تبلیغاتمطالب آموزشی

تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

بازاریابی پزشکی دنیایی در حال تغییر است که روز به روز استراتژی‌های جدیدی در آن ظاهر می‌شوند؛ در حالی که این تاکتیک‌ها هرازگاهی ظهور می‌کنند، نمی‌توان منکر استراتژی‌های بازاریابی تقویت‌شده‌ای شد که از روز اول وجود داشته است و حتی در حال حاضر نیز دائماً ارزش خود را ثابت می‌کنند. یکی از این استراتژی های بازاریابی ثابت شده، بازاریابی از طریق کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان است. فرض کنید شما شروع به استفاده از بازاریابی ایمیلی برای جذب بیماران جدید و ارائه خدمات پزشکی خود کرده اید، اما چگونه می‌توانید بفهمید که کمپین شما چقدر خوب کار می‌کند؟

کمپین تبلیغاتی پزشکی به چه معناست؟

چرا کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان مهم است؟

بازاریابی ایمیلی یا کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان یکی از قدیمی ترین و در عین حال موفق ترین بخش های بازاریابی به طور کلی است. بیش از 4 میلیارد کاربر فعال ایمیل وجود دارد و در هر ثانیه بیش از 3 میلیون ایمیل ارسال می‌شود. به غیر از استفاده زیاد، بازاریابی ایمیلی قابل تنظیم است که در سایر جنبه های بازاریابی نادر است. با بازاریابی ایمیلی، کل چارچوب قابل تنظیم است و به نفع بیماران موجود و بالقوه شما و کسب و کار پزشکی شما کار می‌کند. می‌توانید موضوعاتی مانند به‌روزرسانی‌های جدید در خدمات پزشکی‌تان، موفقیت‌های اخیر کسب‌وکارتان، درخواست بررسی بیمار یا اطلاع‌رسانی به آنها در مورد تخفیف یا پیشنهادهای ویژه را پوشش دهید.

پکیج آموزشی دیجیتال مارکتینگ پزشکی

چگونه عملکرد کمپین ایمیل مارکتینگ کلینیک خود را تجزیه و تحلیل کنیم؟

در حالی که بازاریابی ایمیلی یک جنبه بازاریابی پررونق است، تعیین اینکه آیا خوب کار می‌کند یا خیر بسیار مهم است، بنابراین تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان نیز بسیار مهم است. در اینجا برخی از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای کمک به تجزیه و تحلیل میزان موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ شما آورده شده است.

نرخ بازشدگی ایمیل (Open Rate)

نرخ باز شدن کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان تعداد بیمارانی است که ایمیل شما را دریافت کرده و آن را باز کرده اند. این شاخص یک KPI قابل توجه برای تعیین کمیت اینکه آیا ایمیل های بازاریابی شما اصلاً توسط بیماران باز می‌شود یا خیر است.

نرخ لغو اشتراک

نرخ لغو اشتراک کمپین ایمیل، تعداد بیمارانی است که ایمیل‌های شما را دریافت کرده‌اند و انتخاب کرده‌اند که از کمپین شما حذف شوند. این بدان معناست که کمپین شما رضایت بخش نبود و نتوانست اهداف شما و بیماران شما را ارائه دهد.

مؤلفه های متعددی وجود دارد که می‌تواند بر نرخ لغو اشتراک شما تاثیر بگذارد. اگر ایمیل‌های شما اسپم به نظر می‌رسند، عناوین ایمیل‌های گمراه‌کننده دارند، حاوی لینک‌های هرزنامه یا طعمه کلیک هستند، احتمالاً بیماران از آنها عصبانی می‌شوند و اشتراک را لغو می‌کنند.

نرخ کلیک پذیری

نرخ کلیک پذیری یک کمپین ایمیل مارکتینگ به تعداد بیمارانی اشاره دارد که تحت تأثیر محتوای بازاریابی ایمیل های شما قرار گرفته اند و انتخاب می‌کنند روی لینک های ارائه شده در ایمیل ها کلیک کنند، که اساساً پیوندهایی به سایت پزشکی یا وبلاگ شما هستند.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل یک کمپین مهمترین KPI است که هنگام تجزیه و تحلیل عملکرد  کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان باید در نظر گرفته شود. این KPI به تعداد بیمارانی اشاره دارد که ایمیل های شما را دریافت کرده اند، روی آنها کلیک کرده اند، روی لینک های ارائه شده کلیک کرده اند و خدمات پزشکی شما را انتخاب کرده اند.

چگونه کمپین ایمیل مارکتینگ خود را برای عملکرد بهتر بهینه کنیم؟

هنگامی که یاد گرفتید که چگونه عملکرد کمپین ایمیل مراقبت های بهداشتی خود را تجزیه و تحلیل کنید و متوجه شدید که در کجا کمبود وجود دارد، اکنون زمان آن رسیده است که آن را بهینه کنید.

هدف قطعی

ایمیل های بازاریابی شما همیشه باید هدف مشخصی داشته باشند. موضوع ایمیل شما می‌تواند به شدت بر روی قابلیت کلیک، باز شدن و نرخ تبدیل شما تاثیر بگذارد. در صورت شک، ایمیل‌های بازاریابی متفاوتی با اهداف مختلف ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که بیماران خود را بر اساس علایقشان برچسب‌گذاری و دسته‌بندی می‌کنید تا بتوانید موضوعات مرتبط را برای آنها ارسال کنید.

عنوان جذاب

عناوین ایمیل های بازاریابی شما بر نرخ باز شدن ایمیل شما تاثیر می‌گذارد.

لینک انکر تکست

برای دریافت بهترین نرخ‌های قابل کلیک روی ایمیل‌های خود، حتماً انکر تکست قدرتمندی اضافه کنید که از لینک های شما پشتیبانی می‌کند و بیماران شما را به سایت پزشکی یا وبلاگ شما هدایت می‌کند

سخن پایانی

هر استراتژی بازاریابی از جمله کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان باید تجزیه و تحلیل شود تا نتایج آن بررسی شود و از بازده بالا و تکمیل هدف برای کسب و کار پزشکی اطمینان حاصل شود. به صورت خلاصه کمپین ایمیل مارکتینگ شما باید منجر به ایجاد سرنخ برای بیماران شود، جمعیت بیماران را گسترش دهد و خدمات پزشکی شما را به دیگران معرفی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

81 + = 91

دکمه بازگشت به بالا