بازاریابی

آشنایی با بازاریابی دندانپزشکی

بازاریابی دندانپزشکی یعنی چه؟

اگر شما هم به آن دسته از دندانپزشکانی تعلق دارید که تا به امروز چاره قابل توجهی برای تبلیغات خدمات و کلینیک خود نیندیشیده اید، باید بدانید که تبلیغات پزشکی و بازاریابی دندانپزشکی دقیقا همان چیزی است که به منظور جذب بیمار و برند سازی دندانپزشکی به آن نیازمند هستید. بنابراین تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا با تبلیغات پزشکی درست و جذاب نظر مخاطبان را به کلینیک و مطب خود جلب نموده و بدین ترتیب از سایر رقبای خود پیشی بگیرید.

حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که منظور از بازاریابی دندانپزشکی چیست؟

بازاریابی دندانپزشکی که امروزه غالباً به صورت آنلاین انجام شده و از آن تحت عنوان مارکتینگ دندانپزشکی نیز یاد می شود، مجموعه ای از روش های بازاریابی است که بر پایه وب و در زمینه خدمات درمانی دندانپزشکی انجام می شود. از جمله مهم ترین نمونه های بازاریابی دندانپزشکی به شکل آنلاین می توان به وب سایت های دندانپزشکی، شبکه های اجتماعی، سئو سایت، تبلیغات آنلاین و سایر ابزارهای هوشمند اشاره نمود.

مزایای بازاریابی دندانپزشکی

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، کلیه کارهایی که در زمینه بازاریابی دندانپزشکی انجام می شود، به منظور جذب بیمار صورت می پذیرند. تبلیغات سنتی و دیجیتال انجام شده در این زمینه شرایطی را فراهم می کنند که دندانپزشکان به هدف نهایی خود که همان جذب بیمار است، دست پیدا کنند.

  • تبلیغات خلاقانه دندانپزشکی

همان طور که می‌دانید، نظر مردم بیشتر به تبلیغاتی جلب می شود که خلاقانه تر و جدیدتر باشند. استفاده از شبکه2های اجتماعی نظیر توییتر، اینستاگرام و طراحی سایت های تخصصی در این زمینه و روش‌هایی از این قبیل می‌توانند نظر بیمار را به کلینیک دندانپزشکی جلب نموده و موجبات مراجعه وی را فراهم سازند.

نکاتی ضروری در زمینه بازاریابی دندانپزشکی!

همه ما امروزه شاهد افزایش شمار کلینیک‌های دندانپزشکی در سطح شهر محل زندگی خود هستیم. هر یک از این دندانپزشکان به نحوی سعی در جذب بیمار به سمت خود دارند. اگر شما نیز در این زمینه فعالیت دارید، بدون شک دغدغه جذب بیمار یکی از اصلی‌ترین دغدغه های زندگی شما است. بنابراین اگر می‌خواهید از رقیبان خود پیشی بگیرید، سعی کنید تبلیغات خلاقانه و در عین حال هدفمند را از یاد نبرید.

تمام تلاشتان را به کار بگیرید تا در زمینه فعالیت خود بهترین بوده و با ارائه خدمات بهتر در میان رقیبانتان بدرخشید. تنها فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یا چاپ چند بروشور و تراکت کافی نخواهد بود. در ادامه به بررسی برخی روش‌های موفقیت آمیز خواهیم پرداخت.

  • همواره در دسترس باشید!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیماران از این که برای آن‌ها وقت گذاشته و در دسترسشان باشید، بسیار لذت می‌برند، بنابراین سعی کنید پاسخ ایمیل همه آن‌ها را داده و به سوالات پیش آمده در شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهید. با این کار حس خوبی را به مشتریان منتقل کرده و آن ها را به خود جذب می‌کنید.

  • ارائه خدمات با کیفیت عالی را در اولویت قرار دهید.

به یاد داشته باشید که اگر کیفیت خدمات ارائه شده توسط شما چندان رضایت بخش نباشد، بیمار هر جا که بنشیند، از مشکلات کار شما خواهد گفت. این در حالی است که خدمات با کیفیت نیز از چشم بیمار پنهان نمانده و بدون شک تعریف و تمجید از شما را به دنبال خواهد داشت. بنابراین این خود شما هستید که تصمیم می‌گیرید بیماران را جذب کرده و یا آن‌ها را از مراجعه به مطب خود پشیمان کنید!

نتیجه می‌گیریم که بیماران راضی به شما وفادار مانده و بیماران جدیدی را برای شما خواهند آورد. این در حالی است که بیماران ناراضی دیگر به مطب شما مراجعه نخواهند کرد. بنابراین سعی کنید که مشکلات و ایرادات خود را برطرف کرده و خدمات را در بالاترین سطح کیفیت به بیماران ارائه دهید.

  • فعالیت در فضای مجازی

امروزه فضای مجازی به یکی از بخش های جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده است. بنابراین اگر می‌خواهید بازاریابی دندانپزشکی انجام دهید، این پلتفرم رایگان و قابل دسترسی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. عکس، فیلم، پادکست و کلیه محتواهای مربوط به کسب و کار خود را در صفحات مجازی قرار داده و زمینه‌ای را فراهم سازید که بیماران از مهارت شما در زمینه کاریتان آگاه گردند.

استفاده از وب سایت، بهینه سازی وب سایت و… از دیگر روش‌های بازاریابی دندانپزشکی هستند که نباید از جانب دندانپزشکان مورد بی‌توجهی واقع گردند.

راهبردهای بازاریابی مطب دندانپزشکی

بازاریابی دندانپزشکی می‌تواند موجبات حضور مراجعان را فراهم نموده و بدین ترتیب به کسب و کار رونق بخشیده و به برند سازی کلینیک دندانپزشکی کمک کند. به عنوان اولین راهبرد ضروری است که افراد آگاهی های لازم در مورد مطب مربوطه را کسب نمایند. بنابراین لازم است در فضای مجازی به معرفی کامل خود پرداخته و با این کار اعتماد افرادی را که قصد دارند شما را برای رفع مشکلاتشان برگزینند، جلب نمایید. پس از این که این بخش از بازاریابی مطب دندانپزشکی را به درستی انجام دادید، می‌توانید منتظر افزایش شمار مراجعه کنندگان باشید.

اهمیت آشنایی با راهبردهای بازاریابی مطب دندانپزشکی به حدی است که ما خود را ملزم دانستیم در ادامه موضوع به بررسی برخی از آن‌ها بپردازیم.

راهبردهای بازاریابی مطب و کلینیک دندانپزشکی

 

  • آشنایی کامل با مخاطبین

بسیار ضروری است که شناختی کامل و دقیق از مخاطبان خود داشته باشید. این نخستین گام برای دستیابی به موفقیت بوده و زمینه‌ای را فراهم می‌سازد که دندانپزشکان بتوانند برنامه ای مناسب برای بازاریابی ایجاد نمایند.
آیا شما هم جزء آن دسته از دندانپزشکانی هستید که قصد دارند دندانپزشک خانوادگی بوده و خدماتی مقرون به صرفه را به مشتریان ارائه دهند یا قصد دارید دندانپزشکی مستقل بوده و خدمات خود را با دریافت هزینه‌ای بیشتر به بیماران ارائه دهید؟

با پاسخگویی به سوالات فوق موفق خواهید شد یکی از راهبردهای مهم بازاریابی مطب دندانپزشکی را به درستی اجرا نمایید.

  • شناخت رقبا

شناخت رقیبان یکی دیگر از مهم‌ترین راهبردهایی است که می تواند فرد را به موفقیت نزدیک کند. با این کار شما متوجه خواهید شد که رقبای شما چه برتری نسبت به شما داشته اند که بیماران ترجیح داده‌اند به آن ها مراجعه نمایند. در صورتی که روش‌های رقیبان برای جذب بیمار را شناخته و آن‌ها را در مسیر شغلی خود مورد استفاده قرار دهید، بی‌شک فرصت‌های بی‌نظیری را در زمینه کسب مشتری به دست خواهید آورد. بنابراین وارد میدان رقابت شده و برای پیروز شدن از تمام توانتان مایه بگذارید.

  • محتوای شخصی شده

شاید برایتان جالب باشد بدانید 50 درصد افرادی که با مشکلات دندان مواجه شده و به دنبال مطبی قابل اعتماد برای دریافت خدمات درمانی می‌گردند، به اینترنت مراجعه می‌نمایند. 50 درصد رقم کمی نیست! این ارقام همچنین ثابت می‌کند که این افراد اطلاعات موجود در اینترنت را مطالعه نموده و بر اساس آن تصمیم به مراجعه می‌گیرند. بنابراین نتیجه می‌گیریم افراد به اطلاعات درج شده در اینترنت اعتماد دارند.

بنابر آنچه پیش‌تر گفته شد، می‌توانید اطلاعات دقیق و کاملی از خودتان را در فضای اینترنت منتشر ساخته و با این کار اعتماد آن ها را جلب نمایید.

  • توجه به اهمیت کلید واژه‌ها

از اهمیت کلید واژه‌ها در بازاریابی دندانپزشکی غافل نباشید. این کلمات زمینه ای را فراهم می‌سازند که افراد به هدف‌هایی که در جستجوی آن‌ها هستند، دست پیدا کنند. بنابراین سعی کنید کلید واژه های مناسب را مورد استفاده قرار داده و با این کار مشتریان را به مراجعه به مطب ترغیب نمایید.

  • سئو و بهینه سازی سایت

رتبه وب سایت در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل از دیگر راهبردهای مهم در بازاریابی مطب دندانپزشکی می‌باشد. هر چه رتبه سایت شما در گوگل بهتر باشد، احتمال بازدید از آن و در نتیجه مراجعه به مطب شما بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که روش‌های گوناگونی به منظور ارتقاء رتبه وب سایت وجود دارند که از جمله مهم ترین آن ها می‌توان به پرداخت هزینه اشاره نمود. همچنین می‌توانید با رعایت قوانین موجود در سئو سایت رتبه آن را به طور قابل توجهی افزایش داده و حتی آن را به جمع سایت‌های برتر برسانید. همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، بیش از نیمی از افراد به منظور یافتن مناسب‌ترین و بهترین خدمات دندانپزشکی به اینترنت مراجعه نموده و به مطالب موجود در آن اعتماد می‌کنند.

  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی

یکی از قدرتمندترین انواع بازاریابی دندانپزشکی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی است. این روش را می‌توان یکی از قدرتمندترین روش‌های موجود در زمینه بازاریابی پزشکی و دندانپزشکی عنوان کرد. بنابراین سعی کنید ارتباطی پیوسته را در این دسته از شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود برقرار نموده و آن‌ها را به حضور در مطب علاقه مند کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × = 14

دکمه بازگشت به بالا