بازاریابیمطالب آموزشی

با جذب بیماران با ارزش، سودآوری کلینیک پزشکی خود را افزایش دهید

مراکز پزشکی حول بیماران آنها ساخته شده است. جذب بیماران بیشتر و درک ارزش آنها تا حد زیادی مهمترین چیزی است که بر دوام و پایداری یک مطب تاثیر می‌گذارد. در حالی که هدایت ترافیک به وب سایت کلینیک شما ضروری است، تنها تعداد انگشت شماری از بازدیدکنندگان آنلاین برای شما سودآور خواهند بود. اکثر بیماران در عادات هزینه های مراقبت های بهداشتی خود از نظر تعداد دفعات ویزیت و مقدار هزینه شده برای ویزیت هایشان متفاوت هستند. از این رو، بیماران در ارزشی که برای سودآوری کلینیک پزشکی دارند متفاوت هستند.

سودآوری کلینیک پزشکی با بیماران

کلینیک های پزشکی موفق آنهایی هستند که بازدیدکنندگان و بیماران منظم خود را شناسایی می‌کنند، با آنها ارتباط برقرار می‌کنند و برای جذب بیماران بالقوه بیشتری با مشخصات مشابه تلاش می‌کنند. شناسایی این بیماران با ارزش برای موفقیت و سودآوری کلینیک پزشکی شما بسیار مهم است.

یکی از بزرگترین مزایای شناسایی و جذب بیماران با ارزش بالا به یک اصل بازاریابی به نام اصل پارتو برمی گردد. طبق اصل پارتو، در هر کسب و کاری، 80 درصد درآمد توسط 20 درصد از مشتریان ایجاد می‌شود. اگر همین اصل را در مورد اقدامات پزشکی اعمال کنیم، تقریباً 80 درصد درآمد شما از 20 درصد بیماران شما تامین می‌شود.

نکته کلیدی جذب بیمارانی است که در گروه 20 درصد قرار می‌گیرند. در اینجا برخی از نکات و استراتژی های اثبات شده برای شناسایی، جذب و حفظ بیماران با ارزش بالا آورده شده است:

نمایه ای از بیمار ایده آل خود بسازید

بیمار ایده آل شما باید فردی باشد که از آنچه شما ارائه می‌دهید راضی باشد و حاضر باشد برای محصولات و خدمات شما هزینه بپردازد. هنگام ایجاد نمایه ای از بیمار ایده آل خود، می‌توانید دموگرافیک یا شرایط بیمار را در نظر بگیرید. جمعیت شناسی باید شامل عواملی مانند سن، جنس، درآمد، موقعیت مکانی، صنعت و محرک های خرید احساسی باشد. شرایط بیماران شامل موقعیت‌های خاصی است که بیماران بالقوه را وادار می‌کند تا عمل پزشکی شما را در نظر بگیرند. سعی کنید تا حد ممکن مشخص شود.

اگرچه مشخصات ایده آل از یک پزشک به پزشک دیگر متفاوت است، در اینجا رایج ترین ویژگی های یک بیمار سودآور وجود دارد:

  •  از مراقبت و خدماتی که ارائه می دهید راضی است
  • تمرین شما را به دیگران توصیه می‌کند
  • به موقع پرداخت می‌کند
  • سفیر برند مطب شماست

هنگامی که ویژگی های بیماران پر سود خود را شناسایی کردید، می‌توانید یک برنامه بازاریابی پزشکی ایجاد کنید که آنها را به طور خاص هدف قرار دهد.

سودآوری کلینیک پزشکی با ارسال پیام مناسب

پس از اینکه بیماران ایده آل خود را شناسایی کردید، باید پیام های بازاریابی مناسبی را برای جذب آن بیماران ایجاد کنید. پیام شما باید نتیجه نهایی درمان ها و خدمات شما را نشان دهد. بیماران بالقوه به دلیل درمان به تنهایی به مطب شما نمی آیند. آنها به دلیل تجربه و رضایت بیمار از آن درمان ها و اینکه خدمات چه احساسی در آنها ایجاد می‌کند، خواهند آمد. بسیاری از روش‌های پزشکی این اشتباه را مرتکب می‌شوند که تلاش‌های بازاریابی خود را تنها بر روی ویژگی‌های خدمات و تجهیزات متمرکز کنند. اگر پیام خود را بر نتایج مثبت خدمات خود متمرکز کنید و این که آنها احساسی را در بیماران ایجاد می کنند، می توانید مزیت استراتژیک زیادی در بازار کسب کنید. از هر کلمه یا تاکتیکی که می خواهید استفاده کنید، باید در تمام مطالب بازاریابی شما، از جمله بروشورهای چاپی، پست های رسانه های اجتماعی و تبلیغات، یکسان باشد.

وب سایت مطب خود را اصلاح کنید

قدم بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که حضور آنلاین شما با پیام جدید شما همگام است. یک وب سایت ساده و غیر جذاب قرار نیست بیماران هدف شما را برای مدت طولانی جذب و درگیر کند. شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای وب سایت شما برای جذب کاربران هدف تنظیم شده است.

حتماً اشکالات فنی را برطرف کنید تا بیماران هنگام بازدید از وب سایت شما، تجربه ای آرام داشته باشند. مطمئن شوید که وب سایت شما برای بهترین کلمات کلیدی جستجو برای بازار هدفی که سعی در جذب آن دارید بهینه شده است. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یکی از موثرترین راه ها برای هدایت ترافیک هدفمند به وب سایت شما است. در واقع، سئو پایه و اساس هر استراتژی بازاریابی موثر و بلند مدتی است و راهی عالی برای اطمینان از یافتن وب سایت شما توسط بیماران بالقوه است.

خدمات خود را مرور کنید

هنگامی که بازدیدکنندگان وب سایت خود را جذب کردید و آنها را با موفقیت به بیماران جدید تبدیل کردید، باید آنها را راضی نگه دارید تا همچنان برای مطب شما سود ایجاد کنند. شما می‍توانید با ارائه خدمات استثنایی، چه در داخل و چه خارج از اتاق امتحان، به این مهم دست یابید. اگر با یک شرکت شخص ثالث کار می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که خدمات مشتری آن با استانداردهای کار شما مطابقت دارد. چه درمان‌هایی با کیفیت بالا ارائه می‌دهید که احتمالاً برای بیماران با ارزش بالا جذاب است؟ آیا راهی برای ترویج آنها وجود دارد که انتخاب مطب شما را برای بیماران هدف آسان تر از رقبا در منطقه کند؟ موثرترین راه برای جذب بیماران با ارزش بالا، ارائه خدمات مورد نظر آنها است.

کانال‌های مناسب را انتخاب کنید

از تحقیقاتی که در مورد تصمیم‌گیری‌ها و شرایط خرید بیماران ایده‌آل‌تان انجام داده‌اید، باید دانش قوی درباره مکان‌هایی که آنها به صورت آنلاین و آفلاین می‌گذرانند و همچنین اینکه چه کسی و چه چیزی آنها را برای خرید انگیزه می‌دهد، داشته باشید. برخی از بیماران سطح بالا را می‌توان به راحتی از طریق کمپین های بازاریابی آنلاین مراقبت های بهداشتی و رسانه های سنتی دریافت کرد، در حالی که برخی دیگر از طریق بازاریابی رویداد یا ارجاعات تحت تأثیر قرار می‌گیرند. شما باید پلتفرم‌های رسانه‌ای مختلف و ترکیب کانال‌ها را آزمایش کنید تا زمانی که ترکیب مناسبی برای مخاطبان هدف خود پیدا کنید.

سودآوری کلینیک پزشکی با طراحی یک برنامه بازاریابی پزشکی

بعد از اینکه فهمیدید می‌خواهید چه بیمارانی را جذب کنید و از طریق کدام کانال ها، گام نهایی طراحی یک برنامه بازاریابی مراقبت های بهداشتی است که به شما امکان می دهد به سرعت به آن بیماران بالقوه با ارزش بالا دسترسی پیدا کنید. در اینجا برخی از نکات قابل بررسی است:

  • بهترین پلتفرم های اجتماعی را برای دستیابی به بیماران هدف خود شناسایی کنید و یک استراتژی محتوایی ارائه دهید که نیازها و خواسته های آنها را بیان کند.
  •  تلاش های تبلیغاتی خود را بر روی بیماران هدف متمرکز کنید.
  •  ارجاعات را تشویق کنید. اگر با ارائه خدمات با ارزش بالا به گروهی از بیماران شروع کنید و به آنها بگویید که بیماران جدید را از طریق ارجاع می‌پذیرید، می‌تواند راه خوبی برای تأکید بر انحصاری بودن چیزی باشد که ارائه می‌دهید و روشی مؤثر برای دریافت امتیاز جدید است.
  • بیماران پر سود را پرورش دهید. بیاموزید که سودآورترین بیماران خود را پرورش دهید. به روش‌هایی فکر کنید که می‌توانید سودآورترین بیماران خود را متفاوت رفتار کنید. شما می‌توانید با میز پذیرش خود شریک شوید تا به نحوه تربیت بهتر بیماران با ارزش بالا بپردازید.

سخن پایانی

نکته کلیدی برای جذب بیماران با ارزش بالا این است که ابتدا ارزش پیشنهادی را ارائه کنید و سپس به دنبال بیماران هدف بروید. ارزش خدمات و پیشنهادات شما باید منحصر به فرد و غیر قابل انکار باشد. این بدان معناست که هر جنبه از عملکرد مطب پزشکی شما باید کیفیت خدمات عالی را منعکس کند. اگر این پیش نیازها را دارید، جذب بیماران با ارزش بالا کار آسانی خواهد بود.

همانطور که بازارها به طور مداوم در حال تکامل هستند، باید به طور منظم استراتژی بازاریابی پزشکی خود را مرور کنید. شما باید مرتباً بررسی کنید که بیماران موجود شما چقدر ارزشمند هستند. با گذشت زمان، بیمارانی که قبلاً سودآوری بالایی داشتند ممکن است نیاز به مشاوره کمتری داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × = 10

دکمه بازگشت به بالا