اخبار

مجازات 5 میلیونی مداخله در امور پزشکی کافی نیست!

پزشکان در سراسر دنیا جان مردم را نجات می‌دهند، اما اهمیت آنها بسیار فراتر از این است. پزشکان همچنین با کمک به بیماران برای به حداقل رساندن درد، بهبود سریعتر بیماری یا یادگیری زندگی با یک آسیب یا ناتوانی، در زندگی افراد تغییرات مهمی را ایجاد می‌کنند. توانایی یک بیمار برای لذت بردن از زندگی، حتی اگر قابل درمان نباشد، برای آنها و خانواده‌هایشان تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند. در عین حال و با وجود اهمیت و حساسیت شغل پزشکان، ورود افراد غیر متخصص به این حوزه نیز به مراتب آسیب‌زا تر است. عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور نیز در همین راستا اظهار داشت که حذف مجازات حبس از قانون مداخله در امور پزشکی و تبدیل آن  به ۵ میلیون جریمه نقدی به هیچ عنوان بازدارنده نیست.

دکتر یدالله سهرابی، عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور درباره قانون بازدارنده مداخله در امور پزشکی خاطرنشان کرد:

باید نظارت ها در این حوزه بیشتر شده و مجازات حبس برای مداخله گران در امور پزشکی و درمانی مردم بازگردانده شود.

دکتر یدالله سهرابی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با بیان این که شاهد مداخله روزافزون افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی مردم هستیم، اظهار داشت:

برخی افراد فرصت طلب با مداخله در امور پزشکی در قالب دایر کردن کلینیک‌های بدون مجوز و زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه‌های زنانه به صورت غیرمجاز و پنهانی مشتری جذب کرده و بدون حضور پزشک اقدام به انجام امور درمانی و زیبایی می کنند.

باید فرهنگسازی و آموزش های لازم از طریق رسانه ها صورت گرفته و عموم مردم با افزایش سطح سواد سلامت نسبت به خودمراقبتی توجه بیشتری نشان داده و از مراجعه به افراد فاقد صلاحیت برای انجام امور پزشکی و درمانی خودداری کنند.

وی با اشاره به تبلیغات اغواء کننده در فضای مجازی ادامه داد:

نیازمند نظارت بیشتر و ساماندهی فضاهای مجازی در خصوص تبلیغ کالاها و خدمات سلامت محور هستیم تا افراد سودجو نتوانند با سوء استفاده از سادگی و ناآگاهی افراد سلامت آن ها را مورد هدف قرار دهند.

دکتر یدالله سهرابی با تاکید بر این که جریمه مالی در این حوزه بازدارنده مداخله در امور پزشکی نیست، خاطرنشان کرد:

با توجه به این که امور پزشکی و درمانی با سلامت مردم سروکار دارد و شوخی بردار نیست ، حذف مجازات حبس و در نظر گرفتن 5 میلیون جریمه مالی نمی تواند از ورود افراد سودجو و فاقد صلاحیت به این حوزه جلوگیری کند.

حبس زدایی چاره کار نبوده و باید بطور جدی در خصوص مجازات های این حوزه بازنگری انجام شود تا از رشد قارچ گونه افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی مردم جلوگیری شود.

منبع: irimc.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

84 + = 86

دکمه بازگشت به بالا