سایت و سئو

طراحی سایت نوبت دهی پزشکی

سایت نوبت دهی پزشکی

طراحی سایت نوبت دهی آنلاین پزشکی با جدیدترین و جذاب‌ترین متدها امروزه می‌تواند نیاز قشر عظیمی از افراد را که بُعد مسافت برای آن‌ها تا دستیابی به پزشک وجود دارد، برطرف سازد. با سیستم نوبت دهی آنلاین در طراحی سایت پزشکی می‌توانید یک سایت متمایز از سایرین داشته باشید.

امروزه با گسترش بیماری‌های واگیردار بحث پزشک آنلاین کرونا برای حفظ پروتکل بهداشتی در کلینیک‌ها بیش از هر زمان دیگر داغ شده است و اکثر بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه ها اقدام به راه اندازی وب سایت اینترنتی می‌نمایند که در آنها اقدام به درج رزومه، اطلاعات پزشکان، تبلیغات پزشکی و … می‌نمایند اما طراحی وبسایت رزرو آنلاین پزشکی که امکان نوبت دهی به صورت آنلاین را فراهم می‌آورد یک گزینه خاصی است که در کمتر سایت پزشکی می‌توان آن را مشاهده کرد. البته امروزه بسیاری از سایت ها نیز وجود دارند که با طرح پزشک آنلاین، امکان ویزیت آنلاین بیمار از راه دور و در بستر اینترنت را فراهم می‌آورند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص طراحی وبسایت رزرو آنلاین پزشکی و ملزومات آن بیشتر صحبت کنیم.

چرا طراحی سایت نوبت دهی پزشکی نیاز است؟

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که به مطب پزشکی مراجعه کرده باشید که منشی بسیار شلوغ باشد و توان پاسخگویی به شما را نداشته یا گاهاً تلفن مطب مرتباً اشغال بوده و امکان صحبت برایتان فراهم نگردیده باشد. تمام این موارد در کنار بُعد مسافت که لازمه طی نمودن کیلومترها برای رسیدن به مطب پزشک است، از جمله نیازهایی می‌باشد که برنامه نویسان را به فکر طراحی سایت پزشکی انداخت. از سوی دیگر بسیاری از افراد قبل از اینکه پزشک مورد نظر خود را انتخاب نمایند، قطعاً در مورد وی جستجو می‌نمایند. لذا قرار دادن یک وب سایت پزشکی در اینترنت که گواه رزومه و سابقه پزشک باشد، می‌توانند دغدغه بسیاری از افراد را برطرف سازد.

به طور کلی طراحی سایت نوبت دهی پزشکی می‌تواند یک شروع خوب برای بازاریابی و تبلیغات پزشکی باشد زیرا یک قدم اساسی برای فاصله گرفتن از طب سنتی و روش های آن به سوی پیشرفت و همگام شدن با تکنولوژی می باشد.

برای اینکه بتوان با طراحی این گونه سایت ها بستر لازم برای قرارگیری در جایگاه مناسبی از دید گوگل را به دست آورد، لازم است تا نیاز بیماران خود را بدانیم و بر اساس آن‌ها اقدام به راه اندازی سایت کنیم. در این راستا برای طراحی سایت رزرو آنلاین پزشکی هر کدام از موارد زیر می‌تواند جایگاه طراحی سایت شما در اینترنت و موتورهای جستجو متمایز سازد:

نیاز وبسایت رزرو آنلاین پزشکی

قطعاً با طراحی سایت رزرو آنلاین پزشکی یک نمونه تبلیغات پزشکی نیز انجام می شود که خدمات آن پزشک از سایر هم رده‌های خود متمایز می‌شود. امروزه شاهد آن هستیم که بعضی از پزشکان با امکان ویزیت از راه دور و پزشک آنلاین اقدام به ویزیت بیماران خود می‌نمایند تا هرگونه دغدغه آنان را برطرف سازند.

طراحی وبسایت رزرو آنلاین پزشکی چه مزایایی دارد؟

قطعاً با طراحی وبسایت رزرو آنلاین پزشکی در زمان صرفه جویی می شود و نیازی به طی نمودن کیلومتر ها مسافت وجود ندارد. از سوی دیگر با طراحی سایت پزشکی، به صورت 24 ساعته می‌توان از خدمات پزشکی از جمله رزرو آنلاین بهره برد. کاهش مراجعات حضوری به کاهش ترافیک، انرژی، آلودگی و هزینه‌ها کمک می‌کند. از سوی دیگر با طراحی این گونه سایت‌ها و قرارگیری سابقه بیماران به صورت آنلاین در پرونده پزشکی، امکان بازیابی و رجوع مجدد به آنها سریع تر اتفاق می‌افتد.

برای طراحی سایت رزرو آنلاین پزشکی، قرار دادن چه بخش‌هایی الزامی است؟

طبیعتاً برای هر سایتی با توجه به نیازمندی‌ها، گزینه های متفاوت برای پاسخگویی به نیاز افراد درج می‌شود. این بین برای طراحی سایت رزرو آنلاین پزشکی لازم است تا موارد زیر در سایت درج شوند:

مزایای طراحی وبسایت رزرو آنلاین پزشکی

 

  • امکان ثبت نام و ورود به ناحیه کاربری:

در این بخش از سایت پزشک، بیمار باید بتواند اطلاعات شخصی و سابقه بیماری خود و هر آنچه که بیماری مرتبط می‌شود را وارد سامانه کند و اطلاعات وی برای همیشه در آن باقی بماند تا با هر بار با لاگین نمودن این اطلاعات قابل دریافت و مشاهده باشند.

  • درباره ما:

برای طراحی سایت نوبت دهی پزشکی، لازم است تا صفحه درباره ما درج شود که گویای اطلاعات پزشک، سابقه فعالیتی وی، اطلاعات کلینیک یا بیمارستان، عمل‌هایی که در آن مرکز بهداشتی انجام می‌شود و … باشد تا اعتماد بیماران را جلب نماید.

  • رزرو آنلاین:

برای آنکه پروتکل بهداشتی در کلینیک و مطب‌ها رعایت شود و بیماران زودتر یا دیرتر در مطب یا بیمارستان حضور پیدا نکنند، لذا زمان و تاریخ حضور دکتر مشخص می‌شود و بیمار در این بخش از خدمات پزشک آنلاین، می‌تواند تاریخ مورد نظر برای نوبت را وارد نماید و افراد می‌توانند بر اساس تایم آزاد خود اقدام به رزرو نوبت نماید. در این حالت کمترین ناهماهنگی ایجاد می‌شود و در انتها بیمار شرح مختصری از بیماری خود را درج نماید.

  • بررسی صف انتظار:

طراحی سایت پزشکی اگر به صورت حرفه‌ای انجام شود، می‌تواند دارای ارائه خدمات صف انتظار باشد. به این معنا که بیمار به صورت آنلاین می‌تواند بررسی نماید که چند نفر در صف قرار داند.

  • پرداخت الکترونیکی:

گاهاً بیمار مایل است تا ویزیت خود را به صورت آنلاین پرداخت نماید. مخصوصاً به دلیل رواج یافتن بیماری‌هایی از قبیل کرونا باید هرگونه تماس فیزیکی بین بیمار و پزشک از بین رود. لذا برای رعایت بهداشت در این زمینه می‌توان درگاه‌های الکترونیکی معتبر تعبیه نمود که تمام پرداخت‌ها به صورت اینترنتی باشد.

مواردی که در بالا عنوان شد، جز ملزومات اصلی برای طراحی سایت نوبت دهی پزشکی است. این بین درج محلی برای درج اطلاعیه‌ها، مقالات آموزشی و … نیز می‌تواند یک طراحی خوب را تکمیل سازد.

جمع بندی:

به صورت کلی در طراحی سایت نوبت دهی آنلاین باید به این نکته توجه نمود که قشرهای مختلف قرار است تا از دستگاه‌های مختلف، سایت شما را مشاهده نمایند لذا این سایت برای تمام اقشار می‌بایست قابل فهم باشد و امکان مشاهده آن با هر دستگاه الکترونیکی وجود داشته باشد. سرعت لود سایت و در نظر گرفتن پنل پیامکی از دیگر ویژگی‌هایی است که عموما در طراحی اینگونه سایت‌ها می‌تواند به عنوان آپشن در نظر گرفته شود.

نکنه حائر اهمیت دیگر این است که طراحی با توجه به نیاز بیمار و کاربر انجام شود. گاهاً نیاز است که بیمار بتواند مدارک پزشکی خود را در سایت آپلود کند لذا می‌بایست بخشی برای این مورد نیز درج شود. به صورت کلی در طراحی سایت پزشکی لازم است تا اصول سئو و برنامه نویسی در کنار ارائه خدمات پزشکی ارائه شوند تا بازدهی خوبی مشاهده گردد.

آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در راستای داشتن وبسایت پزشکی حرفه ای، تمام امکانات فوق را به شما می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا