بازاریابیمطالب آموزشی

10 مرحله برای ایجاد یک طرح بازاریابی پویا درماتولوژی

صنعت مراقبت های بهداشتی همچنان به سمت استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال برای جذب بیماران جدید حرکت می کند. اما پتانسیل زیادی برای بازاریابی موثر توسط متخصصان پزشکی استفاده نشده است. متخصصان پوست که در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری می کنند، نسبت به کسانی که حضور آنلاین آنها تقریباً نامرئی یا وجود ندارد، برتری قطعی دارند. اگر می‌خواهید مطب خود را در خط مقدم قرار دهید و برای بیماران جدیدی که به دنبال مراقبت هستند جذاب باشید، چند اصل کلیدی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند از زمان سرمایه‌گذاری بازاریابی درماتولوژی بهترین استفاده را ببرید.

دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برای مطب های کوچک، متوسط ​​و بزرگ که مدت‌هاست، فعالیت‌های تاسیس شده یا دفاتر پزشکی تازه افتتاح شده مفید باشد. با محبوبیت مداوم رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال به بخشی ضروری از ارتباطات بیمار تبدیل شده است. همانطور که رفتار مصرف کننده تغییر می کند، ارائه دهندگان بازار باید استراتژی را نیز تغییر دهند. یک طرح دیجیتال مارکتینگ خوب‌ بازاریابی درماتولوژی‌‌ می‌تواند دامنه و دامنه تلاش‌های تبلیغاتی شما را با هزینه‌ای کم گسترش دهد.

برنامه بازاریابی درماتولوژی برای مطب پوست شما 

در ادامه 10 مرحله برای یک برنامه بازاریابی دیجیتال موثر درماتولوژی را مرور می کنیم:

شماره 1: در مورد کمک های داخلی یا برون سپاری تصمیم بگیرید

قبل از اینکه به جزئیات بپردازید، باید تصمیم بگیرید که آیا برنامه خود را به تنهایی ایجاد کنید و یک استراتژی داخلی ارائه دهید یا اینکه ترجیح می دهید به متخصصان بازاریابی درماتولوژی اجازه دهید رهبری را در دست بگیرند.

هر دو گزینه جنبه های مثبت و منفی خود را دارند. ایجاد یک طرح داخلی هزینه کمتری خواهد داشت. اگر تصمیم بگیرید که طرح خود را به یک تیم حرفه ای از متخصصان بازاریابی برون سپاری کنید، هزینه اضافی و همچنین سود اضافی نیز در پی خواهد داشت. متخصصان بازاریابی دارای تجربه و تخصص هستند تا برنامه شما را به سمت موفقیت هدایت کنند.

قبل از اتخاذ این تصمیم کلیدی، باید چند نکته را در نظر بگیرید: آیا برنامه شما شامل یک وب سایت، استراتژی بهینه سازی موتور جستجو، تبلیغات آنلاین پولی، مدیریت شهرت و بازاریابی رسانه های اجتماعی خواهد بود؟ آیا تیمی از کارکنان خود دارید که آماده ایجاد و اجرای این ابتکارات بازاریابی هستند؟ یا بهتر است از افراد حرفه ای برای انجام این مسئولیت ها کمک بگیرید؟

شماره 2: برنامه خود را تعریف کنید

قبل از تصمیم گیری در مورد استراتژی های خاص، ضروری است که اهداف برنامه بازاریابی دیجیتال خود را به وضوح شناسایی کنید. اهداف بازاریابی می تواند شامل افزایش آگاهی از برند، ایجاد سرنخ های با کیفیت بالا، رشد رهبری فکری، افزایش ارزش برای بیماران شما و توانمندسازی شرکای عملی برای تبدیل شدن به سفیران برند باشد.

تصمیم بگیرید که کدام اهداف کوتاه مدت و بلند مدت هستند. هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که برنامه ریزی دقیقی را شروع کنید. تعیین کنید کدام کانال های ارتباطی به بهترین وجه به برند شما خدمت می کنند و مشخص کنید که از کدام معیارها برای ردیابی پیشرفت و اثربخشی خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا معیارهایی ایجاد کنید که تلاش های شما را در طول کمپین های بازاریابی آینده هدایت می کند.

چند نکته برای کمک به شما برای شروع:

  • تعریف کنید که چه چیزی کلینیک شما را منحصر به فرد می کند؟
  • برخی از مزایا و خدماتی که به بیماران ارائه می دهید چیست؟
  • چگونه خدمات خود را تبلیغ خواهید کرد؟
  • از چه روش ها و کانال هایی استفاده خواهید کرد؟
  • چقدر حاضرید سرمایه گذاری کنید؟

شماره 3: وب سایت خود را راه اندازی کنید

یک وب سایت تخصصی پوست پایه اساسی برای تلاش های بازاریابی آنلاین شما است. وب سایت شما نسخه آنلاین کلینیک شما است. این پلتفرم لحن عمل شما را تنظیم می کند، اولین برداشت را برای بیماران جدید ایجاد می کند و به بیماران مستقر منبع قابل اعتمادی از اطلاعات جدید می دهد. همچنین می تواند گزینه مناسبی برای پرداخت صورتحساب به بیماران ارائه دهد یا راهی سریع و آسان برای برنامه ریزی قرار ملاقات ارائه دهد.

شماره 4: دسترسی به رسانه های اجتماعی را به حداکثر برسانید

بسیاری از مخاطبان هدف شما احتمالاً بسیار فعالانه با رسانه های اجتماعی درگیر هستند. مشخص کنید که کدام کانال ها توسط مخاطبان شما بیشتر استفاده می شود و حضور قوی در کانال هایی ایجاد کنید که به احتمال زیاد به مخاطبان هدف شما دسترسی دارند. برای موفقیت در بازاریابی درماتولوژی محتوای مرتبط ارائه دهید. بهترین راه برای مرتبط و جذاب نگه داشتن پست های رسانه های اجتماعی این است که مدیران رسانه های اجتماعی اختصاصی داشته باشید که پست ها و تعاملات شما را تازه نگه دارند.

شماره 5: روابط عمومی را سودمند کنید

تاکتیک‌های روابط عمومی به شما این امکان را می‌دهند که از طریق پلتفرم‌ها و افرادی که منابع اطلاعاتی و نظری مورد اعتماد هستند، عملکرد خود را تبلیغ کنید. اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی می‌توانند شهرت و شخصیت عمومی شما را از طریق گفتگوها و بررسی‌های آنلاین که اغلب به اشتراک گذاشته می‌شوند و به طور تصاعدی در بین مخاطبان گسترده‌تری پخش می‌شوند، افزایش دهند.

شماره 6: پروفایل خود را در خارج از منطقه خود افزایش دهید

برای گسترش دسترسی شما به فراتر از منطقه محلی خود، استراتژی که شهرت را تقویت می کند، رسانه های اجتماعی به عنوان یک راه مقرون به صرفه برای افزایش دید کلیدی است. روش های سنتی نیز موثر است. جلب توجه از طریق انجمن ها و مجلات حرفه ای و همتایان آنلاین آنها را در نظر بگیرید. و شرکت در میزگردها و میزگردهای تحت حمایت دانشگاه نیز توصیه می شود.

شماره 7: فناوری سازگار با موبایل را بپذیرید

این روزها تقریباً همه گوشی هوشمند حمل می کنند. تبدیل سرمایه‌گذاری‌های خود به فناوری دیجیتال با تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، یکی از راه‌هایی است که می‌توانید اطلاعات مربوط به مطب خود را بدون دردسر و به راحتی پیدا کنید. بیماران شما از راحتی و سهولت رزرو نوبت، یافتن پاسخ سوالات پوستی خود، بررسی سوابق پزشکی یا پرداخت صورتحساب خود در تلفن یا تبلت خود قدردانی خواهند کرد. سعی کنید حضور الکترونیکی خود را سازگار با موبایل کنید.

شماره 8: بهینه سازی موتورهای جستجو را افزایش دهید

از کلمات کلیدی و تکنیک های دیگر استفاده کنید تا وب سایت مطب خود را در بالای نتایج جستجو در موتورهای جستجو مانند گوگل بیاورید.

شماره 9: از تبلیغات هدفمند استفاده کنید

تبلیغات هدفمند پولی از گوگل و فیس بوک نیز استراتژی های تبلیغاتی موثری هستند. گنجاندن تبلیغات آنلاین پولی برای برنامه های بازاریابی پوست به شدت توصیه می شود.

شماره 10: یک استراتژی سفارشی برای مطب خود ایجاد کنید 

در حالی که برخی از اصول بازاریابی درماتولوژی خوب تقریباً برای هر مطب پوستی کار می کنند، برنامه بازاریابی شما باید متناسب با نیازهای خاص بیماران و بیماران بالقوه شما تنظیم شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا