سایت و سئومطالب آموزشی

4 دلیل برای اهمیت طراحی سایت پزشکی و سئوی پزشکی

وقتی به دنبال یک مرکز درمانی می‌گردید، معمولاً چه کاری انجام می‌دهید؟ در مرحله اول، بسیاری از مردم به دنبال معرفی پزشک از سمت خانواده یا دوستان خود هستند. نکته بعدی استفاده از اینترنت برای اطلاعات بیشتر است. اولین جایی که خواهید رفت وب سایت یک کلینیک یا مطب است. مورد بعدی ممکن است پلتفرم های دیگر، از جمله رسانه های اجتماعی باشد. بنابراین درک اهمیت طراحی سایت پزشکی برای موفقیت کلینک شما ضروری است.

طراحی وبسایت پزشکی

اهمیت طراحی سایت پزشکی

چه اتفاقی می‌افتد وقتی به سایت می‌رسید و متوجه می‌شوید که پاسخگوی نیازهای شما نیست؟ ممکن است متوجه شوید که صفحات قدیمی به نظر می‌رسند و تصاویر و ویدیوها وضوح پایینی دارند. چه مدت در آن سایت می‌مانید؟ و چقدر احتمال دارد که از آن کلینیک بازدید کنید؟ در این مقاله به اهمیت طراحی سایت پزشکی و سئو پزشکی می‌پردازیم.

چرا مراکز درمانی باید به طراحی وب سایت و سئو توجه کنند؟

دیده شدن برند

در گذشته، امکانات مراقبت های بهداشتی به ارجاعات دهان به دهان بستگی زیادی داشت. اما اکنون با مشتری مدرن تری سروکار داریم که اطلاعات زیادی در اختیار دارد. آنها همچنین انتخاب های زیادی دارند و می‌توانند بسیار حساس باشند.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو پزشکی (SEO) هر قدمی است که برای نمایش بیشتر وب سایت خود برای موتورهای جستجو انجام می‌دهید زیرا رتبه بندی خوب بسیار مهم است.

گوگل معیارهای خاصی دارد که هنگام تعیین رتبه بندی سایت پزشکی به دنبال آن است  و عبارتند از:

  • یک وب سایت واکنش گرا، در دسترس و ایمن
  • سرعت بارگذاری صفحات بالا
  • چقدر سایت در دستگاه های تلفن همراه ریسپانسیو است
  • بهینه سازی محتوا با کلمات کلیدی مناسب
  • کیفیت لینک ها

نحوه رفتار افراد هنگام ورود به وب سایت شما نیز می‌تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر نرخ پرش به دلیل تجربه کاربری ضعیف بیمار بالا باشد، موتورهای جستجو متوجه خواهند شد. در پایان، رتبه شما کاهش می‌یابد و منجر به دید ضعیف می‌شود.

جلوتر از رقبا بمانید

بخش بهداشت و درمان رقابت زیادی دارد. واقعیت این است که افراد بیشتری از سیستم عامل های دیجیتال برای جستجوی اطلاعات استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که بیشتر برندها را خواهید دید که حضور آنلاین دارند. بهترین سئو برای مطب پزشکی مراقبت های بهداشتی برای کسب و کاری که خواهان دیده شدن است حیاتی است.

از وب سایت خود برای نشان دادن کارهای دیگری که کسب و کار پزشکی شما انجام می‌دهد استفاده کنید. به عنوان مثال، فرض کنید با یک بنیاد خیریه به عنوان برنامه مسئولیت اجتماعی شرکت خود شریک هستید. مردم می‌خواهند بدانند که کسب و کار شما از جامعه حمایت می‌کند. شما می‌توانید مشتریان زیادی را از رقبا بگیرید و نشان دهید که این فقط برای شما تجارت نیست.

کارهایی را که با عکس‌ها، فیلم‌ها، مطالعات موردی و موارد دیگر انجام می‌دهید به نمایش بگذارید. از پلتفرم‌هایی مانند Google برای ابزارها و خدمات غیرانتفاعی برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر استفاده کنید. برای مثال، برنامه غیرانتفاعی YouTube به شما امکان می دهد ویدیوها را برای تعامل بهتر به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از همین ابزار برای جمع‌آوری کمک مالی استفاده کنید، تا مردم از اهداف شما حمایت کنند.

هنگام آپلود تصاویر و ویدیوها، بهینه سازی آنها برای موتورهای جستجو ضروری است. برخی از مراحلی که می توانید انجام دهید عبارتند از:

  • تغییر اندازه یا فشرده سازی تصاویر برای کاهش اندازه فایل. تصاویر سنگین باعث کاهش سرعت وب سایت می شود.
  • یک فرمت فایل مناسب را انتخاب کنید. JPEG به خوبی کار می کند، اما گزینه PNG و GIF را نیز دارید.
  • از کلمات کلیدی مناسب در نام فایل، توضیحات متا و کپشن ها استفاده کنید
  • اطمینان حاصل کنید که فیلم ها و تصاویر مرتبط هستند
  • متن جایگزین را بهینه کنید تا توضیح دهید تصویر یا ویدیو در مورد چیست. مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را وارد کرده‌اید.

اهمیت طراحی سایت پزشکی به دلیل مقرون به صرفه و قابل اندازه گیری بودن

یک وب سایت واکنش گرا روشی مقرون به صرفه برای تبلیغات کسب و کار شما ارائه می‌دهد. شما در واقع هزینه ای برای طراحی سایت پزشکی متحمل خواهید شد. اما پس از اتمام، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای حفظ آن تلاش کنید. هزینه هایی که خرج می کنید با هزینه مثلاً اجرای تبلیغات تلویزیونی قابل مقایسه نیست.

بازاریابی دیجیتال همچنین انعطاف پذیری را فراهم می کند و امکان هدف گذاری بهتر را فراهم می کند. ممکن است برای تبلیغات آنالوگ پول زیادی مصرف کنید. اما، چقدر مطمئن هستید که مخاطبان هدف شما رسانه را تماشا یا مطالعه می کنند؟

یکی از بزرگترین چالش های تبلیغات آنالوگ این است که اندازه گیری بازگشت سرمایه (ROI) دشوار است. خانه های رسانه ای این را به شما نمی گویند، اما بیشتر ارقام تخمین یا حدس و گمان هستند.

این موضوع در مورد دیجیتال مارکتینگ صدق نمی‌کند. پلتفرم هایی مانند گوگل آنالیتیکس به شما اطلاعاتی در مورد تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما می دهد. گزارش‌ها همچنین به شما می‌گویند که چقدر می‌مانند و چقدر با محتوا ارتباط برقرار می‌کنند.

علاوه بر این، شخصی که در وب سایت شما قرار می گیرد، انتخاب عمدی را برای کلیک روی پیوند انجام داده است. این بدان معناست که آنها در خدمات پزشکی یا مراقبت های بهداشتی که ارائه می دهید جدی هستند. حالا اینکه آیا علاقه آنها را حفظ می کنید یا نه بستگی به آنچه در وب سایت خود دارید دارد.

استفاده از خدمات یک طراح وب خبره ایده خوبی است. هزاران وب ساز رایگان به صورت آنلاین در دسترس هستند. ممکن است برای شما وسوسه انگیز باشد که کار را خودتان انجام دهید. اما، اگر این زمینه اصلی تخصص شما نیست، بهتر است آن را به کسی که در آن آگاه تر است بسپارید.

می توانید عناصری را که می توانند عملکرد سایت یا تجربه کاربر بیمار (UX) را به خطر بیندازند کنار بگذارید. سپس، اگر تصمیم دارید کار را انجام دهید، اجازه دهید یک متخصص قبل از عرضه عمومی آن را بررسی کند.

اطمینان حاصل کنید که سایت واکنش گرا، جذاب و آسان برای پیمایش است. شما همچنین باید محتوایی ارائه دهید که مرتبط با آنچه مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند باشد. زمانی را صرف تحقیق کنید تا هر چه دارید واقعی باشد. با چنین چیزی، متوجه می شوید که افراد بیشتری به سایت شما می آیند و بهتر درگیر می شوند.

اگر مطالب جالب باشد به اشتراک می گذارند، لایک می کنند و نظر می دهند. چیزی که به دست می آورید تبلیغات رایگان در میان طیف گسترده ای از مخاطبان است. ترافیک بالا به سایت شما نشان می دهد که شما سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید. بدون شک، رتبه شما بهبود می یابد و کسب و کار پزشکی شما را بیشتر نمایان می کند.

طراحی وب و سئو برای کاربران موبایل بسیار مهم است

بسیاری از مردم از دستگاه های تلفن همراه خود برای مرور و جستجوی اطلاعات استفاده می‌کنند. کاربران به سرعت دسترسی دارند و استفاده از آنها در هر مکانی راحت است. بنابراین، کسانی که در بخش مراقبت های بهداشتی هستند باید وب سایت های خود را برای موبایل بهینه کنند.

برخی از طراحان وب سایت را با تمرکز بر روی موبایل اول طراحی می کنند. سپس برای دسکتاپ بهینه سازی می کنند. بحث این است که اگر عناصر طراحی را برای چنین صفحه نمایش کوچکی درست کنید، نمی توانید در صفحه بزرگتر اشتباه کنید.

پلتفرم هایی مانند گوگل در مورد تجربه کاربر تلفن همراه بسیار سختگیر هستند. آنها اکنون هنگام رتبه‌بندی، فهرست‌بندی اولین موبایل را پیاده‌سازی می‌کنند. معنی آن این است که آنها هنگام ارزیابی سایت شما از نسخه موبایل استفاده می کنند. بنابراین مهم نیست که نسخه دسکتاپ چقدر فوق العاده است. تجربه در موبایل باید درجه یک باشد.

سخن پایانی

بهینه سازی موتورهای جستجو برای کسانی که در بخش مراقبت های بهداشتی هستند حیاتی است زیرا در این دنیا رقابت زیادی وجود دارد و شما باید راهی برای موفقیت کلینیک خود پیدا کنید.

فضای آنلاین فرصت های زیادی برای جذب بیمار جدید فراهم می‌کند و وب سایت شما شاید ضروری ترین ابزاری باشد که دارید. این به سرمایه گذاری برای رسیدن به یک طراحی خوب کمک می‌کند. ریسپانسیو بودن برای موبایل و محتوای پزشکی مرتبط نیز حیاتی است. همه اینها برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) حیاتی هستند. موتورهای جستجو باید بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 53 = 54

دکمه بازگشت به بالا