بازاریابیمطالب آموزشی

5 نکته برای حفظ و جذب بیماران مصرف کننده

حرکت شرکت های بزرگ فناوری و سازمان های خرده فروشی به سمت مراقبت های بهداشتی، دیدگاه و انتظارات بیماران را در مورد مراقبت های بهداشتی تغییر داده است. بیماران اکنون انتظار دارند که تجربه مصرف‌گرای بیشتری داشته باشند که با بسیاری از تجربیات دیگری که در زندگی خود دارند مطابقت داشته باشد. در حالت ایده آل، بیماران مصرف کننده این تجربه را از دندانپزشک، متخصص بینایی یا پزشک مراقبت های اولیه خود می‌یابند. با این حال، اگر آن را در آنجا پیدا نکردند، به جستجوی آن در جای دیگری می‌روند.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

واقعیت این است که سازمان‌های بزرگ فناوری و خرده‌فروشی از این واقعیت استفاده می‌کنند که راحت دیده می‌شوند. یکی از رقبای خرده فروشی به معنای واقعی کلمه “MinuteClinic” نامیده می‌شود که نشان می‌دهد تجربه سریع و راحت خواهد بود. به این فکر کنید که چگونه با نام تجاری مراقبت های بهداشتی در مقایسه با زمان بندی سخت، انتظار طولانی در اتاق های انتظار و اغلب ماه ها انتظار برای قرار ملاقات مقایسه می‌شود.

کلینیک های پزشکی برای رقابت و جذب بیماران مصرف کننده نیاز به برندسازی مجدد دارند

اولین قدم برای پرداختن به این تغییر در بیماران مصرف کننده این است که مطب ها واقعاً به تجربه بیمار اهمیت دهند. ارائه دهندگان همیشه بر ارائه مراقبت عالی به بیماران با استثنائات بسیار کمی متمرکز بوده اند. با این حال، آنها همیشه بر یک تجربه مصرف کننده عالی برای بیمار تمرکز نکرده اند. یک تفاوت ظریف اما مهم بین ارائه مراقبت عالی از بیمار و ارائه یک تجربه عالی برای بیمار وجود دارد. مورد دوم چیزی است که برای سازگاری با بیماران جدید مصرف‌گرا ضروری است.

خبر خوب این است که این یک بازی حاصل جمع صفر نیست. تلاش‌ها برای ارائه یک تجربه عالی برای بیمار در واقع می‌تواند یک عمل را کارآمدتر کند و درآمد را افزایش دهد و در عین حال تجربه مصرف‌کننده‌ای را که انتظار دارند را برای بیماران فراهم کند.

در اینجا پنج حوزه ارائه شده است که به این بیمار جدید مصرف‌گرا کمک می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا تلاش‌های خود را برای حفظ و جذب بیمار افزایش دهید.

1. خود برنامه ریزی آنلاین

ما می‌دانیم که بسیاری از کلینیک ها از خود برنامه ریزی آنلاین می‌ترسند . بعلاوه، شایان ذکر است که برنامه ریزی نهایی همه چیز نیست. برخی از بیماران هنوز هم نیاز به تماس برای تعیین قرار ملاقات و دریافت پاسخ سوالات دیگر دارند. با این حال، برای بسیاری از بیماران، خود برنامه ریزی آنلاین 100 برابر راحت تر است.

به یک بزرگسال پرمشغله در محل کار فکر کنید که باید یک قرار ملاقات بگذارد. آنلاین شدن و دیدن گزینه‌های موجود برای آن‌ها بسیار آسان‌تر از تماس گرفتن و احتمالاً در انتظار نشستن در انتظار کسی است که برای برنامه‌ریزی قرار ملاقات بیاید. بسیاری از افراد در محل کار حتی نمی توانند تماس تلفنی برقرار کنند، چه رسد به اینکه انعطاف پذیری منتظر ماندن را داشته باشند. به‌علاوه، به نظر می‌رسد همه ما برنامه‌های شلوغی داریم که باعث می‌شود پیمایش آنلاین به روشی بسیار آسان‌تر برای دیدن در دسترس بودن قرار در مقابل بازی رولت روسی با زمان‌بندی که حدس می‌زند چه ساعتی ممکن است کار کند، آسان‌تر می‌کند.

خود برنامه ریزی آنلاین نمونه کاملی از ویژگی هایی است که بیماران را به گزینه های دیگر و تجربه سلف سرویس راحت تر سوق می‌دهد.

2. یادآوری بیمار سفارشی بر اساس اولویت

همه ما از قدرت یادآوری بیماران آگاه هستیم. آمازون هنر یادآوری متن را کامل کرده است، زیرا ما را به‌روزرسانی می‌کند، زیرا بسته‌ها به سمت ما می‌روند. همان نوع یادآوری چیزی است که بیماران مصرف‌گرا می‌خواهند و انتظار دارند.

پکیج آموزشی دیجیتال مارکتینگ پزشکی

در حالی که همه ما یادآور متن را دوست داریم، به طور فزاینده‌ای می‌بینیم که چگونه این یادآوری‌ها باید بر اساس اولویت‌های ارتباطی  بیمار سفارشی شوند. برخی از افراد ممکن است ایمیل را به متن ترجیح دهند. اگر اولین یادآوری را دریافت کردم، ممکن است بخواهم گزینه خاموش کردن یادآورهای آینده را داشته باشم. سیستم ارتباطی و یادآوری ما برای بیماران باید مطابق با نیازهای ما سفارشی و شخصی سازی شود.

3. دیگر اتاق انتظار وجود ندارد

آیا اتاق انتظار باقی می‌ماند؟ پاسخ این است که برنامه های مراقبت از تمرین اغلب می‌توانند جلوتر یا عقب تر اجرا شوند. با این حال، نحوه نگاه ما به اتاق انتظار در حال تغییر است. قبل از این، شما به یک اتاق انتظار بزرگ نیاز داشتید تا بیماران فرم های دریافت خود را پر کنند. این با بیمارانی جایگزین می‌شود  که فرم‌ها را در خانه تکمیل می‌کنند  تا بتوانند آن را در اوقات فراغت خود انجام دهند و پاسخ‌های دقیق‌تری ارائه دهند. اتاق انتظار بدترین مکان برای پر کردن این اطلاعات است.

به‌علاوه، این فناوری اکنون در دسترس است تا بیمار را در مورد مواردی مانند زمان انتظار فعلی و مکان‌هایی که در صف قرار ملاقات قرار می‌دهند، به‌روز نگه دارد. این نوع ارتباط آگاهانه با بیماران به این معنی است که آنها می‌توانند از مطب خارج شوند و به جای هدر دادن وقت خود در نشستن در اتاق انتظار، به سرعت قهوه بخورند.

هر موقعیتی منحصر به فرد است، اما اتاق انتظار همانطور که می‌دانستیم در حال تبدیل شدن به یادگاری از گذشته است.

4. پیامک دو طرفه

قبلاً در مورد اینکه چگونه بیماران یادآورهای متنی را دوست دارند صحبت کردیم. با این حال، بیماران ارتباط متنی را با عمل خود بیشتر دوست دارند. اگرچه بسیاری از پزشکان می‌ترسیدند که بیماران از این نوع ارتباط دو طرفه سوء استفاده کنند، تجربیات اجرای آن ثابت کرده است که این امر نادر است. بعلاوه، آنهایی که از آن سوء استفاده می‌کنند، کانال های ارتباطی وقت گیر دیگری را نیز پر می‌کنند، صرف نظر از اینکه ارتباط متنی را ارائه می دهید یا نه. ارسال پیامک دو طرفه حتی در این مواقع می‌تواند دوست شما باشد. واقعیت این است که بیشتر بیماران مصرف کننده فقط در صورت نیاز می‌خواهند با مطب خود تعامل داشته باشند.

باز کردن یک کانال برای ارتباط متنی دو طرفه می‌تواند مطب شما را برای بیماران مصرف کننده کارآمدتر کند، تماس های تلفنی را با مطب شما کاهش دهد و تجربه ای عالی برای بیمار ارائه دهد. این همچنین به این برمی گردد که آیا شما در تلاش برای بهبود تجربه بیماران خود هستید یا خیر.

توانمندسازی بیماران با ارتباط متنی دو طرفه به آنها نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید و می خواهید دسترسی بهتر و بهترین تجربه ممکن را به آنها بدهید.

5. بهداشت از راه دور

در صورت لزوم، قرار ملاقات از راه دور می‌تواند به بیماران کمک کند تا بر موانع ملاقات های داخل مطب مانند هزینه های مسافت یا حمل و نقل غلبه کنند. و این پس انداز و راحتی برای بیماران از بین نمی رود.

بسیاری از بیماران واقعاً برای راحتی سلامت از راه دور ارزش قائل هستند. هر پدر و مادری که فرزندان خود را به مطب پزشک کشانده باشد این ارزش را می‌داند. هرکسی که مسیر طولانی را به یک قرار ملاقات رسانده یا برای یافتن پارکینگ برای ویزیت پزشک تلاش کرده است، این ارزش را می‌داند.

بیماران مصرف کننده و بیمارانی که عاشق راحتی از راه دور هستند، اگر شما آن را ارائه ندهید، به دنبال گزینه های دیگری خواهند بود.

سخن پایانی

حرکت بیماران به سمت یک تجربه مصرف کننده تر در مراقبت های بهداشتی ناشی از تمایل به یک تجربه مراقبت راحت تر است. مراکز درمانی فرصتی برای پذیرش این ذهنیت مصرف‌کننده جدید و ارائه بهتر انتظارات آن بیماران دارند. مطب هایب که می‌توانند پیشنهادات و امکانات بیمار خود را با آن رویکرد هماهنگ کنند، در حفظ بیماران بازگشته و جذب بیماران جدید موفق‌تر خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا