

اثبات اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری است. اهمیت بررسی ها و توصیفات را به سختی می توان دست بالا گرفت، به ویژه در مراقبت های بهداشتی. مردم وقتی بازخورد مثبتی درباره کلینیک شما در انجمن‌های آنلاین، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، دایرکتوری‌های تجاری و سایر کانال‌ها می‌بینند، نسبت به برند شما اطمینان بیشتری پیدا می‌کنند.

نحوه نگهداری بیماران

اکنون که می دانید چرا حفظ بیمار برای موفقیت کلینیک شما حیاتی است، بیایید نگاهی به موثرترین استراتژی های حفظ بیمار بیندازیم که می توانید از امروز اجرا کنید.

استراتژی شماره 1 رزرو قرار ملاقات را ساده کنید

در دنیای شلوغ امروزی، مردم از هر فرصتی برای تسهیل زندگی خود استفاده می کنند. هنگامی که بیماران به خدمات مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارند، می‌خواهند به راحتی در مواقعی که برایشان راحت است، بدون تلاش برای تماس با پذیرش شما در ساعات کاری، رزرو کنند. اگر بیماران نتوانند از خط تلفن شلوغ کلینیک شما برای گرفتن وقت ملاقات عبور کنند، احتمالاً در آینده در صورت نیاز به خدمات درمانی، هرگز به کلینیک شما مراجعه نخواهند کرد.

برای جلوگیری از ارتباط رفت و برگشتی هنگام رزرو قرار ملاقات، از فناوری استفاده کنید. با استفاده از نرم‌افزار رزرو نوبت، به بیماران خود اجازه دهید به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته از هر دستگاهی، قرار ملاقات‌ها را برنامه‌ریزی کنند، مجدداً برنامه ریزی کنند و آن را لغو کنند.

چنین راه‌حل‌هایی برنامه‌ریزی آنلاین آسان را بر اساس فرصت‌های زمانی در دسترس کلینیک ارائه می‌کنند و پذیرش‌کنندگان کلینیک و بیماران را از پخش برچسب تلفن آزاد می‌کنند. علاوه بر این، این ابزارها یادآورهای خودکار را برای اطلاع رسانی به بیماران و پزشکان در مورد قرار ملاقات های آینده ارائه می دهند.

استراتژی شماره 2. یک وب سایت حرفه ای داشته باشید

وب سایت شما مکانی برای بیماران بالقوه است تا در مورد کلینیک، خدمات، کارکنان، روش های درمانی و غیره اطلاعات کسب کنند. اطمینان حاصل کنید که حاوی اطلاعات به روز در مورد هر چیزی است که بیمار ممکن است بخواهد در مورد مرکز شما بداند. ناوبری آسان را ارائه دهید، از طراحی پاسخگوی تمیز اطمینان حاصل کنید، اطلاعات تماس را در یک مکان برجسته بگذارید، و محتوای مرتبط را برای افزایش اعتبار خود به اشتراک بگذارید. .

استراتژی شماره 3. فهرست کسب و کار گوگل خود را به روز کنید

داشتن فهرست کسب و کار گوگل می تواند برای شما و بیمارانتان مفید باشد. دسترسی سریع به اطلاعات شما در نتایج جستجوی Google را تضمین می کند و نقشه ای ایجاد می کند تا بیماران بتوانند به راحتی به مطب شما برسند. این نشان دهنده تعهد شما به ساده کردن همه چیز برای بیماران و تعهد شما به بازاریابی کسب و کارتان است.

استراتژی شماره 4 اطمینان حاصل کنید که فراتر از قرار ملاقات ها در دسترس هستید

ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که بیماران فراتر از قرار ملاقات هایشان به کمک شما نیاز داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که راه هایی را برای بیماران فراهم می کنید تا مستقیماً با پزشک خود یا با یک کارمند متعهد برای حل مشکلات خود ارتباط برقرار کنند. این امر هم روابط طولانی مدت بیمار-ارائه دهنده را تشویق می کند و هم به نتایج سلامتی بهتری منجر می شود.

همچنین، یک ربات چت را در پلتفرم آنلاین خود (وب سایت، نمایه رسانه های اجتماعی، پیام رسان) ادغام کنید تا به بیماران خود اجازه دهید به سرعت پاسخ سوالات متداول را پیدا کنند.

استراتژی شماره 5. زمان انتظار غیر ضروری را کاهش دهید

گاهی اوقات رزرو نوبت برای بیماران غیرممکن است زیرا فرصتی رایگان باقی نمانده است. واداشتن آنها به انتظار ایده بدی است زیرا هیچ کس منزوی زندگی نمی کند، و در حالی که شما برای کسی وقت ندارید، احتمالاً این فرد متخصص دیگری پیدا می کند که به اندازه شما شلوغ نباشد.

بنابراین، اکنون که می دانید، باید زمان انتظار غیرضروری را کاهش دهید تا اطمینان حاصل کنید که بیمارانتان به شما باز می گردند، چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ اولین رویکرد این است که هر بار که ویزیت ویدیویی به پایان می رسد، جلسات با بیمار را دوباره برنامه ریزی کنید. به بیمار خود پیشنهاد دهید تا زمان آزاد را انتخاب کند که با برنامه آنها مطابقت داشته باشد و در عین حال برای شما راحت باشد.

یکی دیگر از راه‌های افزایش ماندگاری این است که لیست‌های انتظار و اعلان‌ها را پیاده‌سازی کنید تا بیمارانی که به وقت شما نیاز دارند بدانند که در زمان‌هایی که ساعات رایگان دارید، یک اسلات رایگان دارید.

استراتژی شماره 6. طراحی مجدد فضای انتظار بیمار

زمانی که قرار ملاقات حضوری ارائه می دهید، ممکن است حذف کامل زمان انتظار غیرممکن باشد. با این حال، می‌توانید زمان‌های انتظار را برای بیمارانتان لذت‌بخش‌تر کنید تا به جای رفتن به کلینیک دیگر زحمت صبر کردن را نداشته باشند. بیایید ببینیم چگونه می توانید فضای انتظار خود را برای افزایش راحتی بیمار تغییر شکل دهید. تمرکز روی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • فضای دنج و دوستانه
  • رنگ های مناسب اتاق انتظار
  • صندلی های راحت
  • نور مناسب اتاق
  • اتصال به اینترنت پایدار
  • نوشیدنی و غذای رایگان
  • مطالب خواندنی مانند روزنامه، بروشور، کتاب و غیره.

یک منطقه بازی جداگانه با اسباب بازی ها و کتاب های کودکان برای بازدیدکنندگان با بچه ها در نظر بگیرید. این به والدین کمک زیادی می کند در حالی که منتظر قرار ملاقات هستند.

استراتژی شماره 7. از تجربه عالی بیمار اطمینان حاصل کنید

تجربه روان بیمار هم در کلینیک و هم در حوزه دیجیتال، کلید تقویت وفاداری بیمار است.  برای تشویق بیماران خود به ورود مجدد به کلینیک شما، مطمئن شوید که تمام جنبه های تجربه آنها در مطب بر روی بیمار متمرکز است با داشتن موارد زیر:

  • استقبال از کارکنان میز پذیرش
  • پرسنل همدل و دلسوز
  • یک محیط فیزیکی خوب و دنج

استراتژی شماره 8 از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

حضور منظم در رسانه های اجتماعی به مرکز شما فرصت بزرگی را برای ارتباط با بیماران فعلی از طریق محتوای به روز مرتبط ارائه می دهد که می تواند به مردم کمک کند تا مسائل خود را حل کنند، درباره برند شما بیاموزند و تصمیم بگیرند.

شما می توانید انواع مختلفی از محتوا را از اطلاعات آموزنده گرفته تا تصویرسازی و آموزشی به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که با تعامل با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی فعال هستید، به نظرات، پیام ها، سؤالات و اشاره ها پاسخ دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا