تبلیغاتمطالب آموزشی

5 اشتباه که کمپین تبلیغات گوگل پزشکی یا گوگل ادز شما را با شکست مواجه می‌کند

وقتی صحبت از بازاریابی پزشکی پولی به میان می آید، تبلیغات گوگل گزینه شماره یک برای کسب و کارهای پزشکی آنلاین است. این پلتفرم گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که از سفارشی‌سازی تبلیغات، انتخاب مخاطبان هدف و غیره متغیر است؛ بنابراین یافتن جایگزینی برای کمپین‌های تبلیغات گوگل پزشکی دشوار است.

با این حال، از آنجایی گوگل ادز ویژگی‌های بسیار گسترده‌ای را ارائه می‌کند، بسیاری از پزشکان و صاحبان مشاغل مراقبت های بهداشتی مرتکب اشتباه می‌شوند یا در معرض استراتژی های غیر بهینه قرار می‌گیرند و حتی از آن آگاه نیستند. با درک اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل پزشکی می‌توانید هنگام استفاده از Google Ads برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی پولی خود کمتر مرتکب اشتباه شوید.

اشتباهات رایج کمپین تبلیغات گوگل پزشکی که مشاغل پزشکی باید از آنها اجتناب کنند

حتی آگاه‌ترین افراد نیز ممکن است در انتخاب ویژگی‌های کمپین تبلیغاتی گوگل خود اشتباه کنند. اگر کسب و کار پزشکی شما به تازگی شروع به استفاده از این پلتفرم کرده است یا متوجه شده اید که تبلیغات پزشکی پولی شما عملکردی مشابه ندارند، به احتمال زیاد یکی از شش اشتباه زیر را در کمپین های تبلیغات گوگل پزشکی خود مرتکب شده اید:

اقدامات نادرست نرخ تبدیل (Conversion Rate)

هدف اصلی استفاده از تبلیغات گوگل، به دست آوردن بازدیدهای بیشتری از صفحه است که بعداً به تبدیل بیمار برای سایت پزشکی شما کمک می‌کند. به همین دلیل است که از نرخ تعامل برای نظارت بر عملکرد بیماران بالقوه و موجود در سایت پزشکی خود استفاده می‌کنید.

این فرآیند ممکن است کمی پیچیده شود زیرا بازدید هر نمایش صفحه برابر با تبدیل نیست. به جای هدر دادن تلاش های خود، می‌توانید از آنها برای اقدامات با ارزش بالاتر مانند ثبت نام در خبرنامه پزشکی خود یا پیوستن به تخفیفی که ممکن است در سایت پزشکی خود دارید استفاده کنید. با انتخاب اهداف مناسب برای ردیابی تبدیل، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کمپین های پزشکی شما برای اقدامات صحیح بهینه می‌شوند.

توصیه های بهینه سازی خودکار

ممکن است هنگام استفاده از پلتفرم گوگل ادز، چند توصیه را مشاهده کرده باشید. این توصیه‌ها توسط گوگل برای کمک به کاربر در بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی بهتر ارائه شده‌اند. در حالی که مرور کلی این توصیه ها مفید است، شایان ذکر است که برخی از آنها ممکن است اهداف خاص کمپین شما را برآورده نکنند.

این یکی دیگر از دلایلی است که در صورت فعال بودن توصیه های خودکار، کمپین پزشکی شما ممکن است کارایی نداشته باشد. بهترین روش در اینجا این است که مواردی را که با اهداف بازاریابی پزشکی شما مرتبط هستند به کار ببرید و موارد غیر مرتبط را کنار بگذارید. برای کمپین تبلیغات گوگل پزشکی شما، بهترین کار این است که کنترل ها در دست شما باقی بماند.

کنار گذاشتن کلمات کلیدی پزشکی منفی

اشتباه بزرگ دیگری که می‌توانید در راه تبلیغات گوگل پزشکی خود مرتکب شوید این است که هنگام راه اندازی کمپین تبلیغاتی پزشکی خود، موارد منطبق با کلمات کلیدی پزشکی منفی را کنار بگذارید. فهرست موارد منطبق با کلمات کلیدی منفی به شما امکان می‌دهد به Google اطلاع دهید که نمی خواهید تبلیغات شما برای مواردی فعال شود که به تجارت پزشکی شما مرتبط نیستند. عدم استفاده از کلمات کلیدی منفی نیز می تواند منابع کمپین تبلیغاتی شما را هدر دهد.

برای شروع می‌توانید کلمات کلیدی پزشکی منفی را اضافه کنید و سپس از گزارش عبارات جستجوی پزشکی موجود در پلتفرم Google Ads برای بررسی سؤالات جستجوی خود استفاده کنید. می‌توانید با رفتن به «کلمات کلیدی» و سپس تب «شرایط جستجو» در حساب Google Ads خود، عبارات جستجو را اضافه کنید.

تست نکردن کپی های تبلیغات پزشکی شما

کپی آگهی پزشکی شما مهمترین جنبه کمپین تبلیغاتی شما است که به شما امکان می‌دهد آنچه را که می‌خواهید بگویید یا ارائه دهید به بیماران منتقل کنید. می‌توانید با استفاده از سرفصل‌ها و توضیحات مختلف، با استفاده از سرفصل‌ها و توضیحات مختلف، آن‌طور که می‌خواهید با نسخه‌های تبلیغاتی خود خلاق باشید تا آن‌ها را متناسب با لحن و هدف کسب‌وکار خود قرار دهید.

اجرای کپی های تبلیغاتی بدون آزمایش دلیل دیگری برای شکست کمپین تبلیغات گوگل پزشکی شماست. برای این کار، سعی کنید از 2 تا 5 نوع کپی تبلیغات برای هر گروه تبلیغاتی استفاده کنید و آنها را در مقابل یکدیگر آزمایش کنید.

عدم تامین بودجه کافی برای کمپین تبلیغات گوگل پزشکی

در نهایت، مهم است که بدانید آیا در ازای پولی که برای کمپین تبلیغاتی پزشکی خود خرج می‌کنید، عملکرد مناسب را به دست می‌آورید یا خیر. در بسیاری از مواقع، بودجه کمپین بسیار کم است و در بین کمپین‌های بازاریابی متعدد پخش می‌شود، که تامین مالی هزینه هر کلیک (CPC) برای نسخه‌های تبلیغاتی را دشوار می‌کند. اگر چندین کمپین تبلیغاتی پزشکی فعال دارید و عملکرد ضعیفی دارند، به احتمال زیاد بودجه آنها کم است.

اگر بودجه کافی برای اجرای چند کمپین به طور همزمان ندارید، باید حذف و اولویت بندی کنید. می‌توانید کمپین تبلیغاتی را که فکر می‌کنید برای اهداف فعلی‌تان بهتر عمل می‌کند انتخاب کنید، آن یکی را فعال کنید و بقیه را کنار بگذارید تا تمام بودجه‌تان را روی آن کمپین متمرکز کنید.

سخن پایانی

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز می‌تواند یکی از موثرترین و در عین حال پیچیده ترین پلتفرم های بازاریابی باشد، حتی اگر یک کاربر معمولی باشید. اگرچه ضروری است که کسب و کار پزشکی شما باید از آن برای جذب بیماران بیشتر استفاده کند، همچنین مهم است که برخی از اشتباهات رایجی را که ممکن است در کمپین‌های فعلی خود مرتکب می‌شوید بیاموزید تا نتایج بهینه‌تری کسب کنید. هنگام استفاده از Google Ads برای کسب و کار پزشکی، بهتر است برای عملکرد بهتر کمپین های پزشکی خود دقیق و کوشا باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا