مدیریتمطالب آموزشی

چرا جمعیت شناسی بیماران در بهداشت و مراقبت های پزشکی مهم است؟

داده های بهداشتی و جمعیت شناسی بیماران نقش مهمی در ارزیابی سلامت جمعیت ایفا می کند. مقامات مراقبت های بهداشتی برای تدوین برنامه هایی برای بهبود سلامت، تعیین کمیت و مکان امکانات پزشکی و برنامه ریزی آموزش کارکنان پزشکی بر اطلاعات مربوط به اندازه جمعیت تکیه می کنند.

جمعیت شناسی به عنوان یک رشته علمی، ترکیب عددی جمعیت، توزیع آن بر اساس جنسیت، سن، گروه های اجتماعی و حرفه ای و جابجایی افراد در مناطق مختلف را بررسی می کند. آمار جمعیتی به طور گسترده در موارد زیر استفاده می شود:

  • ارزیابی سلامت جمعیت، از جمله نرخ تولد، مرگ و میر و میانگین امید به زندگی.
  • درک الگوهای تولید مثل که ساختار جمعیت محلی را شکل می دهد.
  • برنامه ریزی و پیش بینی شبکه های مراکز درمانی بر اساس اندازه و ساختار جمعیت.
  • ارزیابی اثربخشی برنامه ریزی و پیش بینی فعالیت های پزشکی- اجتماعی.

در نهایت، بدون درک ترکیب کمی و کیفی جمعیت، انجام یک تحلیل آماری کامل از سلامت، فعالیت‌های مؤسسه‌های پزشکی و برنامه‌ریزی روشن چالش برانگیز است. مراقبت های بهداشتی به شدت بر داده های مربوط به آمار و پویایی جمعیت متکی است.

داده های با کیفیت جمعیت شناسی بیماران منجر به تصمیم گیری با کیفیت بالا می شود

برخی از کلینیک ها و متخصصان نیز اطلاعات بهداشتی زیر را به همراه داده های جمعیت شناسی بیماران شامل می شوند:

  • اطلاعات بیمه
  • تاریخچه پزشکی
  • تحصیلات
  • محل کار

آموزش و اطلاعات کارفرما تأثیر مستقیمی بر روند درمان نخواهد داشت، اما می توانند برای کمپین های بازاریابی و نظرسنجی های جامعه شناختی مفید باشند. مهم است که به خاطر داشته باشید که رضایت بیمار را برای پردازش داده های او کسب کنید.

با این حال، جمع آوری داده ها به سادگی کافی نیست. نظارت بر کیفیت آن مهم است. بنابراین، کدام یک از تمام اطلاعات جمعیتی را می توان با کیفیت بالا در نظر گرفت؟

به عنوان مثال، اگر آزمایش خون بیمار انجام شود، نتایج باید به سرعت به پزشک بازگردانده شود، و باید دقیق و مرتبط باشد تا پزشک بتواند از این اطلاعات برای تشخیص وضعیت بیمار استفاده کند. اگر نتایج آزمایشگاهی دقیق باشد، پزشک قادر خواهد بود تصمیم بگیرد که چگونه بهترین درمان را با بیمار انجام دهد.

اگر اطلاعات جمعیت شناسی بیماران به موقع باشد، پزشک می تواند در مورد بهترین روش برای درمان سریع بیمار تصمیم بگیرد. هنگامی که داده های جمعیت شناختی در دسترس باشد و به راحتی بتوان آنها را به دست آورد، پزشک می تواند به طور موثر بیمار را ارزیابی و تشخیص دهد.

تمام اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی بیمار باید بررسی، روشن شود و در یک اکوسیستم پزشکی واحد در دسترس قرار گیرد.

چرا جمعیت شناسی بیمار مهم است؟

پایگاه‌های اطلاعاتی با اطلاعات جمعیت‌شناختی بیمار، زندگی کارکنان مراقبت‌های اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی را ساده می‌کند و به دلایل مختلفی بر نتایج سلامت تأثیر می‌گذارد. در اینجا برخی از مزایای مدیریت جمعیت شناسی بیماران برای سلامت عمومی آورده شده است.

سرعت دادن به روند صدور صورت حساب

اگر اطلاعات بیمه و سایر داده های مربوط به بیمار را جمع آوری و تأیید کرده باشید، صدور فاکتور به آدرس صحیح و دریافت بازپرداخت برای شما آسان خواهد بود. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است تاخیر در پرداخت وجود داشته باشد.

برای خودکارسازی صورتحساب و صورتحساب، از نرم افزار مدیریت مطب با سوابق سلامت یکپارچه استفاده کنید. به این ترتیب، نه تنها قادر خواهید بود اطلاعات مربوط به بیماران خود را به صورت ایمن با دسترسی 24 ساعته در یک مکان ذخیره کنید، بلکه قادر خواهید بود با یک کلیک ، فاکتور ارسال کرده و پرداخت را دریافت کنید.

تسهیل ارتباط موثر با بیماران

ایجاد اعتماد برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ضروری است. چگونه می توانید به کسی که به خوبی نمی شناسید اعتماد کنید؟ یک پایگاه داده با اطلاعات جمعیتی بیمار به روز به ارائه خدمات لازم، ارسال یادآوری در مورد قرار ملاقات های آینده، برقراری ارتباط از طریق ایمیل و پیام رسانی، و مدیریت پورتال های بیماران در کلینیک ها کمک می کند.

ارتباط دوستانه با بیماران برای هر دو طرف مفید است. بیمار می بیند که پزشک هر آنچه را که باید در مورد وضعیت سلامتی خود بداند می داند و دائماً اطلاعات را به روز می کند. این به بیمار این امکان را می دهد که آرام شود، به متخصص اعتماد کند و نقش فعالی در درمان خود داشته باشد.

عملکرد تبلیغات را بهبود می بخشد

داده های بیمار برای شناسایی موثرترین کانال ها برای کمپین های توسعه و بازاریابی هدفمند استفاده می شود.

به صورت کلی اطلاعات دموگرافیک یا جمعیت شناسی بیماران به دلایل متعددی نقش مهمی در مراقبت های بهداشتی و اجتماعی ایفا می کند. این کار به شناسایی بیماران، ایجاد ارتباط موثر با بیماران، کمک به آمار و تحقیقات مل و بهبود عملکرد تبلیغات کمک می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × = 45

دکمه بازگشت به بالا