مدیریتمطالب آموزشی

5 سوالی که پزشکان برای سنجش رضایت بیمار باید بپرسند

یکی از عواملی که نشان می دهد شما به بیماران خود اهمیت می دهید، پرسیدن است. در این مقاله پنج سوال اصلی را که باید برای سنجش رضایت بیمار بپرسید، یاد می‌‌گیرید.

بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا بیماران از عملکرد مطب شما خوشحال و راضی هستند چیست؟ وقتی از بیماران خود نظرسنجی می کنید چه از طریق فرم آنلاین و چه از طریق نظرسنجی های متنی ساده خودکار، سؤالات درست می توانند هر نگرانی را فوراً به شما جلب کنند. درخواست بازخورد به شما این امکان را می دهد که قبل از اینکه خیلی دیر شود واکنش نشان دهید و به آنها رسیدگی کنید.

اکنون که بیماران ارائه دهندگان زیادی برای انتخاب دارند، شما باید خدمات برجسته و مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشید تا از بیماران ناراضی جلوگیری کنید، که صرفا آنها را به سمت ارائه دهنده دیگری سوق می دهد. یکی از دلایل اصلی برای اجتناب، داشتن نظرات منفی است. نظرات منفی نه تنها می تواند بر وفاداری بیماران شما تاثیر بگذارد، بلکه می تواند تأثیر شدیدی بر شهرت آنلاین شما نیز داشته باشد.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

اگر علاقه مند به دانستن اینکه چگونه بر بیماران تاثیر می گذارید، نشان می دهد که می خواهید عملکرد و رابطه خود را با بیماران خود بهبود بخشید و این عالی است. در اینجا پنج سوال عالی وجود دارد که می توانید از بیماران خود بپرسید تا رضایت آنها را از عمل خود ارزیابی کنید.

پنج سوال عالی که باید برای سنجش رضایت بیمار بپرسید

برای سنجش رضایت بیمار از پنج سوال زیر در نظرسنجی بیمار استفاده کنید. می توانید آن را از طریق ایمیل، متن یا به صورت یک فرم آنلاین ارسال کنید.

1. بر اساس تجربه خود، چقدر احتمال دارد که [نام پزشک یا نام پزشک] را به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده توصیه کنید؟

این یکی از رایج ترین سوالاتی است که در نظرسنجی پرسیده می شود، اما بسیار مهم است. پرسش از تجربه بیمار بر اساس نحوه برخورد با آنها به شما کمک می کند تا میزان عملکرد خود را خوب ارزیابی کنید یا چه کاستی هایی وجود دارد. مراقبت های بهداشتی اغلب به توصیه های سایر بیماران، بر اساس رضایت از مراقبت یا درمانی که بیمار دریافت کرده است، وابسته است.

2. آیا برای تنظیم قرار ملاقات خود با مشکل مواجه شدید؟

اگر به دلیل ناکارآمدی مطب یا مشکلات ارتباطی به خوبی انجام نشود، برنامه ریزی قرار ملاقات می تواند تأثیر منفی بر بیماران بگذارد. ما می دانیم که بیماران نباید منتظر ماند، به خصوص که بسیاری از آنها بیمار هستند. اگر برنامه ریزی قرار ملاقات بر رضایت بیمار شما تأثیر می گذارد، گزینه های جدیدی را برای ارائه یک سیستم ارتباطی بهتر اضافه کنید.

نرم افزار مراقبت های بهداشتی وجود دارد که در آن برنامه ریزی قرار ملاقات برای ارائه دهنده و بیمار آسان است. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اکنون می توانند برای افزایش ترافیک بیماران، رزرو نوبت آنلاین را به وب سایت های خود اضافه کنند. حتی یادآوری‌های قرار می‌توانند از طریق سیستم‌های یادآوری هوشمند (مانند یادآوری خودکار پیام متنی دو طرفه) اتفاق بیفتند، به ارائه‌دهندگان اجازه می‌دهد یادآوری‌های متعددی تنظیم کنند، زمان روز را برای ارسال یادآوری‌ها انتخاب کنند، و یادآور هایی با محتوای قابل تنظیم برای بیماران ارسال کنند.

3. آیا [نام دکتر] به همه سوالات شما پاسخ داد؟

مهم است که تمام نگرانی های بیمار خود را برای ارائه خدمات خوب حل کنید. همیشه تأیید کنید که آیا به همه سؤالات آنها پاسخ داده شده است. آنها ممکن است احساس راحتی نکنند اگر سوالاتی در مورد سلامتی خود بی پاسخ مانده باشند که می خواهند قبل از پایان مشاوره به آنها بپردازند.

با پرسیدن اینکه آیا این نیاز را برآورده می‌کنید، می‌توانید در صورت نیاز تغییراتی در مشاوره‌ها در آینده ایجاد کنید.

4. چه چیزی را در مورد تمرین ما بیشتر دوست دارید؟

مراقبت کلی که به بیماران خود ارائه می دهید تعیین کننده بازگشت آنها است. از بیماران خود بپرسید که آنها چه خدماتی را در مورد مطب شما دوست دارند تا به انجام آنها ادامه دهید.

5. برای بهبود چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

شامل یک سوال باز این به بیمار این فرصت را می دهد که چیزی مفید برای سازمان شما ارائه دهد. پیشنهادات آنها به شما کمک می کند تا به پایگاه بیماران خود خدمات بهتری ارائه دهید و بدانید که برای تضمین رضایت بیمار باید چه حوزه هایی را تقویت کنید. از سوال کردن دریغ نکنید – اینگونه است که نقاط ضعف خود را یاد می گیرید تا آنها را بهبود ببخشید.

سوالات بالا می تواند به شما در سنجش رضایت بیمار از عمل خود کمک کند و پاسخ ها یا بازخوردها مهم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + = 11

دکمه بازگشت به بالا