بازاریابیمطالب آموزشی

 چگونه بیماران ایده آل را از طریق بازاریابی کلینیک فیزیوتراپی جذب کنید؟

بازاریابی کلینیک فیزیوتراپی برای جذب بیماران جدید، ایجاد شهرت و رشد مطب شما ضروری است و روز به روز سخت تر می شود. با تقاضای روزافزون خدمات فیزیوتراپی و رشد ارائه دهندگان متعدد، جذب بیماران بسیار مشکل شده است.

در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه فیزیوتراپیست ها و کاردرمانگران می توانند به طور موثر مطب فیزیوتراپی را با استفاده از کانال های بازاریابی پزشکی بازاریابی کنند تا بتوانند به طور مداوم بیماران جدید جذب کنند.

چرا بازاریابی کلینیک فیزیوتراپی مهم است؟

روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود. از هر 20 جستجو، 1 مورد مربوط به مراقبت های بهداشتی از جمله جستجو برای توانبخشی و فیزیوتراپی است. نه تنها در گوگل، بیمارانی که به دنبال اطلاعات یا خدمات فیزیوتراپی به صورت آنلاین هستند، تمایل دارند از طریق چندین کانال آنلاین مانند رسانه های اجتماعی، سایت های بررسی و سایر وب سایت های اطلاعاتی نیز جستجو کنند.

  • 77 درصد از پرس و جوهای پزشکی از موتورهای جستجو شروع می شود.
  • 72 درصد از بیماران، از بررسی های آنلاین به عنوان اولین قدم برای یافتن پزشک استفاده می کنند.

از آنجایی که بیشتر بیماران احتمالی شما به صورت آنلاین به دنبال شما هستند، باید حضور آنلاین قوی داشته باشید. در این فضای بسیار رقابتی، فقط داشتن یک وب سایت برای شما کافی نخواهد بود. شما به برنامه بازاریابی یک کلینیک فیزیوتراپی نیاز دارید که به شما در این مسیر کمک کند. تلاش‌های بازاریابی فیزیوتراپی شما در صورتی موثر خواهد بود که بسیار هدفمند باشند.

چگونه بازاریابی فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا بیماران جدید را به دست آورید و حفظ کنید

هنگامی که بازاریابی آنلاین به درستی اجرا شود، می تواند به شما کمک کند تا بیماران جدید بیشتری را به طور مداوم جذب کنید.

1. هدف گذاری جمعیتی

بازاریابی دیجیتال با تقسیم بندی بیماران بر اساس سن، جنسیت، موقعیت مکانی، وضعیت تأهل و حتی درآمد سالانه، امکان ارتباط مستقیم و خاص با مخاطبان هدف خود را از بیماران را فراهم می کند. به این کار هدف گذاری جمعیتی می گویند. با روش‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی ارگانیک (SEO)، می‌توانید به جمعیت‌شناسی بیماران مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. این امر با تجزیه و تحلیل داده های جمعیت شناختی با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مورد استفاده بیماران هنگام جستجوی ارائه دهنده امکان پذیر است.

2. افزایش مراجعات بیماران

یک راه موثر برای هدایت بیماران، تبلیغات دهان به دهان مثبت است. با توجه به اینکه کانال‌های آنلاین مانند سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های بررسی این روزها به طور فزاینده‌ای به منبع اطلاعاتی محبوب برای بیماران تبدیل شده‌اند، می‌توانید از آنها برای پخش نظرات مثبت بیماران خوشحال خود به شکلی هدفمند استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید هشتگ‌های محبوبی را که بیماران در اینستاگرام استفاده می‌کنند دنبال کنید و روی آن‌ها فعال شوید.

3. ارجاعات پزشکان

برای فیزیوتراپیست ها، دریافت ارجاعات حرفه ای به اندازه جذب مستقیم بیماران ضروری است. به هر حال، ارجاع ها منجر به رشد کلینیک بیشتر می شود. هدف بازاریابی یک کلینیک فیزیوتراپ ایجاد روابط پایدار در جامعه پزشکی است. استراتژی‌های ساخت شبکه ارجاع ضروری هستند.

4. بهبود تجربه بیمار

درمان باکیفیت بیماران حرف اول را می زند، اما هرگز نقش کارمندان میز پذیرش خود را در مورد تجربه بیمار فراموش نکنید. بیماران شما انتظار دارند قبل و بعد از درمان، تعاملات دوستانه، ارتباطی و توجهی داشته باشند. به طور کلی تجربیات مثبت به ایجاد روابط طولانی مدت با بیماران شما کمک می کند.

به یاد داشته باشید که تلاش‌های بازاریابی باید با ارزش‌ها و مأموریت کلینیک شما هماهنگ باشد و در عین حال مراقبت از بیمار را در اولویت قرار دهد. فراموش نکنید که رمز موفقیت در بازاریابی کلینیک فیزیوتراپی شامل ایجاد اعتماد و ارائه تجربیات استثنایی به بیمار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 3 = 9

دکمه بازگشت به بالا