متخصص قلب و عروق

متخصص قلب و عروق کیست؟

متخصص قلب و عروق کیست؟

متخصص قلب و عروق پزشکانی می‌باشند که وظیفه اصلی‌شان تشخیص دادن و درمان کردن بیماری‌های مربوط به قلب و رگ‌های خونی عروق می‌باشد. شما اگر یک مشکل بسیار کوچک هم در زمینه قلب‌تان داشته باشید باید برای درمان به نزد این متخصص مراجعه کنید. زمانی که با شرایط پیچیده‌ای در مورد قلب خود مواجه شدید بدون شک باید در اولین فرصت جهت بهبودی و درمان بیماری قلب‌تان به پزشک مراجعه کنید.

وی باید تمامی علائم و تاریخچه بیماری‌های دیگری که داشته‌اید را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس اقدام به درمان بیماری شما می‌نماید. برای اینکه تشخیص بیماری شما برای پزشک آسان‌تر باشد از شما آزمایش‌های متنوعی را می‌گیرد تا به بهترین نحو ممکن بتواند بیماری شما را درمان کند.

وظایف متخصص قلب و عروق:

برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایفی که این متخصص دارد عبارت است از:

  1. او در ابتدا باید تمامی آزمایش‌ها و تست‌هایی که لازم است را از بیمار بگیرد تا از این طریق بتواند وضعیت سلامتی بیمار را تا حدودی تشخیص دهد. حدس‌های ذهنی پزشک نباید بیان شود، چرا که آن‌ها موجب نگرانی بیمار می‌گردد.
  2. بعد از بررسی کردن هر نوع آزمایش و تست‌هایی که بیمار انجام داده است، پزشک باید معاینه‌های فیزیکی را هم روی بیمار انجام دهد. در اینجا لازم است که پزشک یک پرونده پزشکی را برای بیمار فراهم کند.
  3. در صورتی که پزشک تصمیم بگیرد باید روش درمان را تغییر دهد، بهتر است بیمار از او تبعیت نماید.
  4. تا جایی که امکان دارد باید از روش‌های درمانی که با دارو انجام می‌شود استفاده کند و از روش‌های جراحی خودداری نماید.
یکی از بهترین پزشکان قلب و عروق دکتر آیت اله بیاتیان می‌باشد.جهت مشاهده مقاله ایشان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 49

دکمه بازگشت به بالا