مدیریتمطالب آموزشی

ایده های بازاریابی دندانپزشکی: آیا باید گوگل ادوردز را امتحان کنید؟

آیا Google Adwords یک سرمایه گذاری ارزشمند است برای پزشکان است یا استفاده ضعیف از سرمایه های بازاریابی دندانپزشکی است؟ گوگل ادز که با نام «Google Pay-per-Click» نیز شناخته می‌شود، پلتفرم تبلیغاتی Google است که در آن می‌توانید برای ظاهر شدن در بالای صفحه زمانی که شخصی چیزی مانند «دندان‌پزشک نزدیک من» را جستجو می‌کند، پول پرداخت کنید. بسیاری از دندانپزشکان احساس می کنند که Google Adwords در مقایسه با نتایج بسیار گران است.

آشنایی با بازاریابی دندانپزشکی

اهمیت گوگل ادز برای بازاریابی دندانپزشکی

اکثر دندانپزشکانی که تعداد زیادی بیمار جدید را آنلاین جذب می‌کنند، از Google Adwords به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دندانپزشکی خود استفاده می‌کنند. این مستقیم ترین راه برای دسترسی به بیماران جدید بالقوه آنلاین است، زیرا افرادی که در جستجوی دندانپزشک در گوگل هستند، خوب، به دنبال دندانپزشک هستند. با این حال اگر درست انجام نشود، قطعاً می تواند بسیار گران باشد.

گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

Google اطلاعاتی در مورد آنچه افراد در منطقه شما جستجو می‌کنند به شما می‌دهد، مانند «دندان‌پزشک نزدیک من»، «بهترین دندان‌پزشک تهران»، «دندان‌پزشک کودکان»، «دندان‌پزشک اورژانس» و غیره. عبارات جستجو شده “کلید واژه” نامیده می شوند. سپس می توانید به گوگل پول بدهید تا وب سایت شما را در بالای لیست برای آن کلمات کلیدی انتخاب شده قرار دهد.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت

اینکه چقدر در این موارد بالا ظاهر می‌شوید و هر چند وقت یک‌بار تبلیغ شما به چند عامل بستگی دارد

  1. چقدر حاضرید برای بازاریابی دندانپزشکی خرج کنید
    شما می‌توانید هر بودجه‌ای را که می‌خواهید با Google تنظیم کنید، اما بدیهی است که هر چه پول بیشتری خرج کنید، تبلیغات شما بیشتر و بالاتر ظاهر می‌شود. مقداری که باید خرج کنید به رقابت در منطقه شما بستگی دارد. اگر 50 مطب دندانپزشکی همگی برای کلمات کلیدی یکسان با هم رقابت کنند، آنگاه شروع به هزینه های بیشتر و بیشتر برای شکست دادن مطب های دیگر خواهند کرد. این چیزی است که قیمت را بالا می برد و می تواند Google Adwords را بسیار گران کند.
  2. کیفیت تبلیغ و وب سایت شما
    علیرغم دریافت پول توسط تبلیغ‌کنندگان، گوگل همچنان به تجربه شخصی که در گوگل جستجو می‌کند اهمیت می‌دهد. اگر تبلیغ شما ضعیف نوشته شده باشد و کسی روی آن کلیک نکند، گوگل دیگر نمی خواهد آن را نشان دهد. اگر وب سایت پزشکی شما آهسته بارگذاری می شود، یا افراد به سرعت آن را می بندند زیرا بد است یا به چیزی که به دنبال آن هستند مرتبط نیست، در آن صورت گوگل نمی خواهد تبلیغ شما را نمایش دهد.

گوگل ادز استراتژی بازاریابی دندانپزشکی درستی است

جزئیات فنی زیادی وجود دارد که می تواند وارد کمپین گوگل ادوردز شود. تنظیمات زیادی در گوگل وجود دارد و کارهای کوچک زیادی که می‌توانید انجام دهید، جمع می‌شوند. به همین دلیل است که من به طور کلی توصیه می کنم یک متخصص را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

اگر بخواهید می توانید خودتان این کار را انجام دهید. در واقع، گوگل یک سرویس ثانویه به نام «Adwords Express» راه‌اندازی کرد که همه چیز را ساده‌تر می‌کند تا هر صاحب کسب‌وکاری بدون توجه به اینکه چقدر از نظر فناوری نادرست است، بتواند یک کمپین راه‌اندازی کند. اگر بخواهید فقط با آن بازی کنید و ببینید که آیا می توانید برخی از افراد را وادار کنید تا برای یک یا دو ماه روی تبلیغ شما کلیک کنند، خوب است، اما در نهایت آنقدر مقرون به صرفه نیست زیرا می توانید با استفاده از آن کمپین خود را بسیار کارآمدتر اجرا کنید. تنظیمات و نکاتی که یک متخصص باید داشته باشد.

جای‌ درست خرج کنید

مطمئن شوید که بیشتر پولی که خرج می‌کنید صرف تبلیغات می‌شود، نه فقط افرادی که برای اجرای آنها استخدام می‌کنید.

منطقه جغرافیایی مورد نظر خود را محدود کنید.

دانم وسوسه انگیز است که به شهر بعدی در فاصله 10 مایلی دورتر یا در محله دیگری بازاریابی کنید اما از نظر آماری مشاغل کوچک اکثر مشتریان خود را از شعاع 2 مایلی اطراف دفتر خود می گیرند.

این ممکن است بسته به تراکم جمعیت متفاوت باشد (مناطق روستایی پراکنده‌تر هستند)، اما نکته اینجاست: سعی کنید ابتدا روی منطقه‌ای که مستقیماً اطراف مطب شما را احاطه کرده است، تمرکز کنید، زیرا گسترش بیش از حد ممکن است برای شما هزینه دو یا سه برابری برای بازگشت کمتر داشته باشد. سرمایه گذاری.

خودتان مراقب حساب تبلیغات گوگل باشید

یا حداقل به گزارش های هفتگی یا ماهانه نگاه کنید تا میزان هزینه های خود را برای چیزهای مختلف و نتایج بررسی کنید. گاهی اوقات برای بازاریابی دندانپزشکی یک شرکت خارجی که استخدام می‌کنید می‌تواند در خرج کردن کمی سرسختانه باشد، زیرا پول آنها نیست.

تبلیغات را فقط در ساعات کاری اجرا کنید که یک مسئول پذیرش در حال پاسخگویی به تلفن باشد

باز هم، تبلیغات گوگل می تواند گران باشد. ممکن است برای هر تماس تلفنی چند میلیون خرج کنید، بنابراین نمی خواهید مردم تماس بگیرند، پاسخی دریافت نکنند و سپس تلفن را قطع کنید و با دفتر دیگری که باز است تماس بگیرید. گوگل به شما این امکان را می دهد که تبلیغات را فقط در ساعات خاصی از روز اجرا کنید.

وب سایت موثری داشته باشید

موفقیت کمپین نیز تا حد زیادی به وب سایت بستگی دارد. باز هم، شما باید پول خرج کنید تا مردم را وادار به کلیک بر روی تبلیغ کنید و اگر در وب سایتی قرار بگیرند که نتواند تلفن را بردارند و تماس بگیرند، این پول هدر رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا